Nyt-liite, Saana Parviainen: mitä ajatuksia juttu herätti sinussa?
Minä jäin miettimään mitä siellä lapsuudessa on tapahtunut tai millainen ilmapiiri kotona on ollut, kun Saanan elämä on muodostunut tuollaiseksi. Saana viittaa siihen haastattelussa, mutta sanoo, että vanhempiensa tähden ei halua puhua siitä enempää.
Kommentit (40)
että haastattelussa annettiin kuitenkin Saanan kotitaustasta se kuva, että hänellä oli vakaat, keskiluokkaiset kotiolot. Olihan hänellä fiksut harrastuksetkin. Olin aiemmin ajatellut, että hänellä olisi ollut jotenkin rikkonaisempi tausta tai ei ainakaan noita keskiluokkaisia musiikkiharrastuksia ym., se todella yllätti. Olin ajatellut tuota ennen, että Saanan vanhemmat olisivat olleet duunareita ja mahdollisesti jopa ihannoineet tällaista seiskapäivä-julkisuutta.
Mietin myös, minkä verran voi vanhempia lapsen toilailuista syyllistää. Saanallahan oli teini-iässä alkanut menemään lujaa. Ja vanhemmat olivat Jussistakin varoittaneet, silti Saana oli tehnyt omat ratkaisunsa avioliitosta ym.
Kun muistelen Saanan sanoneen mariassa, että hänen isänsä hyväksyi suhteen, ja oli ihan mielissäänkin, kun hänen kaverinsa ovat jussin faneja tms. Yök.
että haastattelussa annettiin kuitenkin Saanan kotitaustasta se kuva, että hänellä oli vakaat, keskiluokkaiset kotiolot. Olihan hänellä fiksut harrastuksetkin. Olin aiemmin ajatellut, että hänellä olisi ollut jotenkin rikkonaisempi tausta tai ei ainakaan noita keskiluokkaisia musiikkiharrastuksia ym., se todella yllätti. Olin ajatellut tuota ennen, että Saanan vanhemmat olisivat olleet duunareita ja mahdollisesti jopa ihannoineet tällaista seiskapäivä-julkisuutta.
Mietin myös, minkä verran voi vanhempia lapsen toilailuista syyllistää. Saanallahan oli teini-iässä alkanut menemään lujaa. Ja vanhemmat olivat Jussistakin varoittaneet, silti Saana oli tehnyt omat ratkaisunsa avioliitosta ym.
akateemiset osaavat senkin? aivan ääliömäistä juttua, koita nyt sinäkin vähän herätä
Nytin artikkeli kyllä vähän taustoitti tytön käytöstä.
akateemiset osaavat senkin? aivan ääliömäistä juttua, koita nyt sinäkin vähän herätä
Kaikki duunarit ihailevat Seiska-julkisuutta? :D Ei taida kirjoittajan päätä liika sivistys vaivata. Saana on alusta asti kertonut, että hänen perheensä on ollut ok ja isä on lakimies. V mitä paskaa, miten tuollainen arvailija voi elää itsensä kanssa? :D
Siinähän tuli selvästi esille että Saana on käynyt terapiassa jo kaksi vuotta ja jatkaa edelleen. Ei ole kuitenkaan kokenut tarpeelliseksi lopettaa julkisuutta koska tienaa sillä paremmin kuin mitä töissä käymällä.
Minulle tuli hyvä kuva Saanasta tuon jutun kautta. Hän vaikuttaa todella fiksulta nuorelta naiselta, ja hyväsydämiseltä, siltä että hänellä on hyvää tahtoa ja kyky onnellisuuteen. Harmi että nuo elämän varjopuolet sitten vievät mattoa alta. Toivon että pääsisi enemmän tasapainoon ja ettei sitten vanhempana ala yhtäkkiä kauhea morkkis näistä viime vuosien jutuista.
Oireilusta ja elämäkerrasta päättelin että hänen täytyy olla jonkunlaisen seksuaalisen hyväksikäytön uhri. Erityisesti se miten hän kertoi että oli mennyt seksimessuilla puuhalavalle ja nauttinut tilanteesta ja vasta myöhemmin tuli paha olo. Hyväksikäytetyille tyypillistä että seksitilanteissa on helppoa olla tavallaan irrallaan itsestä ja sitten nuo olot tulevat myöhemmin. Mutta tämä ei liene enää asiallista spekulaatiota.
jossain vaiheessa, että julkisuuden hallinta meni ns. v*tuilleen. Ja sen verran olisi pitänyt pystyä katsoon tulevaisuuteen, että jos aviomies on toisinaan taipuvainen henkiseen epävakauteen, niin ne levittelykuvat ja panovideot on sitten netissä. Ällistyttävän härskejä kuvia. Ilmeisesti ne on lain edessä sitten ok. Ja olikohan semmoset kuvaukset nyt alun alkaenkaan ihan paras idea? Saana näkee itsensä jonain Paris Hiltonina...ei nyt ihan stemmaa.
Tuli mieleen . Lasta kävi sääliksi kun ei vanhemmista olevanhemmiksi ja äidin toilailut seuraavat näinä digiaikoina ikuisesti mukana. Kuka haluaisi teiniä lukea äidin panojuttuja netistä?
Ymmärtääköhän tuo Saana, että ei ehkä halua koko elämäänsä olla turha julkkis, jonka rivoja kuvia&videoita on netti täynnä. Mutta onko tällaisen levittelyn jälkeen kovin kummoisia eväitä enää tavalliseen elämään, jos ainoa meriitti on römpsän levittely julkisuudessa?
Erityisen paha mieli tuli lapsen puolesta, hirveä lapsuus. Saana olisi tehnyt viisaasti, kun olisi luovuttanut lapsen huoltajuuden omille vanhemmilleen lopullisesti tai jos vanhemmat eivät halua sitoutua lapseen, niin olisi antanut adoptioon.
Minulle tuli myös mieleen, että häntä on käytetty seksuaalisesti hyväksi. Tämän jälkeen oireilu on alkanut ja kaikkinainen elämänhallinta lähtenyt ns. lapasesta.
Yritystä ja räpellystä "pikku perheen" ja erilaisten kotileikkien kanssa, joilla yrittää unohtaa ja pyyhkiä pois hyväksikäytön jäljet.
Mitähän se 9 vuotta vanhempi isoveli on aikoinaan touhunnut? Vai mitä siellä kotona on oikein tapahtunut?
Aihetta terapiaan on todella.
Pystyn jonkin verran samaistumaan Saanan kokemuksiin.
Itselläni oli pintapuolisesti ok perhe, mutta olen keskimmäinen sisaruksista ja tässä nyt mainitsemattomasta syystä pikkusisareni tarvitsi erityishuomiota. Jäin äidin huomiolta paitsi. Yritin suorittamalla ja täydellisyyteen pyrkimällä saada äidiltäni hyväksyntää. Koin silloin tuon, että äiti ei ehtinyt huomioida minua niin, että hän ei arvosta/hyväksy minua. Olin pikkuaikuinen. Murrosiässä tuo vaihtui kaverien hyväksynnän hakemiseksi ja vieläkään, vaikka olen jo kolmekymppinen, en tuosta toisten miellyttämisen tarpeesta/hyväksymisen hausta ole päässyt kokonaan eroon.
pitikö minunkin tunkea nokkani tähän ketjuun???
Luoja!
Ei se lehtijuttu mitenkään tyhjentävä ollut, mutta en minä ilmiöstä muutenkaan ollut tietoinen. Nyt tiedän.
Hänellä on toistaiseksi hyvä työ ja mahdollisuus elää mieleistään elämää.
Hienoa että tekee sitä mistä pitää ja saa siitä vielä palkan. Mitenhän menisi, jos lyöttäytyisi yhteen ja napsisi kuvia hänestä ja myisi lehtiin. Sitten jakaisi kuvista saadun summan kahteen pekkaan???
Toisaalta voihan niitä kuvia ottaa itsekin ja lähettää seiskaan. ARvaa kenet näin metrossa tyyliin.
T: 11cm mies
olleet kylmiä/välinpitämättömiä häntä kohtaan. "Näkymättömyydestä" seurannut huonommuuden tunne, joka teini-iän hormonimylläkässä purkautuu näyttäviin tekoihin. Toivotan hänelle onnellisempaa ja tasaisempaa tulevaisuutta.
tai sääliä - en osaa sanoa. Lisäksi kauhistuin, voisiko omalle tyttärelle käydä noin ja mopo karata noin täysin käsistä.
Todellakin on rikkinäinen ihminen. Toivottavasti saa apua terapiasta ja jaksaa olla tästä eteenpäin äiti lapselleen.
Ei se pääse koskaan nuorena hankkimastaan leimasta eroon ja jää yksinäiseksi aikuisena.
joilla voi analyyttisesti ja kypsän oloisesti selittää käytöksensä ja samalla jatkaa sitä. Ei mitään erityisiä tunteita herättänyt, muuta kuin sen verran ennakkouteliaisuutta että jaksoin jutun lukea.
Mitäs mieltä täällä ollaan siitä, että Saana jo lapsena kidutti hamsteriaan pudottamalla sitä sylistään lattialle... tarkoituksella..
Vieläkö heruu säälipisteitä, kuulostaa mielestäni hyvinkin häiriintyneeltä jo lapsesta asti..
tavalla hän sitten rankaisee itseään?