Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipas paha mieli :( Hintalappujen vaihtamisesta kirppiksellä...

Vierailija
25.02.2012 |

Kävin tänään järjestelemässä kirppispöytäämme. Ihmeekseni huomasin, että 3 euron neuletakissa oli hintalappu 12 eur. Tarkoittaen erittäin todennäköisesti sitä, joku on lähtenyt kassan kautta sen 12 euron neuletakin kanssa maksaen siitä 3 eur. Se 12 euron takki oli pari kertaa juhlissa käytetty ihanuus ulkomailta, merkkituote.

Tulipas paha mieli :( Kai se sitten meni sitten suureen tarpeeseen se hieno neuletakki, mutta että piti oikein kikkailla hintalappujen kanssa. Se on muuten petos, ei näpistys, tiedoksi pitkäkyntiset!

Oletteko muut kokeneet vastaavaa? Meiltä on aiemmin pöydästä pöllitty jotain pientä tavaraa, mutta hintalappujen vaihtoon en ollut aiemmin törmännyt. Jotenkin säälittävää ja surullista, että on ihmisiä, jotka pöllii tai huijaa LASTENvaatteita!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taviskirppiksillä varastelua on vähän vähemmän

Vierailija
2/40 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ole kokenut hintalappujen vaihtamista, mutta todistin kun omalta kirpparipöydältä (turkulainen itsepalevlukrippis) varastettiin Lego Bionicle tarhareppu. Olin vienyt kirpparille lisää tavaraa ja kiertelin sen jälkeen siellä hetken. Olin palaamassa omalle paikalle kun nainen (tumma polkkamittainen tukka, suunnilleen keski-ikäinen) nappasi repun ostoskoriinsa.

Vasta tilitystä hakiessani huomasin, ettei reppu ollut kulkenut kassan kautta.

Eli jos lapsesi sai lahjaksi marraskuussa 2011 tai sen jälkeen täysin käyttämättön Bioniclen mustan tarharepun niin ehkäpä se on varastettu. Tai sitten otti omille lapsilleen.

Kannattaa välttää liian tarkkojen tuntomerkkien antamista "varkaista", jos ei ole todisteita varkaudesta. Siinä voi käydä itselle köpelösti ja tulla jopa kunnianloukkaussyyte.

Se, että nainen on laittanut repun koriinsa ei vielä todista, että hän on sen varastanut. Hän on ihan hyvin voinut jättää repun jollekin toiselle pöydälle tai jopa tuoda takaisin sinun pöydällesi ja sitten joku toinen on varastanut repun. Tai ehkä reppu on jotenkin muuten vain hukkunut ja hävinnyt kirpparille.

Mutta siis todistustaakka on sinulla. Jos et pysty todistamaan, et voi väittää mitään tai olet itse rikollinen - näin se valitettavasti lain mukaan menee. Edes se, että joku laittaa tuotteen kameran edessä kassiinsa ei välttämättä ole riittävä todiste, vaan lisäksi pitää todistaa, että henkilö käveli kassojen ohi maksamatta tuotetta. Myymälävarkauden suunnittelu tai valmistelu ei Suomessa ole rikos.

En ole kyseinen nainen eikä minulla ole oma lehmä ojassa. Muistutan vain siitä, että kannattaa säilyttää maltti ettei toisen rikoksen takia tee itse vielä suurempaa rikosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitän mieluummin vanhat tavarat roskiin kun annan roskaväen pölliä ne.

Vierailija
4/40 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin kaikki vaikka mieluummin.

Vierailija
5/40 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin vähän aikaa sitten huutismyyjään, jolla oli myynnissä epäilyttävän samannäköinen paita kuin mitä olin pari kk sitten lahjoittanut erääseen keräykseen. Toki niitä paitoja ovat muutkin ostaneet, mutta tunnistin hihojen pikkuvirheet + koko täsmäsi...siihen loppui minun hyväntekeväisyyteni. Jatkossa heitän kaikki vaatteet roskiin!

Vierailija
6/40 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräykseen lahjoittaminenhan tarkoittaa sitä, että keräys on saanut tuotteesta rahansa, kun se on myyty keräyksen hyväksi kirpparilla tms.

Sieltä se on päätynyt jollekin ilmeisen vähävaraiselle, mutta yritteliäälle ihmiselle. Kenenkään kunnolla toimeentulevan ei todellakaan kannata ostella halpoja vaatteita kirpparilta ja myydä niitä kalliimmalla huutonetissä - tuntipalkka ei yllä kovinkaan moneen euroon!

Olisit siis tyytyväinen: keräys sai tulonsa ja vähävarainen sai työnsä ja ansionsa.

Vai maksatko mieluummin vielä vähän suurempia veroja, jotta kenenkään ei tarvitse yrittää eikä tehdä töitä?

Vierailija
7/40 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän sivistä siellä, kun et tiedä puoliakaan. Tuo ihminen, joka vaatteita myi, oli yksi kerääjistä hyvin ilmeisesti. Ja jos vähävaraisista puhutaan, niin meidänkin perhe oli sossun luukulla vielä pari vuotta sitten!

Vierailija
8/40 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin aika monessa ulkomaille menevässä keräyksessäkin tehdään niin, että vaatteista erotellaan ne, jotka soveltuvat lähetettäviksi ja ne, jotka eivät sovellu lähetettäviksi. Ensimmäiset lähetetään ja toiset myydään ja niistä saaduilla tuloilla katetaan esimerkiksi postikuluja tai ostetaan jotain hyödyllistä ja tarpeellista sinne keräyskohteeseen.

t. 31

Vierailija
9/40 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin aika monessa ulkomaille menevässä keräyksessäkin tehdään niin, että vaatteista erotellaan ne, jotka soveltuvat lähetettäviksi ja ne, jotka eivät sovellu lähetettäviksi. Ensimmäiset lähetetään ja toiset myydään ja niistä saaduilla tuloilla katetaan esimerkiksi postikuluja tai ostetaan jotain hyödyllistä ja tarpeellista sinne keräyskohteeseen.

t. 31

Vierailija
10/40 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämäkin paita oli hyväkuntoinen, aika vähän käytetty.

Vierailija
11/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta älä anna sen pilata päivääsi enää yhtään enempää, ei ole sen arvoista. Menetit siis 9 euroa. Jätä seuraavaksi ostamatta jotain 9 eurolla, niin menetys on korvattu sillä :)

Vierailija
12/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eräs mies vaihtoi kirpparilla kengät; otti pöydästä paremmat jalkaansa ja jätti omat huonot tilalle. Multa on varastettu tavaraa ja siksipä en enää vie itsepalvelukirpparille myyntiin.

Kerran kirpparilla, jossa piti olla itse myymässä, eräs mies yritti huijata kaveriltani kengät: tinkasi kengistä hinnan alas ja kun tuli maksun aika, niin vaimo kurvasi lastenrattaiden kanssa paikalle. Siinä järjestivät muka jotain riidan poikasta ja mies ikään kuin "vahingossa" lähti kävelemään (kenkiä maksamatta) vaimonsa kanssa edelleen "riidellen". Kaveri juoksi perään ja sai maksun kengistä. Kaikenlaista, huoh.

Vierailija
13/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan suurimpaan osaan tavaroistani hintalapun kiinni hälyttimellä.

Ihan muutaman euron hintaisiin tuotteisiinkin. Ärsyttää niin paljon kaiken maailman paskasakit.

Tiedän, että varastaa voi vaikka tavarassa olisi sata hälyä mutta vaikeuttaa se nyt ainakin.

Espoolainen kirppis muuten vaatii hälyä käytettäessä, että hintalappun on siinä hälyssä kiinni (hintalappu vaatteen ja hälyn välissä). Jos hintalappu on revitty irti, vaatetta ei myydä.

Mielestäni hyvä homma.

Vierailija
14/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. "vaaleanpunainen neuletakki, nallekuva selässä, punaiset kukkanapit, 5 €"

Jos hintalappujen vaihtaminen pelottaa ja ärsyttää, tämä on hyvä (joskin vaatii vähän enemmän vaivannäköä) keino sen estämiseen.

Vierailija
15/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. "vaaleanpunainen neuletakki, nallekuva selässä, punaiset kukkanapit, 5 €"

joku voi ottaa toisesta pöydästä hintalapun jossa lukee vain neuletakki 1e ja rytätä sen sinun tekemän hintalapun jonnekin.

Vierailija
16/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ole kokenut hintalappujen vaihtamista, mutta todistin kun omalta kirpparipöydältä (turkulainen itsepalevlukrippis) varastettiin Lego Bionicle tarhareppu. Olin vienyt kirpparille lisää tavaraa ja kiertelin sen jälkeen siellä hetken. Olin palaamassa omalle paikalle kun nainen (tumma polkkamittainen tukka, suunnilleen keski-ikäinen) nappasi repun ostoskoriinsa.

Vasta tilitystä hakiessani huomasin, ettei reppu ollut kulkenut kassan kautta.

Eli jos lapsesi sai lahjaksi marraskuussa 2011 tai sen jälkeen täysin käyttämättön Bioniclen mustan tarharepun niin ehkäpä se on varastettu. Tai sitten otti omille lapsilleen.

Vierailija
17/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään myydään kirppareilla liian kalliilla kaikenlaista paskaa. Kirpputorien idea on mennyt ohi ja muuttunut ahneudeksi ja voitontavoitteluksi. Jos hinta on täysin kohtuuton, tyyliin 10 euroa paitapuserosta, saatan sen vaihtaa vitoseen. Opittepa vähän kohtuullista hinnoittelua!

Vierailija
18/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan vaatteisiin hintalaput pienellä nippusiteellä. Ei oo vielä kertaakaan vaihtunu/tippunu hintalaput.

Vierailija
19/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin toimivat varkaat.

t. se hälyä melkein kaikessa käyttävä

Mä laitan vaatteisiin hintalaput pienellä nippusiteellä. Ei oo vielä kertaakaan vaihtunu/tippunu hintalaput.

Vierailija
20/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. sama

Näin toimivat varkaat.

t. se hälyä melkein kaikessa käyttävä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi