Kuinka tarkasti amk:t tarkastavat työkokemuksen?
Kun vaaditaan 24 kk kokoaikaista työssäoloa, että voi hakea koulutukseen.. Mä oon työskennellyt yliopisto-opintojen ohella lähinnä osa-aikaisesti.
Kai sitä on unohdettava koko juttu. Kyseessä siis aikuiskoulutus.
Kommentit (7)
et pysty aloittamaan ilman kokemuspapereita
sivuilla on ohjeita hakemiseen ja siellä mm. kerrotaan miten osa-aikaisuus lasketaan "kokoaikaiseksi" työksi eli ts. miten muunnat osa-aikaisen työn AMK:n vaatimaan muotoon. Ja työkokemus kyllä tarkistetaan eli täytyy olla tarvittavat todistukset, jos ei ole, niin ei pääse kouluun.
Voit myös ottaa yhteyttää AMK:n hakutoimistoon (siis tietenkin sen amk:n, johon olet hakemassa) ja kysyä sieltä. He neuvovat kyllä.
Työtodistuksistako? Ei niissä lue, että kuinka monta tuntia per päivä olen työskennellyt, enkä edes muista. Mutta täytyy yrittää laskea.
ap
joku työaika on... Esim. viikotyöaika tms.?
Ja siis työtodistus pitää olla. Ja AMK:N sivuilla sanotaan tosi selkeästi, että vaikka puuttuisi vaan 2 päivää siitä 24 kk, niin ei kannata edes hakea, koska sisään et pääse.
Ota oikeasti yhteyttä sinne hakutoimistoon, asiat selviävät varmasti nopeammin sitä kautta kuin täältä kyselemällä :)
selkeitä työaikoja. Olen ollut mm. töihin kutsuttavana tuuraajana, eikä minulla ole ylhäällä työtunnit, eikä työtodistuksessakaan lue.
No, taitaa olla parasta luovuttaa. :( Hilkulle se varmaan menis, mutta en ole ollenkaan varma, että tuleeko ehto täyteen.
ap
Ehdottomasti nyt luovutat. Nimittäin jos jo tuo hakeminen on niin hankalaa,niin ethän sä siellä mitään jaksais kuitenkaan opiskella, siinä kun joutuu laskemaan ja kaikkea muutakin tekemään eikä oo yhtään varmaa että osaako sitä heti.
Kokeile onneasi.