Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pitäisi kun sisko sanoo, että ei kestäisi sitä, että minä saisin kolmannen lapsen?

Vierailija
15.03.2012 |

Hän itse on eronnut. Meillä molemmilla on kaksi lasta. Sanoi, että olisi niin kateellinen, että ei pääsisi siitä varmaan koskaan yli.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun todennäköisyytesi raskautua siitä parane jos joku toinen ei saa lasta.

No, oon mäkin saatanan kateellinen kun mulla ei varaa hommata yhtä komeaa omakotitaloa kuin yhdessä kaverilla.

No, ok, mä aloin itkeä kun siskoni kertoi saavansa toisen lapsen. Olin itse kärsinyt lapsettomuudesta vuosikausia ja käynyt läpi raskaita hoitoja, eikä lasta kuulunut. Siskoni selvästi pitkitti kertomista, mutta vihdoin hänen oli pakko minullekin kertoa. Onnittelin ja sinnittelin, ettei itku olisi tullut, mutta en voinut sille mitään. Harmitti niin vietävästi vaan, kun koko ajan kaikki sai vauvoja, mutta minä en. En tiedä, tajusiko siskoni minun itkevän kateudesta, vai luuliko, että onnesta.

Vierailija
22/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kateus voi tehdä suhteelle rumaakin jälkeä. Sisarusten suhteen sitä luulisi, että sisarukset toivovat toisilleen hyvääm eivätkä pahaa, vaikka niinhän sitä sanotaan, että sisaruuskateus on kaikkien kateuksien äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä ihminen ota kaikkea noin vakavasti. Tässä ei ole oikeasti yhtään mitään ongelmaa. Haluat vaan jollain sairaalla tavalla saada luettavaksesi viestejä, joissa siskoasi mollattaisiin ja kokisit itse olevasi parempi ihminen.

Vierailija
24/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi on varmasti eron myötä aika rikki ja hän purkaa sinulle tuntojaan, ei niitä kaikkia asioita kannata ottaa niin kirjaimellisesti. Jo sekin, että hän puhui hankkivansa lapsen jonkun random-tyypin kanssa kertoo siitä, ETTEI hän ollut tosissaan.

Löysää pipoa ap ja laskeudu sieltä täydellisestä pilvilinnastasi. Taidat olla aika myrkyllinen ihminen ja vain tyytyväinen, kun siskollasi ei mene hyvin.

Vierailija
25/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksei hän halua olla iloinen minun saavutuksistani? TOki ymmärrän, että nyt se olisi siskolleni kova pala, jos ilmoittaisin olevani raskaana, kun ero on vielä aika tuore juttu. Mutta että ylipäätään siskoni "ei kestäisi" sitä, sitä ihmettelen. t. ap

Vierailija
26/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joudut nyt kärsimään, kuten siskosi. Jos haluat lapsen, etkä tee sitä sisaresi suututtamisen pelossa kärsit. Jos teet lapsen, kärsit huonosta omasta tunnosta. Ja vaikka kumpikaan ei olisi totta, niin varmasti kärsit siitäkin, että siskollesi sinun onni on se ja sama, kunhan et vain häntä loukkaa.

Niin, mitäköhän tuosta voi olla mieltä.

Vierailija
27/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat täydellisen oikeassa.

Vierailija
28/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itselläsi ei mene lainkaan hyvin. Jos sinulla menisi hyvin, niin jäisi tälläisiä miettimään.

Vierailija
29/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kuitenkin mieleen, että olikohan (puoli)tsoukilla sanottu.

Ota asia esille joskus vähän myöhemmin ja puhelkaa lisää siitä, miltä siskosta tuntuisi.

Vierailija
30/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siskoni on törkeä. Nyt minä olenkin törkeä. Olen ollut siskoni tukena paljon ja hänelle todella tärkeä ihminen. Ehkä siksi kommentti loukkasi minua todella paljon. Siskoni tuntien kommentissa oli ainakin puolet totuutta, ei se ollut varsinaisesti puolivillainen heitto tai vitsi. Hän ihan tosissaan mietti, että voisiko hankkia kolmannen lapsen vaikka yksin.

Voiko tästä päätellä, että minun onneni on siskolleni se ja sama, lähinnä se mietityttää? t. ap

Vierailija
31/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja oli sitten ihan tosissaan vai?

Hän itse on eronnut. Meillä molemmilla on kaksi lasta. Sanoi, että olisi niin kateellinen, että ei pääsisi siitä varmaan koskaan yli.

pahvipäät on täällä taas liikkeellä. Siis todellakin, ihan varmastiko oli sisko tosissaan!

Mitähän ap aloituksellaan haki? ja vielä enemmän mitä haki nämä matalotsaiset vastaajat, jotka vetää tätä sulla on oikeus tehdä niin monta lasta kuin haluat -veisuuta. : D

On se vaan näköjään tyydyttävää päästä raatelemaan ihmisiä IHAN minkä tahansa tekosyyn varjolla. Tosta siskon kommentin lopusta (toi että sanoo ton kateellisuus-jutun) näkee kilometrin päähän, ettei juttu ole sanottu sellaisessa halpamaisessa merkityksessä kuin täällä halutaan se nähdä.

Just joo, naisetko herkkävaistoisia ja hyviä tulkitsee viestejä :D

Lähinnä herkkiä loukkaantuu ja aina valmiita hysteeriseen raivoamiseen

Palikat

Vierailija
32/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä siitä, miksi siskoni sanoi noin? Sanoisitko sinä noin rakkaalle siskollesi? Arvostaako hän minua, olenko arvoton muuten kuin äitinä Vaikkapa sitä hain.

palikka.

Vierailija
33/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsellista. Juuri niin kuin arvasin. Yritit vain saada tyypit täällä mollamaan siskoasi ja siten nostaa omaa häntääsi. Todellista ymmärtämisen halua ei lainkaan. Kun on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia...

Vierailija
34/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan mene syvemmälle? Kaikki vaan toitottavat, että tee niin monta lasta kuin haluat jne... no totta kai teen, ei se ollut tässä se pointti. Väitättekö, että te ette loukkaantuisi tuollaisesta kommentista tai ainakin ihmettelisi, että sen lausui pitkälti yli kolmekymppinen nainen? t. ap

Vierailija
35/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vissiin saa puhua avoimesti, kun olet noin pikkumainen. Me ainakin siskojen kanssa voidaan puhua kaikesta rehellisesti. Kysy siltä siskoltasi, mitä kommentillaan tarkoitti. Keskustelkaa, äläkä täällä pillitä. Ja mun mielestä ei tarvitsisi edes kysyä, on sen verran ymmärrettävää, mutta jos et itse ymmärrä, niin pyydä rautalankaa siskoltasi.

Vierailija
36/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irony - does it ring a bell?

Miksei kukaan mene syvemmälle? Kaikki vaan toitottavat, että tee niin monta lasta kuin haluat jne... no totta kai teen, ei se ollut tässä se pointti. Väitättekö, että te ette loukkaantuisi tuollaisesta kommentista tai ainakin ihmettelisi, että sen lausui pitkälti yli kolmekymppinen nainen? t. ap

Vierailija
37/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha teiltä idiooteilta on mitään kysellä. Täällä on jännä tapa alkaa väittää vastaan, vaikka olisikin aloittajan kanssa samaa mieltä. Että mistä vaan asetelmasta saadaan aikaan se, että sinä ketjun aloittaja olet idiotti ja miksi teit tällaisia aloituksia. No kyllähän se kieltämättä kiva olisi saada vähän tukea jostain kun näköjään kaikille on oma napa ja oma onnellisuus tärkeämpää kuin läheisten. Tai toki se on niin, mutta yleensä ei sitä ole tapana lausua ääneen noin loukkaavasti. t. ap

Vierailija
38/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella törkeää sanoa rehellisesti mitä ajattelee, vaikkapa siitä että on kateellinen sinulle mahdollisuudesta saada vielä yksi lapsi. Jos on kateellinen, niin olisi parempi pitää mölyt mahassaan.

Mutta tavallaan siskosi on nyt varmaan niin rikki erosta, ettei jaksa iloita toisten onnelisesta parisuhteesta. Hän tarvitsee lohdutusta ja aikaa toipumiseen, ei häneltä voi vaatia normaalia suhtautumista perhe-elämääsi. Hän on pettynyt pahasti ja purkaa oloaan sitten tuolla tavalla. Ei ole hyväksyttävää, mutta ymmärrettävää kyllä.

Vierailija
39/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä yleensä vähän isompia ongelmia, joilla kerätä sympatiaa. Luuletko, että tuo nyt on niin kauhea loukkaus, että siitä kannattaa täällä itkeä.

Vierailija
40/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en voisi ikinä kuvitellakkaan hänen sanovan minulle jotain tuollaista, enkä myöskään ikinä sanoisi hänelle mitään tuollaista! Tai edes ajattelisi noin.

Päinvastoin, toivon hänelle tässä elämässä muutenkin kaikkea hyvää, eikä hyvä edes riitä, vaan parasta! Minäkin luultavasti itken siinä vaiheessa kun siskoni ilmoittaa olevansa raskaana, (toivottavasti pian!) ihan vaan siitä syystä että tulen olemaan niin onnellinen hänen puolestaan. Kun meinasin jo pillahtaa itkuun onnesta kun siskoni ilmoitti että häntä oli kosittu! Tämä siksi että siskon mies on mahtava tyyppi, josta näkyy kilometrien päähän miten kovasti hän siskostani välittää, ja siskoni ansaitsee vain parasta.

Kaikki tämä siitäkin huolimatta että itse peruin juuri vähän aikaa sitten omat hääni ja olen eroamassa. Eihän se todellakaan ole minulta pois, päinvastoin! Siskoni on yksi maailmani tärkeimmistä ihmisistä ja minkä hyvän hän osakseen saa, se tuo vaan hyvää mieltä minullekin.

Siskosten väliseen suhteeseen kuuluu molemminpuolista ymmärrystä vaikeissakin tilanteissa ja sen lisäksi siihen kuuluu luottamusta mutta myös rutkasti anteeksiantoa.

Minun mielestäni tältä kantilta katsoen ap, siskosi on todella törkimys ja inhottava ihminen kun tuollaisia puhuu siskolleen! Kauheaa! Vaikka toki kun on kyse siskosta niin koittaisin vielä jutella, koska myös se anteeksianto kuuluu asiaan. Mutta siskosi puolelta kyllä nyt olisi kohdallaan anteeksipyyntö...!