Avaako joku OIKEASTI tuntemattomalle
oven jos ovikello soi? Jos ovisilmässä näkyy ihan vieras naama? Tuli tosta tv-lupamaksuketjusta mieleen. Olen varmaan hullu, mutta en mene lähellekkään ulko-ovea jos en tiedä jonkun olevan tulossa, tai siis ilman että on etukäteen asiasta sovittu.
:O
Kommentit (62)
kun haluan olla kotonani rauhassa? :D
Onneksi täältä saa diagnoosin ihan millä tahansa " oireilla " .
Mun ovikelloani soittelee yleensä tien toisella puolella asuvat juopot, jotka ovat vailla kyytiä Alkoon, haluavat parikymppiä " lainaksi " tai tiedustelevat sattuisiko mulla olemaan viinaa. Jos vastaan kieltävästi, voin saada turpaani. Vältyn niin monelta ongelmalta, kun avaan oven vain silloin, kun tiedän jonkun olevan tulossa kylään. Tämä on yleinen käytäntö asuinalueellamme juuri näiden sankareiden takia. Ollaan varmaan kaikki hulluja.
joka haluaisi ilmoittaa, että kerrostalon joku asunto on tulessa ja on syytä lähteä pihalle? Tai poliisi?
ja valot vilkkuis kuin diskossa. En sitten tiiä eikö muut osaa päätellä siitä mitään. Poliisilla ei ole mitään syytä kolkutella ovea, ja jos niillä on tarvetta, ne kyllä parin soiton jälkeen ilmoittavat poliisin olevan ovella. Ihan just siitä syystä että on ihmisiä keitä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta avata ovea jos ei tiedä kuka siellä on. Poliisikin joutuu näyttämään virkamerkkiään ennekuin on pakko avata niille ovi, jos ei mistään hälytystehtävästä ole kyse. Vaikka sitten postiluukusta tai ikkunasta.
Joskus kun olen avannut, siellä on ollut jotain kaupustelijoita tai jehovantodistajia. Nykyisin ihan kaikilla on jo kännykkä ja oikeassa hätätilanteessa voi huudella vaikka postiluukusta kuka on. Ihan normaalina ihmisenä olen ennen av-raadin tuomiota itseäni pitänyt.
Ei muakaan kiinnosta avata ovea jollekin rahankerääjälle, -kerjääjälle tai uskontonsa tuputtajalle. Jos joku tuttu on tulossa käymään, soittaa varmaan ensin. Tuntemattomiin puh. soittoihin vastaan tai en vastaa, mielentilan mukaan. Yleensähän sekin on joku lehtikauppias.
vesiosuuskunnan, tieosuuskunnan tai omakotiyhdistyksenkään kaikkia henkilöitä vielä, eikä meille kyllä koskaan ole kukaan ilman asiaan rynninyt. Ja olishan se noloa, jos vaikka joku ei ihan rajanaapuri tulisi tutustumaan meihin vähän uudempiin asukkaisiin ja me ei avattais ovea. Kyllähän sen nyt näkee onko talossa ketään kotona vai ei.
Meillä paketteja tuodaan joskus ovelle
lähettifirmat ilmoittavat etukäteen suurinpiirtein tuloajan.
Enn mäkään avannut silloin, kun yksin asuin enkä ollut maksanut tv-lupaa. Nykyään ei ole mitään syytä olla avaamatta ja yleensä niillä soittelijoilla on jotain ihan oikeaa asiaa.
ovea..Jos joku tuttu on tulossa, se on sovittu etukäteen puhelimessa ja silloin tiedän ajan, jolloin hän on tulossa. Vaikka on ovi silmä, niin harvoin menen edes katsomaan, kuka ovella on. Okei, itselläni ei ole televisio lupaa, mutta vaikka olisi en silti avaisi.Jos jollain olisi oikeasti hätä, kai sellainen ihminen soittelisi ovikelloa useita kertoja ja silloin tietty menisin katsomaan, kuka ovella on.Tätä ketjua lukemalla tajuaa, miksi joku jää kiinni tv-lupamaksun maksamatta jättämisestä, kaikille pitää avata oviko? :D
joten naama on näytettävä ja asia kerrottava ennen kuin ovi avataan.
meillä mitään ovisilmää ole, Espoossa asutaan. Avaan oven päivällä, mutta en nyt sentään yöllä menisi avaamaan -eipä täällä kukaan ole tullut yöllä ovikelloa soittelemaankaan.
Meillä ei edes ole ovisilmää, mutta aina kun ovikello soi niin koira ilmoittaa siitä haukkumalla. Ja oven kun avaan niin pidän samalla koiraa pannasta kiinni ettei syö tuntemattomia =D Kyllä siinä on jehovat sun muut kaupustelijat ottanu aina kiltisti askeleen pari taaksepäin ;)
Joten voi kävellä sisään vaikken menis ovea avaamaankaan. Asutaan ok talossa.
Tuntemattomiin numeroihin en vastaa. Ovat myymässä jotain tai sitten siellä voi olla joku mustasukkanen akka, kuten viime kesänä. Ei hajuakaan kuka oli, mut varmaan olin jonkun miehen vieny, kun heti alkoi hävyyttömyyksiä huutamaan kun vastasin. Itse en asiasta kyllä tiedä mitään... Sen jälkeen en ole yhteenkään puheluun vastannu jossa ei numero näy.
Oletteko te oiekasti tosissanne? teiltä pitää pyytää ensin audienssia, jotta pääsee sisälle? asutteko te kaupungissa vai maalla vai kenties jossain toisessa todellisuudessa? En ole ikinä osannut ajatella, että joku kykkii kotona, eikä avaa ovea jos ei ole ilmoittanut tulostaan etukäteen. Kaikkea sitä täällä oppii :D
Aivan sekopäistä! Te olette ilmeisesti niitä jotka kavahtaa paniikissa ja mulkoilee epäluuloisena jos joku vieras sattuu sanomaan sanasen vaikka puistossa....
meille ei ole tähän mennessä muistanut yksikään lähettifirma tai postinjakajat varsinkaan ilmoittaa olevansa tuomassa pakettia. Meille ei tule mitään kirjekuoreen sopivaa tavaraa vaan usein 2-3m pitkiä paketteja -en lähde niitä mistään noutamaan vain siksi, että siellä oven takana oli joku outo tyyppi enkä uskaltanut avata ovea, hui!
viimeksi tänään postimies toi paketin (vitamiineja, Vapaa Kierto) ja soitti kelloa. Sitä ennen kelloa soitti suomen gallupin haastattelija. Sitä ennen soitti remonttimies, joka kauppasi firmaansa.
pitää vielä kertoa, että avaan oven, ja asun....hui...Itä-Helsingissä!
meille ei ole tähän mennessä muistanut yksikään lähettifirma tai postinjakajat varsinkaan ilmoittaa olevansa tuomassa pakettia. Meille ei tule mitään kirjekuoreen sopivaa tavaraa vaan usein 2-3m pitkiä paketteja -en lähde niitä mistään noutamaan vain siksi, että siellä oven takana oli joku outo tyyppi enkä uskaltanut avata ovea, hui!
mutta ei vaan kiinnosta mennä avaamaan...En jaksa esim. pahoittaa Jehovien mieltä sanomalla "ei kiitos en jaksa kuunnella teidän asioitanne juuri nyt" ja posti on kilometrin päässä, sinne kävelee mielellään tai menee autokyydillä jos jotain isompaa on tulossa..Myönnetään, että jos ovikello soi niin tv menee samantien kiinni tai ainakin hiljaiselle.. :D Noh, ensi vuonna tv-lupa poistuu ja ovikin ehkä aukeaa useammin, harvoin kyllä kukaan pimpottaa..Eilen tosin joku pimpotti ja en avannut, koska olin juuri lukenut täältä tv-lupa ratsiasta.. :D Erilaisia on meitä ihmisiä..Ennen vanhaan täälläkin pidettiin ovet auki aamusta iltaan ja tultiin parilla ovenkopautuksella sisään, jos silläkään. Se oli ennen, nyt en pitäisi ovea auki ikinä, vaikka rauhallinen asuinpaikka jossa ei koskaan tapahdu mitään..
Joskus kun olen avannut, siellä on ollut jotain kaupustelijoita tai jehovantodistajia. Nykyisin ihan kaikilla on jo kännykkä ja oikeassa hätätilanteessa voi huudella vaikka postiluukusta kuka on.
Ihan normaalina ihmisenä olen ennen av-raadin tuomiota itseäni pitänyt.