Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäisten liika uskonnollisuus ärsyttää

Vierailija
16.03.2012 |

Olemme pitämässä ristiäiset toiselle lapsellemme, kun ensimmäinenkin on kastettu ja kuuluu kirkkoon. Pappi kävi nyt kotonamme ja musta tuntuu, ettei ristiäiset ole mun juttu. Lähinnä ärsyttää pakolliset virret (2kpl) ja uskontunnustus jne.Ristiäiskaavahan on jumalanpalvelus.

Olisin halunnut vapaamman tilaisuuden, jolloin olisi tietty pitänyt päätyä nimiäisiin ja ei-kirkolliseen nimijuhlaan siis. Toiseksi oli kauhean vaikea löytää kummeja, kun suurin osa lähipiiristä ei enää kuulu kirkkoon.

Mutta ristiäiset on siis tulossa.Se virsien veisuu tuntuu kyllä niin kaukaiselta pakkopullalta..Eikö kirkko voisi uudistua, niin kaikki nuoret aikuiset eivät siitä eroaisi?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä korostuu naisten uskonnolisuus, ilman ajatusta ilman kysymyksiä kun niin kerran on opetettu. Looginen ja järkevä ihminen ei edes ajattelisi uskontoa, turhempaa ei voisi maailmaan mahtua. Ai niin, lapseni ei kuulu kirkkoon, ei mene uskonto tunnille. Kysyi kerran ihmeissään miksi kukaan uskoo sellaiseen mitä ei ole tai näe, mikä klassinen kysymys ja niin oikea. Olemme yleisesti vain lampaita jotka tekee niinkuin muutkin tai ennen, mitään ei uskalleta muuttaa tai kyseenalaistaa.

Vierailija
2/49 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minulta ei tule spermaa, vaikka saan orgsmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa seurakunnissa on vakituinen "ristiäispappi", usein nuori nainen joka pitää sopivammat tilaisuudet kuin vanhemmat herrat.

Olisko yksinkertaisempaa valita sellainen pappi, joka järjestää sellaisen tilaisuuden, kuin te haluatte?

Ei missään laissa eikä kirkon määräyksissä edellytetä, että ei saa laulaa muuta kuin virsikirjan virsiä. Sen kun laulatte vaikka Mörrimöykkyä, niin mummot ja vaaritkin voivat osallistua.

Meillä pappi leikitti lapsia sitten varsinaisen ristiäistilaisuuden jälkeen, vaikka se muuten menikin perinteisen kaavan mukaan siihen saakka. Hauska kuva, kun lapset ovat rivissä leikkimässä jotain laululeikkiä, ja pappi lattialla heidän edessään.

Vierailija
4/49 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ihanat sanat, ja vaikea minun on käsittää että kukaan niistä pahentuisi.

http://evl.fi/Virsikirja.nsf/30a7d6618ce6ab81c2256ca80040e996/ec1347a58…

Vierailija
5/49 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättävää, jos moni eroaa kirkosta sen takia, että ei löydä enää mitään pyhää nykykirkosta.

Kasteen alkuperä on Raamatusta. Eli Jeesus lähetyskäskyssään käski: "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni ja kastakaa heidät." Kaste ei siis ole mikään rituaali vaan oikeasti Jeesuksen asettama pyhä toimitus, sakramentti. Tosin nykypäivänä se on vaan kiva rituaali ja yksi juhla, jonka voi lapselleen järjestää. Ja sillä ei tarvi olla sen syvempää merkitystä.

Ap vois miettiä oikeasti kasteen merkitystä ja miettiä, yhtyykö siihen, mitä kirkko kasteesta opettaa vai jättääkö lapsen kastamatta. Mun mielestä kaste on teeskentelyä, jos se tehdään vaan siksi, että saadaan kivat juhlat perheeseen.

Mutta sitähän nykypäivänä halutaan: kirkko, joka ei julista sitä oppia, johon koko uskonto pohjaa. Kirkko, joka tarjoaa kaikkea kivaa ilman Raamatun sanomaa.

Vierailija
6/49 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei usko jumalaan mut uskoo kuoleman jälkeiseen elämään kuolleen lapsen vuoksi=D

Itsepetosta ja tekopyhyyttä parhaimmillaan ;D

p.s AP,et tule tapaamaan lasta IKINÄ!!!!!!!!!!!

Vierailija
7/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloota!

Vierailija
8/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nämä mielipiteet ovat aina yhtä huvittavia. Kirkon tarkoitus on harjoittaa uskontoa, ei tuottaa kivoja bileitä. Jos uskonto harmittaa, älä harjoita sitä.

Kasteessa lapsi otetaan seurakunnan jäsenksi.

Vierailija
9/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se virsien veisuaminen on uskonnollisuudessa pakollista. Voisivat vaikka kehittää nykyaikaisemman kaavan. Riatiäisissä lapsi liitetään seurakuntaan, mutta en mä tiedä onko vanhanaikainen kirkko enää houkutteleva seurakunta

Ap

Vierailija
10/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo.

Vierailija
11/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se virsien veisuaminen on uskonnollisuudessa pakollista. Voisivat vaikka kehittää nykyaikaisemman kaavan. Riatiäisissä lapsi liitetään seurakuntaan, mutta en mä tiedä onko vanhanaikainen kirkko enää houkutteleva seurakunta

Ap

kun ev. lut kirkko (jos nyt siitä puhuit) ei taida enää sopia tarpeisiisi? Me muut olemme ihan tyytyväisiä, virsineen päivineen.

Vierailija
12/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

surkea provo ap :D

Vierailija
13/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kirkkoon kuuluminen on ihan vapaaehtoista. Mitä järkeä kirkossa on, jos sen toiminta ei ole uskonnollista? Niitäkin on, jotka sitä haluaa. Meille muille on muita vaihtoehtoja.

Vierailija
14/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon kuuluvista on oikeasti tosi uskovaisia. Mä kuulun kirkkoon, koska käytän joskus kirkon palveluja (vaikka tosin niitä saa käyttää muutkin, jotka ei maksa kirkollisveroa) ja musta uskonnollisuus on muuten hyvä juttu ja arvo elämässä.

Halusin itselleni myös kirkkohäät ja lapsille mahdollisuuden ripariin jne. Näistä asioista on turha siis kiistellä, koska jokaisella on omat ratkaisunsa ja syynsä. Ja me kirkkoon kuuluvat maksamme sitä kirkollisveroa, joten kai sitä asiakas saa mielipiteensä sanoa ( virsien suhteen, se mua eniten nyppii, kun sr on pakollista. Itse mielummin kuuntelisin vaikka nykyaikasta uskonnollista tai klassista musiikkia)

Ap

Vierailija
15/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri näitä ihmisiä, että väkisin pitää kuulua kirkkoon, että saa ihanat prinsessakirkkohäät.

Mutta nyt on ikävää, kun kirkossa oikeasti harjoitetaankin uskontoa! Nyyh!

Vierailija
16/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toiminta ärsyttää.

Vierailija
17/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on oma aikani erota kirkosta. Olen kasvanut siitä erilleen. Kirkkohäät oli tosi kivat ja riparista jäi vain hyviä muistoja. Olin myös isosena kirkon leireillä. Eli hyvät muistot siitä jäi. Nyt vaan tuntuu liian jäykältä toiminnalta.

Ap

Vierailija
18/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kirkkoon kuuluminen on ihan vapaaehtoista. Mitä järkeä kirkossa on, jos sen toiminta ei ole uskonnollista? Niitäkin on, jotka sitä haluaa. Meille muille on muita vaihtoehtoja.

Kai se silti olis uskonnollista jos sitä jeesustelua nyt edes vähän vähentäis....ihan vähän

Ei se nyt heti tarkota sitä että sitä että papin pitäis alkaa jotain stand up:ia vetään

Vierailija
19/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan lööpissä, että joku nuori oli riparilla kokenut uskonnollisen elämyksen :D Siis oikein paheksuttiin sitä. Musta olisi ihan hyvä, että kirkosta eroaisi ne ihmiset, jotka eivät edes usko. Jännä, että Suomessa evluttien täytyy ihan hävetä uskoaan, kun monissa muissa uskonnoissa tai kulttureissa usko on iloinen ja tärkeä asia, ja se saa näkyäkin.

Vierailija
20/49 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

papin kanssa voi sopia jonkin muunkin laulun.

Me korvasimme joulun alla virret parilla joululaululla.

Jos vieraissa on lapsia niin hyvin sopii esim. joku herkkä lastenlaulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi