Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pitäisi kun sisko sanoo, että ei kestäisi sitä, että minä saisin kolmannen lapsen?

Vierailija
15.03.2012 |

Hän itse on eronnut. Meillä molemmilla on kaksi lasta. Sanoi, että olisi niin kateellinen, että ei pääsisi siitä varmaan koskaan yli.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin 49, juuri tuota tarkoitin. Jotenkin ajattelin siskoni pystyvän tuollaiseen epäitsekkyyteen kun minäkin siihen pystyn. Toki sitä voi olla siskolleen kateellinen monesta asiasta ja joskus harmissaan siitä, että ei itse onnistu. Mutta ei sitä ehkä saisi tuolla tavalla esittää ja tavallaan todeta vaan lakonisesti, että näin on asia.

Kun siskoni esitti tämän kommentin kysyin vielä, että "et nyt varmaan ole ihan tosissasi" ja "kyllä sinä siitä yli pääsisit jne", mutta kuulemma ei pääsisi. Koko ajan oli pokka päällä ja tämä esitettiin minulle niin, että siinä ei ole mitään outoa, että hän ajattelee niin. Siksi kysyn teiltä, että onko, kun en ole itsekään ihan varma. Alan olla enemmän sitä mieltä, että on se vähän outoa. t. ap

Vierailija
42/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin inhimillinen tunne ja on parempi, että sen sanoo ääneen kuin naamioi esim. oudon käyttäytymisen alle, (siis nyt vaikka välttely tai riitely jostain muusta asiasta). Miksi sulle pitäisi olla kaksinaamainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin 49, juuri tuota tarkoitin. Jotenkin ajattelin siskoni pystyvän tuollaiseen epäitsekkyyteen kun minäkin siihen pystyn. Toki sitä voi olla siskolleen kateellinen monesta asiasta ja joskus harmissaan siitä, että ei itse onnistu. Mutta ei sitä ehkä saisi tuolla tavalla esittää ja tavallaan todeta vaan lakonisesti, että näin on asia.

Kun siskoni esitti tämän kommentin kysyin vielä, että "et nyt varmaan ole ihan tosissasi" ja "kyllä sinä siitä yli pääsisit jne", mutta kuulemma ei pääsisi. Koko ajan oli pokka päällä ja tämä esitettiin minulle niin, että siinä ei ole mitään outoa, että hän ajattelee niin. Siksi kysyn teiltä, että onko, kun en ole itsekään ihan varma. Alan olla enemmän sitä mieltä, että on se vähän outoa. t. ap

Tottakai on ok olla jopa kateellinen siskolleen, siis siinä mielessä että sanoo että olenpa kyllä kateellinen jostain sinun elämässäsi että toivoisinpa itsellenikin samaa. Mutta sillä tavala positiivisessa mielessä, ei kateus sinällään estä olemasta vilpittömän iloinen ja onnellinen siitä että toisella on jotain niin ihanaa minkä itsekin haluaisi.

Mutta tuollainen uhkailu mitä siskosi käytti on todella typerää ja ilkeää, eikä siinä ole mitään järkeä. Ei tuolla tavalla voi sanoa kelleen, varsinkaan siskolleen!

49

Vierailija
44/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin inhimillinen tunne ja on parempi, että sen sanoo ääneen kuin naamioi esim. oudon käyttäytymisen alle, (siis nyt vaikka välttely tai riitely jostain muusta asiasta). Miksi sulle pitäisi olla kaksinaamainen?

Nimenomaan se että miten voi olla niin kateellinen siskolleen että välit pitäisi katkaista jos saisi lapsia enemmän kuin itse! Ei se minusta normaali tunne ole kyllä, ei todellakaan.

En tiedä sitten millaisiin sisarussuhteisiin olette tottuneet mutta minun mieestäni noin paha kateus ei todellakaan kuulu terveeseen sisarus- tai mihinkään muuhunkaan ihmissuhteeseen!

49

Vierailija
45/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en voisi ikinä kuvitellakkaan hänen sanovan minulle jotain tuollaista, enkä myöskään ikinä sanoisi hänelle mitään tuollaista! Tai edes ajattelisi noin.

Päinvastoin, toivon hänelle tässä elämässä muutenkin kaikkea hyvää, eikä hyvä edes riitä, vaan parasta! Minäkin luultavasti itken siinä vaiheessa kun siskoni ilmoittaa olevansa raskaana, (toivottavasti pian!) ihan vaan siitä syystä että tulen olemaan niin onnellinen hänen puolestaan. Kun meinasin jo pillahtaa itkuun onnesta kun siskoni ilmoitti että häntä oli kosittu! Tämä siksi että siskon mies on mahtava tyyppi, josta näkyy kilometrien päähän miten kovasti hän siskostani välittää, ja siskoni ansaitsee vain parasta.

Kaikki tämä siitäkin huolimatta että itse peruin juuri vähän aikaa sitten omat hääni ja olen eroamassa. Eihän se todellakaan ole minulta pois, päinvastoin! Siskoni on yksi maailmani tärkeimmistä ihmisistä ja minkä hyvän hän osakseen saa, se tuo vaan hyvää mieltä minullekin.

Siskosten väliseen suhteeseen kuuluu molemminpuolista ymmärrystä vaikeissakin tilanteissa ja sen lisäksi siihen kuuluu luottamusta mutta myös rutkasti anteeksiantoa.

Minun mielestäni tältä kantilta katsoen ap, siskosi on todella törkimys ja inhottava ihminen kun tuollaisia puhuu siskolleen! Kauheaa! Vaikka toki kun on kyse siskosta niin koittaisin vielä jutella, koska myös se anteeksianto kuuluu asiaan. Mutta siskosi puolelta kyllä nyt olisi kohdallaan anteeksipyyntö...!

Mutta itseäni kyllä ärsyttää vähän tämä vastaus.

Siksi seuraava avautuminen.

Tottakai saa olla katkera asioista, jopa siskolleen! Sehän se olisikin jos se ap:n sisko olisi alkanut välttelemään ap:ta ja vasta vuosikausia myöhemmin olisi tunnustanut että hän on katkera siitä että hänen siskonsa sai sen mitä hän ei saanut. Ehkä ap:n siskon unelma oli kolme lasta, mutta liitto päättyi ja hän nyt ajattelee että ei tule ikinä löytämään miestä jonka kanssa sen kolmannen lapsen saisi.

Ei hitto oikeasti! Jos oma siskoni ei voisi sanoa minulle suoraan omia tuntemuksiaan niin hyvää päivää! On se siskona oleminen muutakin kuin autuutta ja syvää rakkautta ja tiedät itsekin sen.

Ap mene ja sano siskollesi että hienoa että olit rehellinen, kertoisitko nyt minulle miten sinulla menee.

Siinä mielessä olen siis sitä mieltä että siskollasi on jokin hätänä, hän vain nyt korreloi sen eri kanavaa kuin pitäisi.

Tuo lainaamani ihminen kirjoitti että "Siskosten väliseen suhteeseen kuuluu molemminpuolista ymmärrystä vaikeissakin tilanteissa" ja nyt on enemmän se tilanne ap:lla että ap:n sisko tarvitsee ymmärrystä, eikä ap itse!

Vierailija
46/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään. Sisko kertoi omat tunteensa, so?

Vierailija
47/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastahan tuollainen on.

Vierailija
48/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi, että olisi onnellinen täti kun saisi paapoa uutta siskonlasta!

Vierailija
49/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lastasi sillä eikä se jaksaisi enempää vai mikä mättää?

Vierailija
50/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hyvänsä mutta parempi että asia tuli hänen kannaltaan selväksi, eikö? Harva naishlö tuota ääneen sanoo! Älä ainakaan odota siskoasi doulaksi synnytykseesi:-)

Sairastahan tuollainen on.

Vierailija
51/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole häneltä pois vaikka sinä saisit vielä viisi lasta.. Ihme käytöstä.

Olitteko sitten suunnitellut perheenlisäystä?

Minusta siskosi ei saa vaikuttaa teidän perheen lapsilukuun, se on sinun ja miehesi asia.

Vierailija
52/52 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta tekemättä siskoni ongelman takia.

Toki se olisi kurjaa, mutta siltikin mulla on oikeus tehdä omat valintani itse. Hakekoot apua jos ei kestä.