Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi arvelet, että niin moni ei osaa yksinkertaisimpiakaan ruokia tai ruokakikkoja?

Vierailija
14.03.2012 |

Tyyliin nakkikastike tai tuo mainittu paistetut perunat, perunasalaatti jne.

Minusta kotitaloustunnilla opin tekemään perusruokia, kuten nakkikastiketta ja noita hyödyllisiä perustaitoja.

Mutta eillisten ruokien hyödyntämistä taas en osaisi, jos sukulaiset ei olisi opettaneet, esim. mummoni. Äitini ei ole kovin hyvä ruoanlaittaja, olen toki varmasti häneltäkin oppinut jotain.

Kertooko siis tällainen keittiössä osaamattomuus teistä siitä, ettei äiti tai sukulaiset ole opettaneet tai itsekään osanneet tehdä ruokaa? Vai mistä se kertoo?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itsekään ole mikään superkokki, mutta sitten on niin monia helppoja ruokia, joiden eteen ei kauheesti tarvitse nähdä vaivaa, tyyliin keittää perunat ja antaa uunissa paistua jotain.

On kyllä totta, että osatakseen kokata resepteistä, pitää olla jotain tietoa hyppysissä, vaikka sitten edes se, miten käyttää ylijäävä ruoka-aine tai juuri mihin eri työvaiheilla pyritään.

Koen kyllä samoin ravintolaruoasta kuin jotkut muutkin kirjoittajat, joskus tulee fiilis, että itse tekisi parempaa tai ei ainakaan saanut rahoilleen vastinetta.

ap

Vierailija
42/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne sai laittaa yhden nakin jokaista syöjää kohden.

Nämä ovat ihan legendaarisia juttuja. Köksän tunneilla pihisteltiin aina ja joka asiasta. Kerran tehtiin köksän tunnilla pirtelöä, niin siihen sai laittaa puolikkaan banaanin. Noh, jotkut käytti vahingossa kokonaisen banaanin, joka taas tarkoitti sitä, että että yhdet toiset ei saaneet sitten banaania ollenkaan... Että puolikas banaanikin on niin arvokas, että opettaja vaan levittelee käsiään, että ei voi mitään... :)

Itse en köksässä oppinut kyllä yhtään mitään. Siellä tehtiin ihan käsittämättömiä ruokia, joita kukaan ei halunnut syödä. Onneksi äiti opetti laittamaan ruokaa :)

pirtelössä yksi pakastemansikka ja 5 mustikkaa! Kyllä oli pahaa kun maku oli niin laimea, parempaa olisi ollut ihan vailjana vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi