Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikooko joku aloittaa Porin juoksukoulun nyt keväällä?

Vierailija
17.03.2012 |

Itse ajattelin aloittaa parin viikon sisällä, kunhan tiet sulavat. Onko muita?

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Liina ja valmanainen!Tehän olette edistyneet hyvin!

Liina:miten kauan sinulla meni siihen 5 km:iin?Minä luulen,että minulla 30 min.= 4 km,en ole mittaillut kyllä mitenkään,pelkkää arvailua.

Ja plösö:minun tavoite tälle kesälle on jälleen juosta se tunti;)Ja jatkaa juoksua myös syksyllä ja talvella ja keväällä ja ja ...,D

Vierailija
42/121 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksi sateessa 30 minuuttia...puolessa välissä pidin tosin 1 minuutin vesitauon,kirjaimellisesti;D

Viimeksikin juostessa tätä 30 minuuttia,pidin tauon puolessa välissä,silloin vain 1/2 minuuttia.

Nyt en hirveen hyvin jaksanut,olisko ollut kostealla ja tuulisella ilmalla osuutta?Eilen oli löhöilypäivä,en liikkunut mitään,otin aurinkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 minuutin lenkki heitetty eilen + 5 min lämmittelykävelyä ennen juoksuosuutta. Ei tuntunut kamalan kevyeltä, vaikka 15 min onkin siltä tuntunut aiemmin. Tiedä sitten missä vika, ehkä kaipaa lisää treeniä vielä kun vasta aloittelen tätä juoksukautta.

Housuongelma edelleen ja häiritsee itse suoritusta. Millaisissa housuissa juoksette? Mitä suosittelette?

Vierailija
44/121 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juostu 35 minuuttia,puolessa välissä 1 min.vesitauko.Lisäksi kävelyä,ja koko lenkin pituus 45 min.Oli kyllä naama punainen!Kun pääsin takaisin pihaan,alkoi sataa vettä!

Perjantaina ja sunnuntaina 35 min.sauvakävelyä,lauantai lepopäivä,eilen en jaksanut muuta kuin koirien kanssa 30 minuutin lenkin(olin nukkunut vain muutaman tunnin).Tänä aamuna jo tuntui,että vois lähtee lenkille;)

Laitan aina liikaa päälle;takki pitää laittaa vyötäisille melko alussa,silti on kuuma!Nyt olis ollut hyvä juosta vain shortseissa ja lyhythihaisessa juoksupaidassa,toisin kuin verkkapuvussa.

Vierailija
45/121 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään sen 5km juoksemassa! vuhuu! tai tuo mun lähin lenkki on 5km 250m ja aikaa meni 35min 40sek. hidastahan se oli. jaloissa paino melki koko ajan, ja tuntu ettei oo ikinä juoksu noin huonosti kulkenu. mut pakko se oli kokonaan juosta, eikä jättää kesken:D tästä on hyvä jatkaa:) mut tosiaan olis varmasti ollu helpompaa, jos olis syöny järkevästi ja käyny edellispäivänä pienen lenkin.

Vierailija
46/121 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5km juostu nyt sitten ensimmäistä kertaa tälle kesää! Aikaa meni aika tasan 38 minuuttia, että hidastahan tuo oli, mutta tulipa tehtyä. Ajoitus ei kuitenkaan ollut ehkä ihan paras mahdollinen kun synttärijuhlilta kakunsyönnin jälkeen hilpasin matkaan :D. Tuo kakku tuntui häiritsevän menoa kun alkoi pistää kyljen alta ja närästää kesken juoksun. No vahingosta viisastuneena ensi kerralla tyhjällä vatsalla! Mutta jeee mä juoksin sen! Polvi tai mikään muukaan nivel (viime kesänä tuntui aina vaihtelevan tuo vihoitteleva nivel) ei vielä oireile, mutta eihän se yleensäkään tee niin vielä tässä vaiheessa. Huomenna tai ylihuomenna tuntuu jos tuntuu. Toivottavasti ei.

Hyviä juoksuja naiset!

Vierailija
47/121 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa plösö!!! Ja toivotaan todella ettei tule kipuja mistään suunnalta.

