Mitä tehdä? Tutultani katoaa rahat ja hän tulee koko ajan syömään kaappini tyhjiksi.
Minulla ei ole rahaa maksaa hänen ruokiaan. Oma ruokabudgettini on 160 euroa / kk ja hän tulee ja syö. Tänään häneen meni 20 euroa.
Minusta tämä on suoranaista varastamista.
Rupesin harkitsemaan lähestymiskieltoa. Olen sanonut jo, että tänne saa tulla vain oman ruokakassin kanssa tai antaa tänne rahaa turvaan (jos häneltä jotenkin siis muka viedään rahat - en siis ymmärrä minne ne rahat menevät), jolla ostetaan tänne hänelle ruokaa.
Tämä on katalaa, ällöttävää ja hirveää hyväksikäyttöä.
Kadulla huutaa, että muija kun sä et anna mulle ruokaa ja ihmiset ihmettelee, että mistä oikein voi olla kyse. Äsken kaupassakin, huh, huh...
Kommentit (26)
Minulla samanlainen sukulainen, joka asuu naapurissa. Lopetin ruokatarjoilun, kun tuli joka päivä syömään. En kata hänelle. Kahvia annan, jos itselle keitän.
Kaapille ei todellakaan ole asiaa omin päin, siitä lentäisi pihalle.
Jos huutelee kadulla mikset osta ruokaa, huuda takaisin, että eiköhän aikuisilla ole tapana itse ostaa omat ruokansa.
Jos ei osaa pitää huolta rahoistaan, voi hakea edunvalvojaa itselleen.
-älä päästä kotiisi tai jos päästät älä tarjoa mitään, äläkä päästä kaapeille
-ohjaa hoitoon tai hanki edunvalvoja jos ei ole mielenterveyskunnossa
-jos huuta sulle huuda takas että et ole vaimo etkä äiti.
-jos hänellä on avain ota se pois.
Sua kiletteyttä käytetään armotta hyväksi. Opettele siis sanomaan ei ja puolustamaan itseäsi. Sen voit tehdä vain sinä itse.
Kuka sen päästää sun luokse?! Kuka sut pakottaa olemaan sen kanssa missään tekemisissä?!
Olen jo sanonut suoraan, että ei tarvitse tulla tänne jos ei ole oma ruokakassi mukana.
Sitten sanoin, että jääkaapille ja ruokakaapille ei mennä ollenkaan.
Kahvit tarjoan vain minä - itse et keitä mitään.
Autoin sitä yhdessä hommassa ja jouduimme kävelemään pitkät matkat. Maksoin busamatkat. Sitten lupasin, että tarjoan halvimman hampurilaisen jossakin, mutta se paikka oli kiinni rempan vuoksi ja vain kalliita ravintoloita auki.
Mentiin kauppaan kun alkoi huutaa, että hänellä on niin kamala nälkä - hampurilaistarjous muuttuikin yllättäen vaatimuksesksi saada kunnon ateria.
Niin ja kun mentiin kauppaan, niin sanoin, että ostetaan sulle vain maito, pari banaania ja leipä.
Alkoi valita sieltä vaikka mitä kallista. Ja sitten rupesi huutamaan kassalla.
Erosimme mykkäkoulun vallitessa. En enää vastannut mitään ja hän lähti vetämään ja näytti varmaan siltä kun pultsari / kerjäläinen olisi saanut joltain kunnon naiselta jotakin. Ihmiset varmaan mietti, että mitä noidenkin välillä oikein on tapahtunut. Mut miettikööt. Ei meidän välillä ollut mitään dramaattista tapahtunut, mutta hirmu näytelmä.
Näkikö teistä joku tuon?
saako jostain jotain jääkaappilukkoja.
Olen jo sanonut, että tänne ei ollenkaan tartte tulla ja että minä en ainakaan sinulle enää soita.
Kivasta miehestä on tullut aivan hirveä. Ennen oli aina kohtelias nyt vaan haukkuu ja huutaa. Olen kuulema joku koira. Kaikki muutkin ovat koiria.
Autoin sitä yhdessä hommassa ja jouduimme kävelemään pitkät matkat. Maksoin busamatkat. Sitten lupasin, että tarjoan halvimman hampurilaisen jossakin, mutta se paikka oli kiinni rempan vuoksi ja vain kalliita ravintoloita auki.
mutta miksi sun pitää ruokkiakin jos olet se auttaja. Olisit sanonut, että mee kotiis kun alkoi huutaa.
Ihme porukkaa..
mutta tuosta selostuksesta tulee mulle ekaks mieleen spurgut. Ei kukaan NORMAALI ihminen käyttäydy noin. Ja ei tuollaisia ongelmia normaaleille ihmisille synny, jos toinen ei tajua sopivaisuuden rajoja ne kerrotaan hänelle. Itse en olisi MISSÄÄN tekemisissä moisen ihmisen kanssa.
Jos oikeesti olisi kysymys siitä että toinen näkee nälkää, ostaisin varmaan paketillisen kaurapuurohiutaleita ja kertoisin leipäjonon sijainnin.
mielenterveysongelmia tai alkoholiongelma??
Miksi päästät hänet sisälle, jos et kerran halua?
Miksi sinä et halua päästä siitä spourgusta eroon?
Et sinä oikeasti halua tietää, millä konstilla voit estää kiusaamasta sinua ja syömästä kaappiasi tyhjäksi. Haluat vaan sympatiaa ja myötätuntoa, kun sinua niin hirmuisesti hävettää se kauppakohtaus.
Älä silti anna periksi.
Tuota olen juuri miettinytkin, että onko hänestä tulossa spurgu eli olisikos niin, että "spurgu" voisi olla jonkinlainen mielisairausdiagnoosi?
Minkälaisessa tilanteessa ja minkälaisissa ongelmissa ihmiselle tulee spurgun käytösmalli ja puhetyyli? Juuri tästä voisi olla kyse.
Kertokaa! Tämä tulikin mielenkiintoiseksi!
Tämä oli ap
Likanen eikä peseydy
Istuu missä vain
Ei muka ole rahaa mut minne rahat katos jos ei viinaan?
Kerää pulloja
Kerää tupankastumppeja
Kiertää ulkona yökaudet vaikka on koti
Muuta???
Lisää spurguoireilua:
Ei aja partaa
Ei pese hampaita
Ei leikkaa tukkaa
Pukeutumistyyli?
Likaiset kengät
Kulkee joku räsämuovipussi mukana
Muuta?
Jätti tietysti tavaroita tänne, jotka PITÄÄ sit voida hakea.
Kaikki suomiäijät on tuollaisia! Kadut täynnänsä noita. Ja poliisiautokyydeillä kulkevat sairaalan, putkan ja ravintolan väliä. Katsokaa vaikka telkkarista. Niistähän on tehty sarja miten ne toilailee tuolla kaduilla. Naurussa pitelemistä kun sitä sarjaa katsoo.
mielisairautta. Daa, lääkäri tekee M1-lähetteen ja tarvittaessa pyytää virka-apua poliisilta, joka etsii tuttavasi ja löydettyään toimittaa arviokäynnille psykiatrin luo.
Jos psykiatri arvio että pakkohoidonkriteerit täyttyvät, saat olla rauhassa ainakin 5 päivää, koska sen aikaa voivat tuttuasi pitää ja ruokkia 5 kertaa päivässä tahdonvastaisessa hoidossa.
Ja sairaalan valmiille ruuille tottuneena tuttavasi luultavasti haluaa jäädä sinne pidemmäksikin aikaa vapaaehtoiseen hoitoon.
Shokkiluku: nämä suomalaiset eivät näy missään tilastoissa:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/sokkiluku-nama-suomalaiset-eivat-nay-…
Sano se ensin. On ihmisiä, jotka haluavat elää tämän yhteiskunnan ulkopuolella. Tämä voi olla sitäkin.
Eli ei se lääkärillä käynti mitään auta. Kalliimmaksi sille sairaalassa makoilu tulisi kuin näin eikä se mihinkään sairaalaan haluaisi.
En nyt näe tätä ajankohtaisena vaihtoehtona.
Sanokaa jotain parempaa.
Omasta kokemuksesta voisin sanoa, että sopisivat moiset oireet vaikkapa melko rajuun huume-, uhka- tai tietokonepeliongelmaan. Jotkut siitä selviää, toiset ei. Ja ne jotka selviää, joutuvat sen tekemään omin voimin. Sinä et voi häntä auttaa. Pahinta mitä voit tehdä, on alkaa määrittämään hänelle rajoja. Selostuksesi perusteella hän ei siihen itse kykene. Välit poikki vaan ja sanot, että tavataan kun olet hakenut apua ongelmaasi - mikä ikinä lieneekin. Mutta saattaa toki olla oikea mielisairauskin. Tiedä häntä...
Isä? Veli? Miesytävä? Kaveri? Puolituttu? Naapuri?
Miksi olet hänen kanssaan siis tekemisissä?
Teillä on todella omituisia juttuja. Ja miksi poliisit pitäisi laittaa tämän ihmisen perään - ei se missään piileksi.
Mitkä pakkohoidon kriteerit tässä muka täyttyisi? En olekaan ennen kuullut että varastaminen olisi joku mielisairaus johon voi käyttää pakkohoidonkriteerejä.
Sairaalan valmiille ruoille tottuneena - siis mitä ihmettä tarkoitat?
Mikä ihmeen sekopää tuon yhden kommentin on oikein kirjoittanut?
Voithan soittaa päivystävälle lääkärille ja sanoa epäileväsi psykoosia, henkilön todellisuudentaju pettää eikä ole kykenevä huolehtimaan itsestään.
Lääkäri tekee lähetteen ja psykiatri arvioi onko tarvetta tarkkailulle.
Ja voithan käyttää sitä uhkauskeinona. Sanot että jos pummaaminen ei lopu, hankit tyypille virkaholhoojan.
vai matkalla kaupasta ryöstää kauppakassisi??