Mitä pitäisi kun sisko sanoo, että ei kestäisi sitä, että minä saisin kolmannen lapsen?
Hän itse on eronnut. Meillä molemmilla on kaksi lasta. Sanoi, että olisi niin kateellinen, että ei pääsisi siitä varmaan koskaan yli.
Kommentit (52)
Mistään sellaisesta ei ole kysymys. Hän on isosiskoni, ja ei vaan kuulemma kestäisi, että minulla olisi kolme lasta ja hänella kaksi. Emme ole varsinaisesti suunnitelleet kolmatta lasta, mutta emme poissulkeneetkaan ajatusta.
Onhan se hyvä, että sisko on rehellinen, mutta minulle tulee olo, että mitä se häntä liikuttaa ja eikö minussa tosiaan ole muuta kadehdittavaa kuin tuo yksi ainut asia. Antoi tosiaan ymmärtää, että tyyliin välit menisi poikki jos "teen" kolmannen lapsen. Tai ehkä vähän ylitulkitsin, mutta aika julmaa minusta, ja itsekeskeistä. t. ap
Miks sulla on mies kun sisko ei pystynyt pitämään omaansa. ja nuorempikin olet argh.
Tekis varmaan mieli tehdä se kolmas ihan kiusaks -ja mikä ettei neljäskin.
Osta uus hame -jos siis siskosi ei tuu kateelliseks...
Mut todellisuudessa teet jos haluut ja mieskin haluaa :D.
Hän itse on eronnut. Meillä molemmilla on kaksi lasta. Sanoi, että olisi niin kateellinen, että ei pääsisi siitä varmaan koskaan yli.
kolmas vaan ihan katsoakseni, mikä se reaktio sitten on. Mutta paha vaan, että emme sitä luultavasti tule tekemään. t. ap
No, ok, mä aloin itkeä kun siskoni kertoi saavansa toisen lapsen. Olin itse kärsinyt lapsettomuudesta vuosikausia ja käynyt läpi raskaita hoitoja, eikä lasta kuulunut. Siskoni selvästi pitkitti kertomista, mutta vihdoin hänen oli pakko minullekin kertoa. Onnittelin ja sinnittelin, ettei itku olisi tullut, mutta en voinut sille mitään. Harmitti niin vietävästi vaan, kun koko ajan kaikki sai vauvoja, mutta minä en. En tiedä, tajusiko siskoni minun itkevän kateudesta, vai luuliko, että onnesta.
Mistään sellaisesta ei ole kysymys. Hän on isosiskoni, ja ei vaan kuulemma kestäisi, että minulla olisi kolme lasta ja hänella kaksi. Emme ole varsinaisesti suunnitelleet kolmatta lasta, mutta emme poissulkeneetkaan ajatusta.
Onhan se hyvä, että sisko on rehellinen, mutta minulle tulee olo, että mitä se häntä liikuttaa ja eikö minussa tosiaan ole muuta kadehdittavaa kuin tuo yksi ainut asia. Antoi tosiaan ymmärtää, että tyyliin välit menisi poikki jos "teen" kolmannen lapsen. Tai ehkä vähän ylitulkitsin, mutta aika julmaa minusta, ja itsekeskeistä. t. ap
Ei tuollainen ole mitään " ihanaa rehellisyyttä", vaan törkeää vittumaisuutta. Mutta tietysti aina yhtä suorapuheisen av-mamman mielestä tuollainen käytös on just tosi jees...
Ap. sisarellasi on ongelma, ja se ei johdu sinusta. Sinä teet kuten tahdot, ja siskosi sitten tekee mitä lystää. Mutta jos asiasta vielä tulee puhetta, voit sanoa, että jos vielä kerran asiasta puhuu tai alkaa sillä "uhkailla", niin SINÄ voit pistää ne välit poikki jo valmiiksi.
vaan hän on tullut heti ekasta kierrosta raskaaksi kaksi kertaa. Minäkin olen tullut helposti raskaaksi, mutta takana on myös yksi keskenmeno.
Luulen, että kyse on siitä, että siskoni kokee olevansa kaikessa parempi kuin minä, paitsi sitten minulla on ehjä avioliitto ja auta armias, jos vielä enemmän lapsiakin. t. ap
siskoni mukaan. Jos ihminen on noin epäkypsä, niin olkoon. Toki hän on minulle tärkeä, mutta aika lailla äimistyin hänen laukaistua kommenttinsa. Minun elämäni on kuitenkin minun elämäni ja teen niinkuin katson itse parhaaksi. t. ap
No, ok, mä aloin itkeä kun siskoni kertoi saavansa toisen lapsen. Olin itse kärsinyt lapsettomuudesta vuosikausia ja käynyt läpi raskaita hoitoja, eikä lasta kuulunut. Siskoni selvästi pitkitti kertomista, mutta vihdoin hänen oli pakko minullekin kertoa. Onnittelin ja sinnittelin, ettei itku olisi tullut, mutta en voinut sille mitään. Harmitti niin vietävästi vaan, kun koko ajan kaikki sai vauvoja, mutta minä en. En tiedä, tajusiko siskoni minun itkevän kateudesta, vai luuliko, että onnesta.
Joskus voisi myös ajatella sitä toista osapuolta, jolla pitäisi olla mahdollisuus ILOITA ainutkertaisesta raskaudestaan.
Kannattaako kaikkea ottaa niin kirjaimellisesti? Jos siskosi sanoo, että kuolee nauruun, niin sinä varmaan olet tilaamassa jo ruumisautoa?
Minä luulen, että siskosi on yrittänyt sanoa vain, kuinka kovasti itse toivoo lasta: on vaikea kohdata niitä, joilla on vauva sylissä. Eikös se ole ihan luonnollista? Ehkä sinun kanssa pitää puhua vakavasti ja tarkasti, ettet vain loukkaannu tai ymmärrä väärin.
Huolehtikoon kumpikin omista asioistaan.
miltä tuntuu, jos ei voi saada lasta. Ei ole itsekkyyttä surra eikä aina pysty iloitsemaan toisten onnesta, vaikka kuinka haluaisi ja vaikka kuinka tietäisi, ettei se ole toiselta pois. Eihän omille tunteilleen mitään mahda, vaan sille, miten toimii. Edellinen lapsetonhan kertoi, ettei halunnut näyttää omia tunteitaan siskolleen, mutta tunnisti itse oman tuskansa.
ja tilanne voisi olla eri, jos oikeasti saisimme lapsen. Mutta että tällaista edes sanotaan, on vähän kummallista. Ikään kuin sen pitäisi olla minun taakkani, mitä siskoni haluaa ja toivoo. Ja tosiaan se, että katsooko sitten joka ikisessä muussa asiassa olevansa parempi, mistään muusta ei ole syytä olla kateellinen.
Hän pohdiskeli jopa puolitosissaan hankkivansa yksinään (tai siis jonkun satunnaisen miehen kanssa) vielä yhden lapsen kun se auttaisi häntä henkisesti. t. ap
miltä tuntuu, jos ei voi saada lasta. Ei ole itsekkyyttä surra eikä aina pysty iloitsemaan toisten onnesta, vaikka kuinka haluaisi ja vaikka kuinka tietäisi, ettei se ole toiselta pois. Eihän omille tunteilleen mitään mahda, vaan sille, miten toimii. Edellinen lapsetonhan kertoi, ettei halunnut näyttää omia tunteitaan siskolleen, mutta tunnisti itse oman tuskansa.
Sekin on hyvin tunteikasta ja tärkeää.
kun siitä ei nyt tässä ole kysymys. Onko siskoni mielestänne törkeä? t. ap
kun siitä ei nyt tässä ole kysymys. Onko siskoni mielestänne törkeä? t. ap
esim niiltä, joilla itsellään on siskoja. t. ap
kun tässä ei sinun mukaan saa tuoda lapsettomuutta esiin!!!
mutta sitä tuossa alussa joku spekuloi, että olisiko siitä kyse, että siskolla esim olisi ollut ongelmia saada lapsia, niin ei ole. Tuokaa vaan lapsettomuutta esiin jos se liittyy tähän jotenkin, mutta muuten siitä voisi keskustella muualla kun minö haluaisin kuulla mielipiteitä siitä, minkälaisia syitä voisi olla tuon siskoni kommentin taustalla jne. t. ap
sisko, mutta hänen pitäisi silti työstää ongelma ja päästä yli.