Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On se nyt helvata; muutuin terveysnatsiksi eikä paino vaan laske

Vierailija
14.03.2012 |

kunnolla.

Viimeiset pari vuotta tullut syötyä miten sattuu. Liian vahan kasviksia ja useamman kerran viikossa tai oikeastaan päivittäin "epäterveellistä" eli joko suklaata/muuta karkkia, pullaa/leivonnaisia, limsaa, pizzaa, roskaruokaa, keksejä. Niin ja liikunta ollut viimeisenä vuotena-parina lähinnä kävelyä joitakin kertoja viikossa. Sillä seurauksella, että muista tuli 68-kiloinen (pituus 169 cm), kun aikuisiän painoni on yleensä ollut 60 kg:n paikkeilla ja ennen lapsia 55 kg.

No, noin 4 viikkoa sitten alkoi kuntoiluvimma ja ruokavalion tarkkailu. Makeiset, leivonnaiset,kakut, sipsit, pizza, hampurilaiset, ranskalaiset, limsa jääneet kokonaan pois. Kasviksia, hedelmiä ja marjoja olen syönyt hyvin paljon. Pasta-, peruna- & riisimäärät vähentyneet. Sikaa ja nautaa en ole syönyt viime viikoina, vaan kanaa, kalaa, kalkkunaa. Leipänä lähinnä täysjyväleipää, ruisleipää, hapankorppua. Juustoja ei ollenkaan, paitsi raejuustoa. Leikkeleitä ei leivän päälle. Aamiaiseksi usein puuroa.

Lisäksi tosiaan olen neljän viikon ajan liikkunut tosi paljon, keskimäärin 1,5-2 tuntia päivässä. Otin mukaan heti aika monta lajia, jotka minulle vuosien takaa tuttuja; tennis, uinti, reipas kävely, juoksu, kuntosali, pyöräily.

Ja paino sen kun olla möllöttää lähes samoissa lukemissa. Alkuun lähti tuosta 68 kg:sta puolitoista kiloa, mutta sen jälkeen ei oikeastaan ollenkaan. Nyt jo joitakin viikkoja suunnilleen samassa 66,5 kg. Bläääääh! Ehdotuksia tavoitteeseen pääsyyn. Suunnitelmissa noin 60 kg kesän alkuun mennessä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liian isoja, vaikka ovatkin terveellisemmät kuin ennen. Eli pienennä niitä.

Vierailija
22/28 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tiputtanut raskauskilot kahteen kertaan alle vuodessa reilusti -30kg ja -18kg.

Vettä join paljon, rasvatonta maitorahkaa ja ananasta/marjoja kolme kertaa päivässä, aamulla vihreä tee ja reipas lenkki plus lapsen kanssa ulkoilua sitten maitorahka ja ananas välipala, puolilta päivin ruoka monesti salaattia ja raejuustoa(pienempi annoskoko), välipalaksi taas rahka, ulkoilua ja liikuntaa, ruoka ja iltapalaksi rahkaa ja niitä marjoja tms ja siis paljon sitä vettä päivän mittaan. Lisäksi vitamiinit ja magnesium. Välillä herkuttelua kohtuudella, leivän jätin miltei kokonaan pois, hyvää kuitupitoista näkkäriä taisin kuitenkin syödä tyyliin yhden päivässä. Kun kunto kasvaa niin vaadit itseltäsi enemmän, puristat ittestäs sen viimesenkin mehun välillä ja ylität itses, loistava olo! mä liitin lisäksi päivään rutiinit että aamulla vauvan peppupesun yhteydessä, 30 jalkakyykkyä vauvan kanssa, kun vauva hoitopöydällä ilmakylpyili niin minä siinä edessä pompin 20 kertaa niin korkealle kun pystyin! Kuulostaa hassulta mutta näissäkin palaa kalorit ja jonkun ajan kuluttua huomasikin et tekee mieli tehdä vielä tuplat lisää:-) hiekkalaatikon reunalla ei kokoaikaa tarvitse vain istua vaan voi venytellä, tehdä kyykkyjä. Päivän mittaan nostele lasta oikein keskivartalo tiukkana vyötärön korkeudeltasi ylös alas ym!

Varmasti sun paino tippuu, zemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se että läski hetkessä muuttunut lihakseksi, vaatii todella TODELLA paljon että mieskään saa treenaamalla puhdasta lihasta vuodessa 4 kiloa lisää ilman pillereitä, really!

Vierailija
24/28 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin nelisen viikkoa varsin tiukalla kuurilla ja myös liikuin paljon. Saldo: 0kg. Masennuin ja sorruin mässäilyyn, siten että nyt painan 75kg. Yritän taas uudelleen. En tajua miksen laihtunut, annoskoot oli pieniä, en syönyt herkkuja:(

Vierailija
25/28 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 3 kk sitten alkoi painonpudotus 68 kg:sta ja nyt paino 62 kg. Yritän päästä noin 59 kg:aan kesäkuun loppuun mennessä.

ap

Vierailija
26/28 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei päästä itteään lihomaan missään vaiheessa. Mää oon huomannut että jos joku päästää ittensä lihomaan niin se on oikeesti melkein mahdotonta palata normaalimittoihin. Ite en saa edes paria ärsyttävää kiloa pois.

No, onneksi oon pitäny ton mielessä ja tarkkailen aktiivisesti että painoa ei tuu kiloakaan lisää. Oon mitoissa 171/59. Varsinki vanhempana laihdutus on käytännössä mahdotonta. Pyri sinäkin vaan siihen että et liho lisää!

Vierailija
27/28 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan sadasta kilosta normaalipainoon ja vaikka ekat 15kg lähti helposti, nyt jumittaa. Tähän 100-101,5kg lukemiin olen jumiuttunut jo useammaksi viikoksi :(. Aloitin liikuntaharrastuksen ja yritän syödä vähän vähemmän hiilareita, saa nähdä auttaako. Hedelmien syöminen on jo jäänytkin, sillä se tuntuu ylläpitävän paitsi hampaiden vihlontaa, mutta myös painon nousemista...edes ns. puhdas sokeri karkin muodossa ei tee samaa! :O

Vierailija
28/28 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskos mahdoton idea et nyt vetäisit parin viikon nutrilet kuurin jolla saat kaikki nesteet liikkeelle ja rasvaakin palaa mukavasti ja sit kun siltä tuntuu lisäät ruoan syömistä pikku hiljaa.

Sun olis pitänyt jo laihtua enemmän joten sulla saattaa olla liian isot annoskoot joka aterialla.Muista et aikuinen synnyttänyt nainen ei laihdu niinkuin nuori tyttö vaan sun on syötävä huomattavasti vähemmän.

Liika liikunta saattaa myös olla huono idea koska rääkätty lihas sitoo nestettä.Jos haluaa laihtua "nopeasti" urheilu pannaan ellet site liiku niinkuin suurin pudottaja ohjelmassa?