Ruumiista irtautuminen
Onko kukaan täällä kokenut sitä? Millaista se oli? Missä tilanteessa?
Itselleni on käynyt niin monta kertaa ja aina unihalvauksen yhteydessä. Keho on halvaantunut, ja kun lähden liikkumaan, olenkin irtautunut. Nousen vain yleensä istumaan sängylle ja sitten nousen sängystä. Yleensä vain kävelen asunnossani sisällä ihmettelemässä. Keho makaa sängyssä. On samanlainen olo kuin valveilla. Tunnen myös aina jonkinlaista vetoa takaisin kehoa kohti. Sitä on vaikea kuvailla. Mulle on käynyt niin sen verran usein, että tiedän koko ajan, mitä tapahtuu. Olo on rauhallinen ja tyyni. Kerran lähdin ikkunan ja seinän läpi ulos vähäksi aikaa. Pystyn lentämäänkin, mutta se vaatii henkisiä ponnisteluja.
En tiedä, mitä uskoa asiaan liittyen, enkä halua väitellä, onko tuo kuviteltua vai totta. Haluaisin vain kuulla muiden kokemuksia.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:00"]
Näitä kokemuksia tuppaa tulemaan sitä enemmän, mitä enemmän asia on esillä. Olen fyysikko, enkä pysty mitenkään hyväksymään ajatusta, että ihmisen tietoisuus ja aistit voisivat toimia kehon ulkopuolella mitenkään. Yhtäkään tällaista tapausta ei ole todistettu luotettavalta taholta.
Selitä meille mikä on tietoisuus, mistä se tulee, missä se sijaitsee aivoissa? Minkä kokoinen se on?
Tietoisuudeksi kutsuttu ilmiö syntyy aivoissa kemiallisten ja sähköisten impulssien seurauksena. Yhtenä osana on tietenkin muistot ja kokemukset, jotka nekin tallentuvat aivoihin ja muokkaavat meitä persoonina.
Kun aivoihin kohdistuu jokin sairaus tai fyysinen vamma, sillä on suora vaikutus tajunnantiloihin, muistiin ja jopa persoonallisuuteen, joka saattaa muuttua aivan toiseksi. Miten selität tämän, jos tietoisuus on jossain kehon ulkopuolella? Miksi siinä tarvittaisiin sen kummempaa mystiikkaa?
Jokainen, joka kokee irtaantumisen ruumiistaan on avannut portin pimeyden voimille. Itse olin myös tuossa 13-15v samassa tilassa, että pelotti oikein nukahtaa, kun tiesi, että irtaantuu taas ruumiistaan. Monesti yritin saada liikautettua itseäni hereille, vaikka olinkin tietoisesti hereillä, mutta ruumis halvaantuneena. Kun annoin elämäni Jeesukselle Kristukselle, niin pimeyden voimat päästä minusta irti, eikä sen jälkeen ole tullut ruumiista irtaantumista. Samalla lähti kuoleman ja pimeän pelkokin. Tuolloin 12-15v "leikkisin" pimeyden voimilla mm. Korteista ennustaminen, horoskooppeihin uskominen. Äitini kävi ennustajalla ja sekin vaikutti tuolloin elämääni. Ottakaa selvää mitkä asiat ovat okkulttisia ja sanoutukaa niistä irti Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä ja antakaa elämänne Jeesukselle ( Jeshualle) , jos ette, niin elämänne ei tule olemaan sisäisesti levollista, rauhaa ja yltäkylläisyyttä. Pahin on se, että pimeyden ruhtinas saatana tekeytyy valkeuden vaatteeksi ja lupaa kaikkea mikä kuulostaa sinusta ihanalta, mutta näin saatana saa sielusi vangituksi kuuluvaksi hänelle ja tulee runtelemaan sinua ja lopuksi vie sinun sielusi helvettiin kun kuolet. Naura pois vaan, koska sielunvihollinen on ovela ja olet joutunut jo vangiksi. Ainut tie, totuus ja elämä on Jeesus Kristus, kukaan ei pääse Isän tykö muuten kuin Jeesuksen Kristuksen kautta ja saatanakin tietää sen ja ei tietenkään päästä irti otettaan sinusta, että saa helvetin tuleen paljon ihmisiä. Tee sovinto jo tänään Jumalan kanssa ja pyydä Jeesusta tulemaan sydämeesi asumaan ja pyydä kaikki syntisi anteeksi, niin hän antaa ne anteeksi. Hanki raamattu ja ala lukemaan sitä evankeliumista lähtien Matteus, Markus ,Luukas,Johannes. Etsi hyvä seurakunta, jossa tunnustetaan Jeesus Kristus on Herra ja Pyhä Henki toimii siellä parantaen sairaita. Jeesus rakastaa sinua. Niin paljon Jumala on maailmaa rakastanut, ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän. Jeesus itse on Jumala, joka nousi kolmantena päivänä kuolleista. Kuka hänet herätti?
Vittu mitä aku ankkoja porukka on.
Itelläni tapahtu tämä ruumiista irtautuminen viime vuonna olin vessassa niin kävin itteni edessä ja mulle näytettiin että mulla oli ympyrä ja sen keskellä punasella tehty symboli otassa en tiiä mikä se on..
Minulla on yksi selkeä kokemus hengen irtautumisesta ruumiista. Olin 9-vuotias, kun minulle tehtiin nielu-ja kitarisaleikkaus. Nukutus sujui aivan normaalisti, kuulin aivan selvästi kun tuttu lääkäri sanoi, että nyt se ... jo nukkuu. Sen jälkeen katselinkin jo itseäni huoneen katosta tai jostain korkealta. Siis minun kehoni makasi leikkauspöydällä lääkäri ja hoitajat ympärilläni. Itse vain katselin itseäni ja huonetta, jonka yksityiskohdat muistan selvästi. Kehoni nukkui, mutta minä en. Heräsin aikanaan henkeni ollessa kehossani ihan normaalisti.
En ole kertonut kokemuksestani kenellekään, koska luulin että kaikki kokevat samoin. Itse en ole kokenut samaa myöhempien nukutusteni aikana. Tuo lapsuuden kokemus on säilynyt kristallinkirkkaana muistissa elävänä. En tiedä, mitä siitä pitäisi ajatella. Mutta jos joku sanoo, että näit unta en tyydy siihen selitykseen. Se ei ollut unta, vaan kokemus hengen irtautumisesta kehosta.
En jaksa lukea koko ketjua mutta eikö tuo liity dissosiaatiohäiriöön.
Itselleni tapahtunut kaksi kertaa molemmat aivotärähdyksen yhteydessä kylläkin, oikein mieleen painuva kokemus. Ensimmäisen kerran olin 8-vuotias, pelailin sählyä ulkona ystävieni kanssa kunnes maila osui silmänialapuolelle, tämän seurauksena näin itseni juoksevan kotia kohti, näin miten itse osaan selittää sen niin tuntui kun olisin ''tarkastellut itseäni toisen ihmisen silmistä'' tuntemukseni kyseisessä tilassa oli pitkälti hämmennys, irtaantuminen loppui siinä kohtaan kun ''fyysinen kehoni katosi näkyvistäni'' jolloin tajuntani palautui takaisin ruumiiseeni.
Toinen kerta tapahtui kaverini mökillä helsingin saaristossa olin tuolloin noin 9-vuotias, heiteltiin kaverinkanssa kiviä mereen ja itse seisoin kaverini etupuolella, kaverini heitti ison kiven murikan joka oli märkä ja tämän seurauksena lipesi hänen kädestään ja osui itseäni poskiluuhun, jolloin taas irtaannuin kehostani, tällöin tilanne oli pitkälti samanlainen kuin ensimmäisellä kerralla, tarkastelin taas ulkopuolisen silmistä itseäni maanpinnassa huutamassa että hukun hukun, erittäin hämmentävä hetki vaikka en vedessä siis varsinaisesti ollutkaan vaan rannalla, palauduin ruumiiseeni taas vähän ajanpäästä, ja kysyin kaveriltani tosiaan siinä kohtaan vain että huusinko mä just että mä hukun hukun ja kerroin että hänelle mitä tapahtui, oli siinä toinen varsin hämmentyneenä siinä kohtaa. Tieteellisestihän näiden on spekuloitu johtuvan juurikin aivoissa tapahtuvan kovan tärähdyksen vuoksi, tai aivokemian muutoksilla joka yleensä tapahtuu taas päihteiden käyttäjillä ja satunnaisesti leikkaussaleissa. Ihmisen tietosuushan siis katoaa kuin aivoissa loppuu kun aivoissa ei enään kulje sähköimpulsseja, olen toisinaan miettinyt että ehkä kuollessaan tietosuutemme jatkaa matkaa energiana mitä ei ihmisten silmillä tai laitteilla pysty havaita.
Nekrofiili saattaa olla kokenut ruumiista irtautumisen.
Täällä yksi. Olen unen ja valveen rajamailla irtaantunut jo lapsena omasta ruumiistani ja tuijottanut itseäni. Meillä kotona isä tyrmää nää jutut täysin ja sano, että on höpö höpöä.
Nyt aikuisenakin on näitä irtaantumisia ollut ja tuijotan itseäni makaamassa sängyllä. Uskon, että tietosuus on erillään fyysisestä, aineellisesta vartalostamme. Jotkut tutkijat on sanonut, että tietosuus ei lakkaa heti kuoleman jälkeen. Mitä yliluonnollista tossa on? On monia asioita, mitä ei voida tieteellisesti selittää ja miks kaikkeen pitää olla selitys? Ruumiista irtaantuminen ja rajatila on mulle kaks eri asiaa. Rajatilan kokee ne jotka on nukutettu leikkausta varten, mutta tietosuus jää ruumiin ulkopuolelle, eli toisin sanoen olet elossa ja tavallaan kuollut. Ruumiista irtaantuminen voi tapahtua ihan hereillä ollessakin ja sitä voi harjoittaa meditoimalla, hypnoosilla, transsissa jne. Näitä kokemuksia on ihmisillä ympäri maailman. Unihalvaus on myös eri asia. Ruumiista irtaantuminen on itsellä muutaman kerran tapahtunu hereillä ollessa ja olen katon rajasta katsonut, kun istun sohvalla, mieheni ja tyttäreni äänet kuulu jostain kaukaa. Noi säikäyttää, en toisaalta pelkää, mutta jotain tossa on mikä säikäyttää ihan hirveesti. En usko kaikkeen tieteellä selitettyyn asiaan, koska mitään ei silti niissäkään pystytä täysin 100% varmuudella selittämään, puhutaan vaan olettamuksilla ja perustellaan ja tarjotaan lisää olettamuksia johon ihmiset tarttuu, koska niin sanoo tutkijat. Mä tiedän, että meidän ympärillä on ja tapahtuu asioita, ihmismieli ei ole tarpeeksi avoin näille ärsykkeille ja vastaanottavainen. Epäilijät vaatii aina tieteellisyyttä ja ei huomaa, että sitten heille tarjotaan erilaisia olettamuksia, kun näitä yritetään selittää ja saada niille selitystä. Ihminen on vieraantunu kaikesta ja ylpeys sulkenut mielen, ajatukset jne.
Tunnetteko irtaantuvanne, vai oletteko vaan äkkiä jossain katon rajassa? Hereillä ollessa voiko ruumis jatkaa tekemistään vaikka tietoisuus on muualla?
Tuossa ei ole mitään yliluonnollista. REM-uneen liittyvä tila, kuten myös unihalvaukset ja lucid-unet. Hauskaa se kyllä on ja mahdollistaa monien asioiden tekemisen, esim lentämisen, unen ainana. Voit kuitenkin luottaa että tosiasiassa olet turvallisesti nukkumassa omassa sängyssä :)
Vierailija kirjoitti:
Tunnetteko irtaantuvanne, vai oletteko vaan äkkiä jossain katon rajassa? Hereillä ollessa voiko ruumis jatkaa tekemistään vaikka tietoisuus on muualla?
Up
Kokemushan on täysin todellinen, mutta et sinä oikeasti irtaudu mihinkään, vaan se samanlaista harhaa, kuin vaikka uni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa selkouni?
Itsekin olen voinut vaikutta unieni loppuun ja tyttärellekin opastanut, että kun herää painajaisesta, mars takaisin uneen ja tekemään loppu sen aiheuttajasta.
t: 4,8
yök!
Näin niinkuin muistutuksena, ensimmäisestä viestistäni ketjuun:
"toivon samaa kuin ap; jos et usko tähän, ei tarvitse tulla irvailemaan ja mollaamaan. Minä uskon siihen, mitä olen kokenut ja mitä monet muut ovat kokeneet."
Minä en usko siihen, miten minua on informoitu. Minä uskon siihen, mitä olen itse kokenut. Mielestäsi varmasti ruumiista poistuminenkaan ei ole mahdollista, mutta sen kokeneille se on kyllä täyttä totta.
Minä en mollaa sinun kokemuksiasi, vaikka en ole itse kokenut samanlaisia juttuja. Älä sinäkään mollaa minun kokemuksiani, vaikka ne eivät vastaakaan sinun kokemaasi.
Kokeminen ja todellisuus ovat eri asioita. En epäile kokemaasi lainkaan, sehän on sinun aivojesi tuote. Se ei kuitenkaan tee ilmiöstä todellista.
Ihmiset yleensäkin ovat todella huonosti perillä siitä, miten helposti ja eri tavoilla aivot voivat hämätä meitä ja antaa väärää tietoa, niin valveilla kuin muissakin tajunnan tiloissa.