Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikooko joku aloittaa Porin juoksukoulun nyt keväällä?

Vierailija
17.03.2012 |

Itse ajattelin aloittaa parin viikon sisällä, kunhan tiet sulavat. Onko muita?

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi räkä.... Nyt iski joku flunssa sitten päälle :( Eli juoksuihin siis taas taukoa. Olin jo niin fiiliksissä kun su lenkillä sujui kivasti ja pääsin jo n. 6 km. Ei auta kuin parannella ja sit lähteä hitaasti taas liikkeelle.

Tsemppiä teille kaikille, tää ohjelma kyllä toimii !!

Vierailija
82/121 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään juoksemassa 25 min + alkuun taas 5 min lämmittelykävely. Taitaa olla mulla ja gabrielilla sama taktiikka eli pikku hiljaa lisäillä aikaa. Matkaa taittui tuohon aikaan 3,2 km ulkoilukartan mukaan, että ihan tyytyväinen olen, vaikka hitaalta tuntuikin jossain välissä. 10-15 min välinen pätkä on edelleen se hankalin ja silloin tulee eniten vilkuiltua kelloa, että "kuinka paljon vielä??" ja jäjellä oleva aika tuntuu loputtoman pitkältä :D, mutta sen jälkeen helpottaa taas.

Liinalla sujuu hyvin! Hyvä hyvä!

Miten uusilla aloittajilla menee?

Itse olen toistaiseksi välttynyt rasitusvammoilta *kop kop kop* ja täytyy toivoa, että homma jatkuukin niin. Keskiviikkona luultavasti seuraava lenkki mulla. Uskaltaiskohan jo puolituntista kokeilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi plösö :( Ei ole yhtään hyvä tuo polvijuttu. Onko siinä joku vanha rasitusvamma tai jotain sellaista? Joskus käsittääkseni polvet voi oireilla myös jos on epäsopivat juoksukengät. Tai virheasento jalalla ja tarvis pohjalliset.

Mä kävin eilen juoksemassa ja nyt ei pystynyt ihan siihen mitä piti. Ohjeena oli juosta 5km+5min. Jäi viiteen kilsaan, kun ei vaan kulkenu. Vielä on vähän tukkoinen olo flunssan jäljiltä kun tuo allergiakin tukottaa nenää. Mutta tästä uuteen nousuun :)

Vierailija
84/121 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei tuo plösön polvi! toivottavasti tulee kuntoon levolla/tuella tai yksinkertaisesti kuitenkin:) tympeetä, kun reenit tuollasesta kärsii:/ ite kävin tänään juoksemas toisen kerran tuon 5km, nyt aikaa meni 34min 45sek, eli melkein sama ku viimeks. paremmin kyllä tuntu kulkevan, vaikka loppukiriin en pystynytkään, niinku viimeks. itellä on ollu ihan hyvät housut juosta tavalliset jumppapöksyt, mut ne on pitkälahkeiset ja jotkut lyhyemmät pitäis varmaan hankkia. vanhoilla capreilla vaan tänää juoksin.

Vierailija
85/121 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vk 4 menossa.

7+7min juoksu on TUSKAA!!!

Ja TYLSÄÄ!!

Voiko olla tylsempää asiaa kun juokseminen??

Esim maraton, huoh, kuolisin tylsyyteen jos pitäis 5 tuntia juosta!

Miten voisin motivoida itseäni?

Vierailija
86/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku jo tänään juossut? Itse ajattelin illemmalla mennä kokeilemaan ohjelman ekaa päivää.

Vierailija
87/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jossain välissä näkevinäni tällaisen ketjun, mutta kun yritin hakea sitä, tuli vain vanhempia ketjuja. Muuten olisin ihan hyvin voinut minäkin odottaa tähän päivään asti. :)

Aloitin viikko sitten maanantaina, eka päivänä tuntui, etten millään kykene juoksemaan sitä kahta minuuttia, mutta sinnittelin sen kuitenkin. Loppuviikosta tuo aika ei enää tuntunut missään muualla, kuin jaloissa, jotka eivät ole tottuneet juoksemiseen. Lisäksi en tajunnut venytellä ensimmäisinä päivinä, joten sekin kai vaikuttaa.

Mulla olisi tänään edessä pelkästään puolen tunnin kävelylenkki. Ajattelin houkutella miehen mukaan, hän kun on minun tapaani vähän lysähtänyt sohvan pohjalle tässä talven aikana. Juoksemaan en varmaan häntä saa, mutta jospa hän innostuisi edes näistä kävelylenkeistä välillä.

Vierailija
88/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni ottaisin virtuaaliseuraa, kannustusta ja kokemusten vaihtoa tämän palstan kautta. Minä en pääse aloittamaan vielä tänään, enkä tällä viikollakaan. Sen verran flunssainen olen ja sairaslomalla. Mutta aloitan heti kun kynnelle kykenen.

Vierailija
89/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan töistä pääsen ja saan muut hommat hoidettua alta pois, niin lenkkipolku kutsuu.

Täytynee keksiä nimimerkki, niin tunnistaa toisensa :)

ap, eli Maiju

Vierailija
90/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ohjelma tosiaan toimii! Harmittaa vaan, kun todella aloitin vasta syksyllä, niin kyllä jäi kausi lyhkäseksi=( Ei minusta ainakaa ole talvijuoksijaksi.

Nyt olen aloitellut hiljalleen uutta kautta taas melko lailla alusta. Mutta olen innoissani, sillä nyt on koko pitkä kevät, kesä ja syksy aikaa opetella juoksemaan ihan kunnolla!

Ja uskokaa pois - ensimmäisten viikkojen epäuskon jälkeen sitä pääsee oikeasti vauhtiin ja sitä on niin tyytyväinen onnistumiseensa! Tsemppiä kaikille!

Vierailija
91/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suoraan kolmannesta viikosta, jotta osuu 10 km Naisten kymppi -viikonlopuksi :)

Aloitin edellisen kerran viime heinäkuun alussa ja juoksin silloin koko ohjelman läpi, mutta säännölliset lenkit jäivät, kun tuli talvi ja iski laiskuus ;) Nyt ainakin kuvittelen, että mulla on sen verran pohjaa, että voin aloittaa suoraan tosta viikosta 3.

Vierailija
92/121 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla kertoa erään huonion, joka vasta nyt iski tajuntaani.

Mulla on normaalisti tosi voimakkaat pms-oireet ja tiedän päivälleen milloin kuukautiset ovat alkamassa näiden oireitten perusteella (toki tiedän ne myös kalenterin avulla, mutta kalenteria en yleensä tarvitse tähän). Olen tasan viikon verran äärimmäisen itkuinen, masentunut ja ärtynyt ja minulla on voimakas syömisen tarve. Viikko sitten maanantaina huomasin vielä lieviä oireita, mutta olin niin innoissani tästä juoksukoulusta, että ne ekat oireet peittyivät siihen. Ja sitten ei mitään. Paitsi, että tänään kuukautiset sitten alkoivat ihan "yllättäen". Päivääkään en ollut viime viikolla masentunut, ahdistunut, vihainen tai ärtynyt. Ainoastaan eilen illalla oli ensimmäistä kertaa voimakas hiilihydraattien tarve. Kymmenen vuoden aikana olen ollut ilman pms-oireita ainoastaan silloin kun olen saanut siihen mielialalääkkeet.

Johtuneeko siitä, että olin täysin euforinen ylipäätään liikunnan aloittamisesta vaiko siitä, että jopa noin vähäinen määrä liikuntaa (kahvakuulailin juoksulenkkien lisäksi kolmena päivänä) riitti helpottamaan minun oireitani. Ihan sama kumpi oli, mutta jos tuo on seuraus, jatkan tätä hamaan hautaan asti. =D

Ja se nimimerkkki voisi olla sama, jolla palstailin onlinella vuosia sitten, eli Oldie.

Vierailija
93/121 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kävi 7 + 7 minuutin juoksulla,välissä 2 minuuttia kävelyä! Minä teen vähän nopeemmassa tahdissa tätä,koska viime kesältä on juoksukuntoa jonkunverran vielä jäljellä(pääsin siis tunnin lenkkeihin).Mutta teille muille suosittelen ohjelman mukaan etenemistä.

Ja itse juoksen vain joka toinen päivä,koska pitää olla välissä palautumispäivä,tässä ohjelmassahan on toisinaan perättäisinä päivinä juoksua.

Nyt tuli ihan hiki;alkuun laitoin kännykkään 5 minuuttia,sit ajattelin,että kyllähän minä nyt vielä 1 minuutin jaksan,ja sit vielä,että menee se toinenkin minuutti vielä;D

Tuntia aikaisemmin tein koirien kans 25 minuutin kävelyn.Että on nyt kyllä kuntoiltu;)

Vierailija
94/121 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kans tulee nyt 2vko tauko täyteen ja vieläkin on nenä vähän tukossa. ärsyttää, ku heti meinaa lopahtaa. mut tosiaan mäkin juoksin vähän viime vuonna, että pakko vaan jaksaa jatkaa! nyt aattelin maanantaina alottaa siitä mihin jäin, eli 3vko oon juossa, ma jatkuu nelosesta:)

Vierailija
95/121 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juoksemassa 25 minuuttia!!Alussa ajattelin,että jos jaksan 20,niin hyvä,mutta sitten vielä juoksin 5 min.lisää.Ja kävelyä yht. 10 min,lenkin pituus siis 35 min.

Kävin myös eilen ja toissapäivänä n. 40 min.sauvakävelylenkeillä;)

ja plösölle tervetuloa mukaan;)

Vierailija
96/121 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että tekin jatkatte ja juoksu kulkee!! :)

Mä ajattelin kohta uskaltautua juoksemaan 12+12 min. En jotenkin vaan jaksa uskoa sen onnistuvan (pessimismi nostaa päätään) kun ma 9+9 min oli jo vähän liikaa. Tosin silloin juoksin kertakaikkiaan liian kovaa. Täytyy tänään hillitä!

Tsemppiä ! :)

Vierailija
97/121 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissulta palattu ja tarkoituksena oli aloittaa ohjelma maanantaina ihan alusta, mutta yllättäin juoksu kulkikin ihmeen hyvin ja juoksinkin lopulta 9 minuuttia sen 5 minuutin kävelypätkän jälkeen eli taidan mennä ohjelmaa aavistuksen nopeutetussa tahdissa gabrielin tavoin.

Ja sama juttu kuin gabrielilla, minäkin juoksin tätä ohjelmaa viime kesänä ja lopulta päädyin juoksemaan sellaisia 7-8km lenkkejä eli kai sitä juoksukuntoa on viime kesästä vielä aavistus jäljellä kun lähti niin hyvin menemään heti alusta. Eilen ja vähän vielä tänäänkin kyllä tuntuu lihaksissa, että ei tässä kyllä missään huippukunnossa olla :D. Ja hitaasti juoksen minäkin, mutta juoksen kuitenkin.

Täytyy toivoa, että polvet kestää kun niiden kanssa oli viime kesänä hankaluuksia.

Vierailija
98/121 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabriel: mulla meni 35 min kun juoksin sen 5 km. Menin mielestäni varsin vauhdikkaasti oikeastaan.

Tänään olen viettänyt lepopäivää, huomenna taas vähän juoksua :) Tuo ohjelma on mulle kyllä hyvä kun en muuten tietäisi yhtään miten paljon milloinkin olis hyvä juosta.

Ja kivaa lukea teidän kokemuksia !! :)

Vierailija
99/121 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä valmanainen ! :) Tuo on niin ihanaa kun huomaa et pystyy sittenkin juoksemaan 5 km vaik usko meinasi loppuikin matkalla.

Mä tulin just juoksemasta kahdeksannen viikon keskiviikon ohjeistuksen mukaan. (sairastelun takia oli tuo lähes viikon paussi, mut aattelin rohkeasti jatkaa siitä mihin jäin enkä kerrata) Oli ihan kauheeta! 20 min ja siinä 5x1 min täysillä. Mä vetäsin sen ekan spurttiminuutin todellakin täysillä ja olin nikeltyä jo siihen. Mutta pakotin itseni jatkamaan ja pääsin loppuun mut vikat "spurtit" oli kyllä melko laimeeta katsottavaa kun ei enää irronnut... Mutta suoritettu kumminkin :)

Vierailija
100/121 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä! Hienoa valmanainen hyvästä suorituksesta! On syytäkin olla ylpeä!

Ja kiva kuulla, että Liina on parantunut juoksukuntoon!

Itselläni oli pyhä tarkoitus mennä juoksemaan se 5km sunnuntaina, mutta perjantai-iltana polvi kipeytyi yllättäin niin, etten melkein kävelemään pystynyt. :( Tätä oli viime kesänäkin. Pöh. No polvea on sitten paranneltu viime päivät. Tänään tuntuu suht ok:lta, mutta miehen matkan takia ei ole lastenhoitajaa juoksun ajaksi. Toinen pöh.

Katsotaan jos saan jostain hoitajan järjestettyä. Muuten menee kyllä viikonlopulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän