Aikooko joku aloittaa Porin juoksukoulun nyt keväällä?
Itse ajattelin aloittaa parin viikon sisällä, kunhan tiet sulavat. Onko muita?
Kommentit (121)
40 minuutin kävelylenkki tehty. Olisiko kenelläkään neuvoa siihen miten säären etuosan saa venyteltyä lenkin jälkeen? siihen nimittäin alkaa pikkuhiljaa sattua, kaikki muut lihakset osaan venytellä, mutta en tuota.
Tänään ansaittu vapaapäivä. Eilisen kävelyn vedin aika lepposeen tahtiin, mutta kävelin lähes tunnin. Saa nähä miten tuon sunnuntain kävelyn+juoksun käy, kun olen lauantaina lähdössä viihteelle (ensimmäistä kertaa sitten pikkujoulujen). Tai sit vaihdan la ja su ohjelman keskenään ja uskaltaudun sunnuntaina todella rauhalliselle kävelylle :D
Väsymys on armoton...
Tuohon venyttelyyn en mäkään oo keksinyt ratkaisua mutta todennut että hieronta kyllä jeesaa. Ihan siis vaan käsillä kun pyörittelee/hieroo niin vähän ainakin auttaa.
40 minuutin kävelylenkki tehty. Olisiko kenelläkään neuvoa siihen miten säären etuosan saa venyteltyä lenkin jälkeen? siihen nimittäin alkaa pikkuhiljaa sattua, kaikki muut lihakset osaan venytellä, mutta en tuota.
Eka juoksu tehty! Ja yllättävän hyvin meni, en minäkään ole vuosiin juossut. Voittajaolo!
minäkin niin olen haaveillut aloittavani tuon, rapakunto taitaa olla. Mutta mihin nuo lapset saisi siksi aikaa kun mies repputöissä ja lähin lapsenvahtikin asuu 10km päässä. Eikä siinä kuitenkin lähes joka päivä ole jotain?
Kiitti, Liina. Täytyy tuota testata.
Ja sulle itsellesi taas, ota mahdollisimman leppoisa musiikki taustalle. Se hidastaa varmasti juoksuvauhtia.
Hei,minäkin liityn joukkoon!Aloitin vuosi sitten toukokuussa rapakunnosta ja pääsin loppukesällä jo tunnin pituisiin lenkkeihin tällä ohjelmalla,mutta sit se vaan jäi...
Eli eilen kävin 30 minuutin kävelylenkin,koirien ja ystävän kanssa,ei mitään kovin reipasta kävelyä siis.
Äsken kävin 2 x 2 minuutin juoksut,taas koirat mukana ja ihan vaan talvikengissä,täällä ei ole kadut vielä kovin sulaneet.Ja jaksoin nyt paremmin,mitä vuosi sitten aloittaessani;)
Täällä taas :)
Tänään oli siis 2x 4 min juoksut ja pikkuisen kävelyä aluksi ja lopuksi. Taas eka 4 min ok, mut toka alkoi jo ottaa keuhkoihin. Jalat mulla menis vaikka kuinka mut henki loppuu! Mutta loppuun asti pääsin :) nyt täytyy tsempata ettei pääsiäisenä repsahda vaan et kävisi silloinkin ohjelman mukaisesti juoksemassa.
Kävinpä minäkin tuon 2x 4 min juoksut ja kävelyt. Samoin kuin Liinalla ekat 4 min meni taas hyvin, mutta toka ei sitten millään. Keuhkoihin ottaa, henki loppuu. Mullahan on kyllä astma ja koivuallergia taustalla, joskohan ne vaikuttaa? Jouduin siis kävelemään taas vähän väliä. Nyt kyllä tuntui, että voimat meni kokonaan, vieläkin on ihan huippa olo, vaikka lenkistä jo pari tuntia. Muutenhan kyllä kävelen ja pyöräilen paljon, miten voikaan tämä juoksu olla niin raskasta! Voi kun toivon, että seuraava kerta sujuisi jo paremmin. Pääsiäisenä ollaan reissussa, joten saa nähdä, onnistuuko lenkit.
mukana olen edelleen vaikka tänään pidänkin omin lupineni vapaapäivän. Töissä oli perinteinen pääsiäishässäkkä ja olin 8,5h työpäivästä n. 6h hiestä märkä ja naama helotti punasena, kun sai pistää töppöstä toisen eteen sen verran nopeeseen tahtiin. Näillä jaloilla en sais tänään otettua yhtään juoksuaskelta ja niinpä siirrän tämän päivän juoksentelut sunnuntaille kun olis vapaapäivä.
Aiemmat juoksut on mennyt yllättävän hyvin kun olen juossut viimeksi 8 vuotta sitten. Ehkä tuo työ pitää sen verran liikkeessä että pysyy peruskunto edes kohtalaisena.
Kävin 6+6 minuutin juoksun,+kävelyä,yht.25 minuutin lenkki!Mutta nyt oli tosi raskasta juosta,ja liikaa vaatetta päällä,niin tuli kuuma.Aurinko porotti pilvettömältä taivaalta.
Ei tehnyt kyllä yhtään mieli juosta vielä vähän enemmän...
Olinkin pitänyt tässä 2 löhöilypäivää,edes ulkona en käynyt.
Kävin juoksemassa taas sen 5 min. x 3,välillä 1-3 min.kävelyä,yht. 40 minuuttia.En kyllä hirveen hyvin jaksanut...
Tosi mukava lukea hyvästä tsempistä ja kokemuksista! :)
Mä yllättäen selvisin ihan ok siitä 12+12 min juoksusta. Tänään ja hu on rauhalliset ohjelmat mut su pitäis päästä 5 km! Kääk! Jotenkin toi tuntuu niiiin pitkältä kun tuolla 24 min juoksulla pääsin 3,5 km. No, sunnuntai näyttää kuinka Liinan käy :)
Nyt on ainakin ihanat ilmat juoksuun!
Itse aloitin ohjelman 10 viikkoa sitten, eli nyt ollaan viikolla 10 päivässä 3. Onneksi siis lepopäivä. En ole aiemmin huomannut tätä ketjua, mutta nyt siis haluan TSEMPATA KAIKKIA!!! Aloitin ohjelman TÄYSIN rapakunnosta juoksua vihaavana, ja vaikka eilinen 9km lenkki olikin HIRVEÄ, niin lopputulos on se että 5km menee ihan heittämällä, ja se olikin tavoitteeni. Eli kunhan saan tuon ensi viikon 10km juostua, jatkossa aion juosta tuon 5km pari kertaa viikossa ja tämä on mahtavaa että olen tämän saavuttanut! Eli vaikka ohjelma tuntuu tuskaiselta välillä (se ekan viikon 2min juoksua oli myös kauhea ;) ) Niin jaksakaa jatkaa. Ja JOS tuntuu tosi tuskaiselta, hidastakaa juoksuvauhtia aina vaan. Pääasia että jotenkin hölköttelee, ja tärkeintä että liikkuu! TSEMPPIÄ!
Tänään ei juoksu kulkenut;( Jaksoin vain 15 min,sit luovutin ja kävelin 15 min.Eilen kävin 35 min.sauvalenkillä,olen yrittänyt nyt joka päivä liikkua,mutta liekkö liikaa?
Tervetuloa uudet tulokkaat!
Jos ylipainoa on reilusti (BMI 32+), niin voiko tätä ollenkaan aloittaa? Vai putoaako kuntoilun myötä myös kilot?
Jeeeee!!!!!!!
Mä onnistuin juoksemaan 5km!!! :) Ihan mahtava voittajaolo!!
Kyllä helkkaristi piti tsempata itseään tuolla reitin varrella mut yhtään en pysähtynyt/kävellyt.
Kiitos tsempeistä! Missä vaiheessa ohjelmaa juoksu alkaa tuntua mukavalta? :)
Mun vapaapäivä vaihtuikin juoksupäivään, koska piti päästä testaamaan uusia juoksukenkiä. Jotenkin juoksukin sujui paremmin, selvästi väliurheilulaji tämä(kin) ;).
Itse aloitin ohjelman 10 viikkoa sitten, eli nyt ollaan viikolla 10 päivässä 3. Onneksi siis lepopäivä. En ole aiemmin huomannut tätä ketjua, mutta nyt siis haluan TSEMPATA KAIKKIA!!! Aloitin ohjelman TÄYSIN rapakunnosta juoksua vihaavana, ja vaikka eilinen 9km lenkki olikin HIRVEÄ, niin lopputulos on se että 5km menee ihan heittämällä, ja se olikin tavoitteeni. Eli kunhan saan tuon ensi viikon 10km juostua, jatkossa aion juosta tuon 5km pari kertaa viikossa ja tämä on mahtavaa että olen tämän saavuttanut! Eli vaikka ohjelma tuntuu tuskaiselta välillä (se ekan viikon 2min juoksua oli myös kauhea ;) ) Niin jaksakaa jatkaa. Ja JOS tuntuu tosi tuskaiselta, hidastakaa juoksuvauhtia aina vaan. Pääasia että jotenkin hölköttelee, ja tärkeintä että liikkuu! TSEMPPIÄ!
Nyt on viikko 7 juostuna :) Jee!
Mä kävin aamusella juoksemassa tuon 5 km+5 min. Kokeilin uutta reittiä ja päädyin ikäviin ylämäkiin... Mutta selvisin silti tuosta kokonaisuudesta. Ja nyt on hyvä mieli ja olo :)
Plösö: mä oon ostanu Stadiumista kahdet juoksuhousut, toiset shortsimittaiset ja toiset vähän polven alle. Ne ovat tuntuneet tosi hyviltä! Soc on merkki, jos kiinnostaa käydä kokeilemassa.
Tsemppiä kaikille! Hyvä tästä tulee :)
Mulla on yksi koira, jonka olen käyttänyt todella leppoisalla kävelylenkillä erikseen. Mun koiralenkki tosin on niin rauhallinen, ettei siitä ole edes korvaamaan noita kävelylenkkejä (paitsi ekan viikon lauantain "rauhallinen kävelylenkin" -tyylisiä). Koira on jo vanhus ja haluaa kulkea omaan tahtiinsa haistelemassa toisten koirien jättämiä tekstiviestejä.
Juoksemaan en sitä voisi mukaan ottaakaan.
Kyselin tuossa aikaisemmin säären etuosan venyttelyohjeita... eilen googlailin venyttelyä ylipäätään, kun reisilihakset olivat tosi jumissa ja löysin ihan toimivan keinon tuohon.
http://www.relaksoma.fi/venyttelyohjeet/jalat.html
(sivun viimeinen liike) toinen ohje oli, että istutaan jalkojen päällä siten, että takapuolen alla olevien jalkaterien ojennettujen varpaiden alla on rullattu pyyhe.