Mä kävin juoksemassa juuri sateessa. Totesin, et säätiedotus ei lupaa poutaa lainkaan tälle päivälle joten ei kun sateen joukkoon vaan. Sade ei haitannutkaan, oli rauhallista juosta kun ei ketään missään näkynyt ja ilma kosteaa hengitellä. Mut en pystynyt siihen mitä piti eli 5km+10 min :( jaksoin juosta 5,75 km ja sit loppu halu juosta. Menin ton kyl aika nopeesti omasta mielestäni (37min). Jalat olis kyl jatkanu mut en vaan saa hengitettyä kunnolla :( Pintahengitystä vaan. Ekan kerran tuli nyt juoksukoulun aikana mieleen että mitä jos jättäisi leikin kesken.... Mutta enköhän mä taas löydä motivaation jostain. Kuitenkin ennen flunssaa juoksu sujui niin kivasti että se oli hauskaa - kai se palaa joskus.

Tsemppiä kaikille!!

Vierailija
48/121 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jatkanut sinnikkäästi vielä juoksua ja se 5 km sujuu ihan ok. Kaikki siitä eteenpäin on kovin työlästä kun juoksen ihan liian lujaa edelleen.... Mutta kyllä tästä vielä opin ja saan vauhdin sopivammaksi pitkällekin matkalle.

Hyvää juhannusta ja juoksuja ! :)

Vierailija
49/121 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän siinä kävi, että taas tuli melkeinpä viikon tauko juoksuihin yövuorojen ja juhannusvapaiden takia. kerran kävin viikon aikana 20min juoksemassa ja nihkeetä oli. tänään sit päätin jatkaa siitä mihin jäin, eli 7vkon sunnuntai. juoksin 5km + 5min ja tuntu yllättävän hyvältä, aika oli sama tuos 5km mitä on ollukkin, eli pikkusen alle 35min. yhteensä laskin, että juoksua olis tullu 6km, ku tuo mun vitosen lenkki on tosiaan sen 250m yli 5km (mutta lähen reitille keskeltä, ni vaikee arvioida se tasan 5km). 5min juoksua päälle meni sekin ihan ok, mut enempää ei ois kyl jaksanu. tein sit niin että kävelin lenkin loppuun, eli yhteensä tuli vähän yli 10km lenkki. en siis kääntyny siitä takasin päin. kävely oli kyllä juoksun jälkeen aikamoista löntystelyä:D

jotenkin tuntuu, että tuos 5km lenkillä juoksu sujuu paremmin kun lyhyillä lenkeillä. katon jotenkin kelloa lyhyissä lenkeissä tosi paljon, että millon pitää kääntyä ja minuutit tuntuu pitkiltä. mutta sit kun on valmis lenkki, minkä tiedän, että on pakko juosta niin menee jotenkin paremmin. vaikee vaan arvioida, että mistä kiertäis että tulis esim.20min täyteen.

tsemppiä muillekin juoksuihin! ja toivottavasti plösön jalat on kunnossa!

Vierailija
50/121 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille !

Nyt menossa vko 10 pv 4. Ja alan olla tosi ylpeä jo siitä että oon päässyt näin pitkälle :) Täytyy toivoa että se kymppikin sujuisi lopulta!

Huomasin jo miettiväni että mites sitten tän ohjelman jälkeen osais jatkaa ettei lopahda tähän. Täytynee googletella jotain lisäohjelmia :D

Mut ekaks tämä loppuun ja mieluusti onnistuneesti :)

Vierailija
51/121 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseeko muut enää? Toivottavasti :)

Mulla menossa vika viikko ja pe olis tiedossa tuo 10 km! Saa nähdä kuinka käy... Vähän arveluttaa, mutta sittenhän sen näkee.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
52/121 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho, oot kyllä jo tosi pitkällä! eiköhän se mene! on kyllä varmaan huikee fiilis, jos sen joskus jaksaa juosta:)!

mulla on vähän vaihtelevaa tämä juoksu. jotenkin oon aika puhki töiden jälkeen, kun kolmivuorotyötä teen. yritän kuitenkin juoksut juosta ja kävelylenkit oon jättäny jo pitkään välistä. hyötyliikuntaa kuitenkin harrastan ohjelman lisäks. mulla olis nyt kai 9.vko menossa, mutta viime vkolla en tainnu juosta kun perjantaina reilu 5km. en ollu kotona, ni en tedä tarkkaa matkaa, mutta ajasta päättelin. mut huomenna olis tarkotus juosta se 5km + 5min + 5min.

tsempit Liinalle 10km urakkaan!

Vierailija
53/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä katotte aikaa? Mulla ei oo ees rannekelloo, ja kännykkä tuntuu jotenkin hankalalta.

Vierailija
54/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin siis myös tulla mukaan=). Aloitin tämän ohjelman kaksi vuotta sitten ja sinnittelin puoleen väliin, jolloin huomasin olevani raskaana, ja harjoittelu jäi vähän vähemmälle. Hyvä ohjelma ja tuloksia tulee kyllä aika nopeasti. Eikun lappu vaan jääkaapin oveen ja ohjeiden kera baanalle.

t. Pikkis

Vierailija
55/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkkini olkoon akka. Olisko kätevää jos kaikilla olis nimimerkki, ja omat kirjotuksensa otsikois tällä nimellään. Helppo heti tunnistaa kuka puhuu?!

Juoksin ekaa kertaa viime kesänä. Ihan itsenäisesti ilman juoksukoulua tai muitakaan tavoitteita. Jaksoin kyllä loppukesästä ja syksyllä juosta ton 5 kilsaa, mutta lokakuun jälkeen en oo tehny YHTÄÄN mitään, joten kunto lienee ihan pohjalla taas. Oon aina vihannut juoksemista ja tuollon viime kesänä tosiaan ekan kerran jaksoin sitä edes yrittää. Alkoihan tuo jotenkuten (juoksin kyllä tosi hitaasti) sujua, mutta en siitä silti pitänyt. No, mutta nyt uudestaan, ehkä paremmalla asenteella? Juoksemaan vaan on niin helppo lähteä kotipihasta just sillon millon sattuu olemaan sopiva välhö aikaa.

Mutta tänään illan pimettyä kokeilemaan ekat pyrähdkset. Hiphei.

Vierailija
56/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaksi viikkoa takana ja todellakin ihan nollasta aloitin. Jonkin verran olen käynyt jumpassa, mutta juoksukunto on ollut aivan nolla. Viimeksi olen lenkkeillyt varmaan 20 v sitten..... Jo nyt huomaan, että jaksan juosta useamman minuutin ihan ok. Uskomatonta!

Terv. Maradonna

Vierailija
57/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Tänään eka pyrähdys. Ja voi taivas! Olin kuolla tokan 2-minuuttisen jälkeen. Ja syyn tajusin kotiin tultua. Mä olen ladannut luuriini sports tracker ohjelman, joka mittaa aikaa, matkaa ja nopeutta juostessa. Mä juoksin aivan liian nopeesti! Pahimmillaan 10km/h vauhtia, joka on ihan liikaa... Mun ongelma on et harrastan mailapelejä ja siinä kunto riittää hyvin. Niissä pitää juuri vetää täysillä kun juoksee, mut taukoja on koko ajan. Mä onneton selvästi lähden vetämään samaa tahtia nyt tasasella juostessa vaikka pitäis ottaa iisimmin, ettei nikelly. Hoh hoh, kuinkahan käy. Mä tarvisin jonkun tahdittamaan mun juoksua. Ei tällänen nimittäin auta juoksun oppimisessa... Mutta en lannistu - kyl tähän keinot keksitään :) (ideoita vastaanotetaan)

Vierailija
58/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi räpeltämässä tuolla osittain sohjoisella tiellä. Juoksu meni ihan ok, olisin saattanu jaksaa juosta pitempäänkin. Oliko sitten liian hidas vauhti... Kenkäostoksille sitä näköjään joutuu lähtemään, vanhat on niin risat ettei niitä kohta kehtaa ees kengiks sanoa. Kai se jonkinlainen kellokin olis hyvä olla. Äsken räpiköin kännykkä kädessä ja katoin sen sekuntikellosta aikaa. Onneks ei tullu tuttuja vastaan :D Mutta rasti_seinään_päivä oli tänään, en nimittäin ole ottanut juoksuaskelia varmaan kahteen vuoteen! Ja nyt sen tein.

Vierailija
59/121 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, kuinkahan tässä käy kun uhkailevat viikonloppuun lunta... Ei jotenkin houkuta ajatus lähteä juoksemaan jos taivaalta on tullut tavaraa enemmänkin. Mut en kyllä halua lopettaakaan kun vasta alkuun on päästy! No, tämä oli vaan turhaa ennakkoon huolehtimista - voi olla ettei ennusteet osukaan kohdilleen :)

Vierailija
60/121 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin pystyä juokseen sen väh 5 km. Mitä mä teen, kun kuitenkin päivittäin kävelen suht rauhallisesti 1-2 tuntia säästä riippuen?

Juoksulenkeille en ota koiria mukaan, teen ne lenkit erikseen. Ellen innostu ostamaan yhdelle juoksuvaljaita ja valjasta sitä juoksukaveriksi :) Se voi tosin ihmetellä, että mikä tää 10 min pissatus oli, että ehkä harjoittelen itekseni pari viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi