Ampiaispesän hävittäminen?
Mikä on paras ja tehokkain keino/myrkky tähän?
Meillä ulkona terassin katon rakoon menee n. 5-10 ampiaista edes takas. Selkeästi rakentavat pesää. Sen verran korkealla ja laudoituksessa useita rakoja niin kulkureittiä ei saa tukittua. Raidin ampiaismyrkkyä olen saanut tikkaiden kanssa vähän rakoihin suihkittua, mutta ei auta mitään, vähän haistelevat ja silti rakoihin menevät.
Lasta jo eilen pisti ampiainen, ikkunoita ei voi pitää auki ellen ala verkkoja laittamaan. Pakko siis päästä tuosta pesästä eroon!
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Tipautat sen muovipussiin. Pesän voi viedä pussissa pomon työpöydän pöytälaatikkoon.
Pesä on jossain katon raossa, ei se sieltä putoa.
Hiilidioksidi sammutin, sillä vetelet kylmää amppareiden niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Pelastakaa pörriäiset!
Kyllä minä haluan pelastaa ampiaisille allergisen lapseni.
vedellä oon ite häätäny ampparit mutta meillä pesä oli räystään päässä näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Tipautat sen muovipussiin. Pesän voi viedä pussissa pomon työpöydän pöytälaatikkoon.
Luitko aloitusta kunnolla?
Sama pätee tähänkin kuin muurahaisiin: piimaa. Voit sekoittaa sitä veteen ja ruiskuttaa raosta ampiaispesälle. Kuivuttuaan se alkaa ahdistaa ampiaisia.
Olen itse tänään taistellut koko päivän ampiaista vastaan, joka aloittaa pesän rakentamista. Se väsää suurella vaivalla pesänalun, minä rikon sen kun se poistuu, ja sitten ampiainen aloittaa uudestaan samaan paikkaan. Huomenna joudun lähtemään pois täältä mökiltä, ja ampiainen taitaa voittaa toistaiseksi. Toivottavasti ei ehdi tehdä kovin isoa, ennen kuin pääsen seuraavan kerran iskemään.
Vuoraa räystäs vanhoilla sukkahousuilla
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tänään taistellut koko päivän ampiaista vastaan, joka aloittaa pesän rakentamista. Se väsää suurella vaivalla pesänalun, minä rikon sen kun se poistuu, ja sitten ampiainen aloittaa uudestaan samaan paikkaan. Huomenna joudun lähtemään pois täältä mökiltä, ja ampiainen taitaa voittaa toistaiseksi. Toivottavasti ei ehdi tehdä kovin isoa, ennen kuin pääsen seuraavan kerran iskemään.
Johan nyt, sitkeä kaveri kyllä. Jos minä olen jonkin pesänalun tuhonnut, niin ei ampiainen ole koskaan enää samaan paikkaan yrittänyt rakentaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tai naapurille
Joku tuholaistorjunta firma paikalle, tuollaiseen paikkaan on melkein mahdoton omilla myrkyillä päästä. Elokuussa ovat vielä äkäisempiä ja tunkevat sisään
Huuda täysillä "TZÄZÄM" niin kauan että lähtevät pois.