Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avaako joku OIKEASTI tuntemattomalle

Vierailija
15.03.2012 |

oven jos ovikello soi? Jos ovisilmässä näkyy ihan vieras naama? Tuli tosta tv-lupamaksuketjusta mieleen. Olen varmaan hullu, mutta en mene lähellekkään ulko-ovea jos en tiedä jonkun olevan tulossa, tai siis ilman että on etukäteen asiasta sovittu.

:O

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa olla, ettei oveaan uskalla avata?

Vierailija
2/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovikelloa soitetaan???

Se , joka soittaa ovikelloa, haluaa todennäköisesti asukkaan kanssa jostain puhua ja siksi soittaa kelloa. Todellakin, avaan oven, jos ovikelloa soitetaan.

Meillä vastataan puhelimeenkin, kun se soi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kummallisena urpona pidän ihmistä joka ei avaa ovea jos ovikello soi!!

Vierailija
4/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ovi avataan, jos joku soittaa ovikelloa. Ainoa kerta kun en avannut oli se, kun kerrostalossa naapuri soitti kännipäissään ovikelloa ja hakkasi ovea keskellä yötä. Soitin poliisit.

Vierailija
5/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olle melko vainoharhainen, jos ei ovea avaa kuin tutuille... ei ole koskaan käynyt edes mielessä, että jäisin oven taakse kyyristelemään jos en tunne oven takan olijaa!

Vierailija
6/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ovikelloakaan. Paitsi koira.

Vierailija
7/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä, se on joku naapuri, jota en tunne... tulee kertomaan vaikka, että mä lopetinkin jo pyykkituvassa ja ajattelin kertoa kun olit merkannut vuoron seuraavaksi, että saat alkaa jo pesemään pyykkiä tai jotain vastaavaa.

Ei ole pakko avata toki, mutta älkää siirtäkö noita neuroottisia pelkoja lapsillenne, siitä seuraa yleensä pipipäisiä lapsia, kuten meidän naapurin ipana, joka pelkää varjoaankin ja on koulukiusatuin lapsi, jonka olen koskaan tavannut.

Vierailija
8/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, enkä tunne kaikkia asukkaita ja osakkaita niin hyvin, että aina naamalta tunnistaisin varsinkaan ovisilmästä. (Iso taloyhtiö) Lähes aina siellä oven takana on joku, jolla on jotain oikeaa asiaa.

Jo edellisessä talossa onneksi avasin oven, kun mm. naapuri oli talvipakkasilla vahingossa lukinnut itsensä oven ulkopuolelle ilman talvitakkia, puhelinta ja avaimia. Useampi muukin kerta on sattunut, jolloin joku naapurustosta on tarvinnut jotain apua, jo ennen kuin olin edes taloyhtiön hallituksessa.

Itse olen puolestani kerran saanut kohtauksen, jossa oli todella lähellä, että olisin lähtenyt hakemaan apua naapurista.

Vierailija
9/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten todellakin kummallinen! Luulin, ettei muutkaan avaa ja ihmettelinkin, että miten ihmiset kärähtelee maksamattomista tv-maksuista.

ap

Vierailija
10/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kun en vastaa puhelimeen, jos numero tuntematon numero

Vierailija
11/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ole kiinnostusta alkaa lätisemään kenenkään tuntemattoman kanssa. En viitsi edes mennä ovisilmästä katsomaan kuka siellä on.

Jos siellä on joku tuttu, niin on ilmoittanut etukäteen. Jos joku ilmoittamatta tunkee kylään niin ei haittaa vaikka opettelis vähän tapoja kotimatkallaan.

Vierailija
12/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä, se on joku naapuri, jota en tunne... tulee kertomaan vaikka, että mä lopetinkin jo pyykkituvassa ja ajattelin kertoa kun olit merkannut vuoron seuraavaksi, että saat alkaa jo pesemään pyykkiä tai jotain vastaavaa. Ei ole pakko avata toki, mutta älkää siirtäkö noita neuroottisia pelkoja lapsillenne, siitä seuraa yleensä pipipäisiä lapsia, kuten meidän naapurin ipana, joka pelkää varjoaankin ja on koulukiusatuin lapsi, jonka olen koskaan tavannut.

jos aikuine ei ole paikalla. Täällä Helsingissä kyllä liikkuu niin paljon pipipäitä.

Vierailija
13/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä, se on joku naapuri, jota en tunne... tulee kertomaan vaikka, että mä lopetinkin jo pyykkituvassa ja ajattelin kertoa kun olit merkannut vuoron seuraavaksi, että saat alkaa jo pesemään pyykkiä tai jotain vastaavaa. Ei ole pakko avata toki, mutta älkää siirtäkö noita neuroottisia pelkoja lapsillenne, siitä seuraa yleensä pipipäisiä lapsia, kuten meidän naapurin ipana, joka pelkää varjoaankin ja on koulukiusatuin lapsi, jonka olen koskaan tavannut.

Se että vanhemmat eivät aukaise ovea tuntemattomille aiheuttaa sen, että lapsesta tulee koulukiusattu. Ja taitaa ihan oikeutettua tämän pipipään mielestä.

Vierailija
14/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ole kiinnostusta alkaa lätisemään kenenkään tuntemattoman kanssa. En viitsi edes mennä ovisilmästä katsomaan kuka siellä on. Jos siellä on joku tuttu, niin on ilmoittanut etukäteen. Jos joku ilmoittamatta tunkee kylään niin ei haittaa vaikka opettelis vähän tapoja kotimatkallaan.

Vierailija
15/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

namusetiä ja kiipeilytelineessä varmistellaan eskariin asti ja ei saa juosta ja joka paikassa voi olla kamalan vaarallista ja neuroottisesti ylisuojellaan lasta vaaralliselta maailmalta, siitä tulee oikeasti pipipäitä pelokkaita lapsia, jotka höpisee koulussakin kavereille, kuinka lähin vaara on kulman takana, eikä kannata mennä kiipeilytelineeseen, kun sieltä voi tippua ja kadunyli kävellessäkin voi liukastua ja jäädä auton alle.

Pipipäisiä lapsia tulee pipipäisistä aikuisista, eikä normaalit neuroosittomat jaksa katsoa näitä pelokkaita lapsiparkoja, koska nehän vaikuttaa jopa suorastaan mielisairailta.

Vierailija
16/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä on sitten toinenkin kummallinen ja mt-ongelmainen ap:n lisäksi. Ovessani ei ole ovisilmää. Vaikka joku haluaisi puhua minun kanssani, en minä todennäköisesti ole kiinnostunut hänen asiastaan. Varsinkaan jos kyseessä on joku kaupustelija tai jehovantodistaja.

Vierailija
17/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ollessani en kyllä avaa tuntemattomille. Asutaan omakotitalossa ja hirvittäis jos joku tuppaisi sisään ja tekis ties mitä eikä kukaan kuulisi mun huutoa.

Vierailija
18/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rikollisten kanssa ja kyllä he kaikki ovat niin epäluuloisia, että eivät avaa ovea kenellekään, puhelinnumerot vaihtuu tiuhaan ja puhelimeen ei vastata koskaan, jos näkyy pelkkä numero eikä ko numeroa ole tallennettu omaan puhelinluetteloon.

Mutta en ole kenenkään rehellisen ja terveen kuullut koskaan näin tekevän. On muuten pirun hankala joskus tavoittaa näitä asiakkaita, kun ihan tavallista etanapostin kuortakaan ei aina uskalleta avata.

Toisaalta se on hyvä, etteivät avaa ovea, jos minä hädässä tarvitsisin apua, niin toivon, että avun antaja olis ihan täyspäinen

Vierailija
19/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa ovea tuntemattomille turvallisuussyistä.

Nykyään sitä liikkuu tv-lupatarkastajien lisäksi ihan oikeita rikollisia, raiskaajia, narkkareita yms rapuissa etenkin isoissa kaupungeissa ettei tosiaan kannata avata ovea jos ei tiedä kuka siellä oven takana on ja millä asialla.

Jos ovisilmästä katsoessa ei ole tuttu naama voihan sitä kysyä oven läpi kuka tulija on ja millä asialla liikkuu.

Vierailija
20/62 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka haluaisi ilmoittaa, että kerrostalon joku asunto on tulessa ja on syytä lähteä pihalle? Tai poliisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä