Aikooko joku aloittaa Porin juoksukoulun nyt keväällä?
Itse ajattelin aloittaa parin viikon sisällä, kunhan tiet sulavat. Onko muita?
Kommentit (121)
Mä päätin jo tammikuussa, että alotan taas keväällä Porin juoksukoulun - kahdesti alottanut aiempinakin vuosina (mäkään en ole talvijuoksija), joista ekana vuonna sain ohjelman melkein loppuun ennen syksysateiden alkua, ja siihen tyssäsi. Viime vuonna ohjelma tyssäsi siihen, kun tulin raskaaksi, ja juoksemisesta tuli tosi tuskaisaa.
Vauva syntyi pari viikkoa sitten, ja alunperin ajatus oli aloittaa ohjelma huhtikuun alusta, eli eilen... mutta nyt onkin miehellä töissä sellanen tilanne, ettei onnistukaan aloitus vielä - kun ei ole lapsille hoitajia, enkä todellakaan rupea kolmen lapsen kanssa lenkkeilemään :) Toukokuun alkuun mennessä miehen työtilanne helpottuu, joten silloin sitten.
Mä kysyin varovasti mieheltä josko tämä lähtisi mukaani tämän päivän juoksulenkille ja hän lupautui. Kaksi viikkoa hän on kieltäytynyt, mutta nyt halusikin lähteä. Olen niin kaivannut seuraa lenkille.
Missäs kaikki on? Ei kai vaan ole porukkaa pudonnut näin paljoa.
Tänään oli siis toisen viikon 2. päivä ja 5 min kävelyä, 4 min juoksua ja sama takaisin. Ekat 4 minuuttia juoksua tuntui tosi hyvältä, mutta takaisin tullessa piti huilata jo 2 minuutin kohdalla... Kävelin sitten vähän ja jatkoin siitä. Mutta kyllä tämä tästä, kun vaan jaksaa yrittää!
Mulla myös vko 2 pv 2. Samoin kuin Maijulla eka 4 min juoksu suju hyvin. Toka oli hankalampi mut sinnittelin senkin. Vähän oli haasteita löytää sopivaa reittiä, jossa ei olis ollu lunta ja jäätä liikaa. Mut tuli taas hyvä mieli kun oli käynyt suorittamassa "urakan". Jotenkin kyllä vielä tosi epäuskoinen olo siitä, että voiko tällä menolla päästä joskus sinne kymppiin asti!
Eilen en viitsinyt mennä ulos juoksemaan kun taivaalta tuli vaakasuorana ensin vettä sitten räntää ja lopulta lunta... Mutta tänään tein sitten sekä eilisen juoksun että tälle päivälle osoitetun kävelylenkin. En tiedä oliko fiksua mutta hu on vapaapäivä ohjelmassa joten enköhän tästä tokene :)
Ja taas mentiin. Tänään oli 2x4 min juoksut + kävelyt päälle. Sujui melko kivasti, mutta alkoi tuntua että on liikaa päällä. Ei tuolla ollu kuin +3 mutta silti tuntui lämpimältä. Mikähän olis järkevä asu? Toisaalta kävellessä tulee herkästi sit kylmä. No, kokeilemalla se kait selviää.
Mites muiden pääsiäisjuoksut?
Tulin surukseni ilmoittamaan joutuvani pitämään hieman taukoa. Vanha vaiva, jalkapohjan jännekalvon tulehdus päätti eilen iltapäivästä lähtien ilmoitella olevansa jälleen vieraanani. Illan selvisin kipulääkkeillä ja aloitin jo jalkapohjan venyttelyn. Tänään lääkäriin.
Seurailen kuitenkin edelleen teidän edistymistänne ja liityn takaisin seuraan, jahka helpottaa.
Ruodussa ollaan. Tietokone oli vähän aikaa rikki, joten en ole päässyt päivittämään. Mutta edelleen siis juoksen. Vaihtelee vähän päivien mukaan, se miltä tuntuu. Joskus jaksaisi vaikka kuinka pitkiä lenkkejä ja toisinaan taas tuntuu, ettei jalat nouse lainkaan. No, innolla olen vielä mukana kuitenkin.
Tänään ajattelin varovasti lähteä testaamaan lenkkipolkua. Täytynee teipata jalka kuitenkin ennen sitä, sillä kantapää ei ihan parhaimmillaan ole edelleenkään.
Kävin juoksemassa,5 min.x 3,välissä 1-2 min.kävelyä,
lopuksi kävelin puolisen tuntia,yht.lenkille aikaa 45 min.
Missäs kaikki ovat?
Onko linjoilla enää ketään tästä porukasta? Mulla tuli sairastelu estämään juoksua pariksi viikoksi (lähes kolme) ja siksi jouduin pitämään taukoa. Nyt olen tällä viikolla kuitenkin taas päässyt juoksemaan. Juoksin tänään 2x7 min juoksun ja ihan ok sujuu. Olisko täällä vielä joku jonka kanssa tsempata? :)
Hei Liina,tsempataan toinen toistamme,jos ei muita löydy;)
Minullakin oli 3 viikon tauko...en vaan saanut itseäni ylös ulos ja lenkille...
Jatkuu jatkuu :)
Mä juoksen nyt vkoa 5. Tänään tuo 7,5+7,5 min ok, mutta taidan juosta nyt kuitenkin liian hitaasti... Mittarin mukaa sellasta 8,5km/h vauhtia. Mut ohjelmassahan oli jo että juokset jo 2,5km lenkkejä kun oli 15 min juoksua. Mul menee kyllä sen matkan juoksemiseen pidempään. No, ei kai sillä niin väliä. Pääasia että juoksee ja eteenpäin pääsee :)
Missä vaiheessa Gabriel ja valmanainen on ohjelmaa? :)
mulla tulikin 3vkon tauko kun oli niin kiire viime vko (pari isoa tenttiä ja työt just alkanu), mut tänään juoksin taas ton 5+5min. eli 4vko alko tänään:) hyvältä tuntu ja yllättävän helppoa, vaikka olikin 3vko tauko, jollon en tehny oikein mitään. ite en osaa kyl matkaa arvioida.. ehkä tuski kyl paljon yli 1,5km lenkkiä teen. mut tärkeintä just että juoksee:) viime kesältä muistelen, et mulla meni 5km matkassa n.42min
Minäkin kävin juoksemassa,väliä olikin 2 viikkoa...eli juoksin 15 min.ja kävelin takasin saman matkan,20 min.Eli ei hirmu nopea vauhti ole täälläkään;D Tai sit vaan kävelen niin nopeeta;D
Yhteensä lenkille tuli pituutta 45 min. kun alussa kävelin ennen juoksemista.Ja kotiinkin oli matkaa sellaiset 5 min.pururadalta.
Mutta kuten valmanainen sanoit,pääasia että juoksee!!Ja vaikka on taukoakin ollut,niin ei ole juoksukunto mennyt nollille!!
Voi kun vielä pääsis niihin viime kesän tunnin lenkkeihin;olisinpa ylpeä itsestäni!
Hienoa Gabriel!! Sullahan on jo nyt alkukesästä hyvän pituisia pätkiä. Tiedä mihin kerkeät kesän loppuun mennessä tällä tahdilla?
Itsekin kävin tänään juoksemassa. Nyt kun en varsinaista ohjelmaa seuraakaan niin ajattelin käydä juoksemassa joka kolmas päivä ja välissä kävely/pyöräilypäiviä. Tänään kävelin 5min + 15min juoksu siihen päälle. Ihan hyvältä tuntui ja edelleen ihmetyttää, että kuntoa riittää näinkin hyvin, vaikka vasta toinen juoksukerta! Kyllä meidän ponnistelut viime kesänä on Gabriel kantaneet hedelmää :D.
Hyvät juoksureitit on vähän hakusassa kun muutettiin uudelle alueelle ja jotkut hyvät juoksuhousut pitäs saada myös. Sellaiset, jotka pitää tuon maharöllykän kurissa ja pois paidan alta vilkkumasta. Sunnuntaina sitten taas.
30 minuuttia juostu!! Ja oli naama punainen;D
Hienot saavutukset molemmilla! Hyvä hyvä Gabriel! Meinaatko mittailla matkaa sen kummemmin? Mitkä sun tavoitteet on tälle kesää?
Liina ihan mahtavaa! Muistan itse viime kesältä kuinka uskomattomalta se 5km silloin tuntui kun sen ihan sohvaperunakunnosta lopulta saavutti. Nyt uskoa siihen jo on kun tiedän, että siihen pystyn - jossain vaiheessa. Matkaa siihen kyllä vielä on.
Tän päivän lenkki jäi välistä kun menkat alkoi ja kipuilin niitä. Huomenna pakko mennä kyllä!
täällähän ollaan hyvällä mallilla! mä juoksin eilen sen, mitä piti juosta pe. eli tarkotus oli 15min juoksua ja kävellen takas. mut juoksu tuntu hyvältä siinä 15min kohdalla, ni päätin vielä jatkaa, ja juoksin sit 30min ja kotona olin. aika huippua! aattelin kuitenkin mennä ohjelman mukaan, ettei tuu yhtäkkiä juostua joka päivä liikaa, ei sekään kai oo hyvä. ja ei sitä aina jaksakaan, jos on kiirettä töissä tms. tänään ois ollu kävelylenkki, mut työpäivän (+työmatka pyöräilyn) lisäks kävelin vaan tytön kanssa puistoon:D
Kävin äsken ensin koirien kans 20 minuutin kävelyllä,sit läksin omalle lenkille,ja kokeilin jaksaisinko jo 5 min x 2(välissä 2 minuutin tauko)ja jaksoin:D Nyt oli juoksulenkkarit jalassa,mut muuten ihan liikaa vaatetta,talvitakki ym.ja tuli kuuma!
On sentään jotain juoksukuntoa jälellä viime kesästä;D