Miehen mummo muuttaa meille! Ei ikinä!
Miehen mummo on dementoitunut, mutta kotipalvelun turvin pärjää vielä kotona. Anoppi ja lapsensa olivat päättäneet, että heistä jokainen vuorollaan ottaa mummon luokseen, kunnes tälle saadaan hoitopaikka. Anoppi on nyt hoitanut 2 kk, seuraavaksi olisi meidän vuoro. Sanoin miehelle, että ei käy. Mies ilmoitti, että minulta ei kysytä, mummo tulee meille ja sillä selvä, tilaa on. Kyseessä 2 kk ja sen kuulemma kuka tahansa kestää.
Millä saan miehen pään kääntymään?
Kommentit (145)
joka vaikka armeijan jälkeen tarvitsee 2 kk ajaksi asuntoa. Olisiko silloin ap:n miehellä oikeus sanoa, että tänne ei sun sukulaiset tule vaivoiksi.
Vai taasko ap:n mielipide jyrää? Se kun on ap:n koti, hän saa päättää?
ei pysty millään verrata normaalia aikuista dementikkoon. Tuskin sitä inttipoikaa pitäisi vahtia 24/7
Kyllähän se ap:nkin kodilta vaikuttaa, jos se siellä asuu, kaikki hänen tavaransa on siellä yms. Kotikin näköjään määräytyy sillä, kenen nimet on papereissa. Muistakaa sitten vuokralla olijat, että se ei ole millään tavalla teidän koti.
niin millä oikeudella hän estää miestään jäämästä palkattomalle vapaalle hoitamaan isoäitiään? Aika outoa, että ap voi käyttää kaikki tulonsa itseensä ja sen lisäksi vielä määrätä, mitä mies tekee rahoillaan.
ap maksaa yhteiseen talouteen? Jos mies maksaa asumisen ja ap sisustamisen ruoat ja vaikka vaatteet? Ja on se kumma että pariskunnalla ei ole yhteistä jos talon on maksanut jompikumpi ja nimi on vain toisen. Mä kun olen aina kuvitellut että perhe on yksikkö ja kaikki on yhteistä.
ja jos hän maksaisi saman kuin mies, eivät hänen tulonsa riitä. Ja näkeehän tuon, että ongelmana on se, että mies aikoo maksaa mummonsa hoitomaksut ja sekös ap:n mielestä on väärin. Mies ei saa laittaa tienaamiaan rahoja siihen, mihin tahtoo vaan siihen, mihin ap määrää.
Kyllähän se ap:nkin kodilta vaikuttaa, jos se siellä asuu, kaikki hänen tavaransa on siellä yms. Kotikin näköjään määräytyy sillä, kenen nimet on papereissa. Muistakaa sitten vuokralla olijat, että se ei ole millään tavalla teidän koti.
niin millä oikeudella hän estää miestään jäämästä palkattomalle vapaalle hoitamaan isoäitiään? Aika outoa, että ap voi käyttää kaikki tulonsa itseensä ja sen lisäksi vielä määrätä, mitä mies tekee rahoillaan.
ap maksaa yhteiseen talouteen? Jos mies maksaa asumisen ja ap sisustamisen ruoat ja vaikka vaatteet? Ja on se kumma että pariskunnalla ei ole yhteistä jos talon on maksanut jompikumpi ja nimi on vain toisen. Mä kun olen aina kuvitellut että perhe on yksikkö ja kaikki on yhteistä.
ja jos hän maksaisi saman kuin mies, eivät hänen tulonsa riitä. Ja näkeehän tuon, että ongelmana on se, että mies aikoo maksaa mummonsa hoitomaksut ja sekös ap:n mielestä on väärin. Mies ei saa laittaa tienaamiaan rahoja siihen, mihin tahtoo vaan siihen, mihin ap määrää.
mutta minkä takia pitää ap:ta kiristää maksamaan omaa asumistaan omassa kodissaan? Aika hassua.
Miehelläsi on läheinen avuntarpeessa. Hän on valmis ottamaan läheisen kotiin kun kerta on tilaa, hän on valmis ottamaan töistä vapaata auttaakseen läheistään.
Sinä ilmoitat perustelematta että ei käy. Sinun kotiisi eivät apua tarvitsevat ole tervetulleita. Sinä et hoida ketään, koska sinä et halua. Sinä koitat estää miestäsi auttamasta lähimmäistä hädässä.
Ihmettelen tosiaan että olet saanut itsellesi noin HYVÄN IHMISEN puolisoksesi, vaikka itse tunnut olevan kylmä ja itsekeskeinen.
Mitähän tapahtuisi jos joutuisit itse vaikkapa onnettomuuden takia hoidettavaksi? Uskon että miehesi hoitaisi sinua vaikket sitä ansaitsisikaan, anoppi auttaisi ja miehen sisarukset, he ovat selvästi hyviä ihmisiä.
Olen hoitanut yökkönä 30 dementikkoa yksin, ja heistä useimmat haahuilivat ja tekivät kaikenlaisa juttuja öisin. Vanhukselle ei todellakaan olehyväksi siirtyä paikasta toiseen, koska se pahentaa dementiaa.
rakstan vanhuksia, mutta en silti kykenis yhtään dementikkoa kotona hoitamaan jo pelkän fyysisen heikkouden vuoksi.
Jos mummo pärjää auteltuna kotonaan, niin se on ehdottomasti paras ratkaisu.
Sekin on rakkautta ja kunnioitusta, kun ei ota itselleen taakkaa, josta ei selviä.
t.mummeli
ap maksaa yhteiseen talouteen? Jos mies maksaa asumisen ja ap sisustamisen ruoat ja vaikka vaatteet?
Ja on se kumma että pariskunnalla ei ole yhteistä jos talon on maksanut jompikumpi ja nimi on vain toisen.
Mä kun olen aina kuvitellut että perhe on yksikkö ja kaikki on yhteistä.