Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa minulle, mikä ruuvi täytyy olla löysällä

Vierailija
13.03.2012 |

jos ei halua rintaruokkia lasta? Yhdessä keskustelussa siitä jauhettiin, että pitää olla korvien välissä vikaa, jos ei tahdo imettää. Mutta mitä vikaa se nyt sitten ihan tarkalleen ottaen olisi?

Meillä on pian perheenlisäystä saapuvilla ja olen tehnyt päätöksen olla imettämättä. En ole mielestäni päästäni vialla, teen vain sen valinnan, johon minulla on oikeus.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aikoo ruokkia lastaan omalla äidinmaidollaan pullosta. Eikö se imettämisen tärkein osa juuri ole se ravinnon ykkösluokkaisuus? No ap:n muksuhan saa juuri sitä mitä pitääkin.

Ts. seksuaalisuuden alueelle selkeästi mennään, syyystä tai toisesta...

Vierailija
42/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelma seksuaalisuuden, ei ulkonäkökeskisyyden eikä äidinvaiston kanssa. Missään näistä kolmesta ei ole mitään vikaa, etkä voi toisin sanoa. Tai tietenkin voit, mutta se on vain yhden hurumuijan lätinää sitten :)

Niin kauan kuin et sitä tee, uskon että se on joku noista jo mainituista.

Näin ap kirjoitti: "Ja kuulla tarkemman analyysin siitä, mikä voi olla naisessa vikana. jos ei halua lastaan imettää. Eipä järin järkeviä selityksiä tuntunut heruvan. Se mustavalkoisuus on vähän sellaista :)"

Voi pyhä sylvi. Miten me voitaisiin tietää mikä SINUSSA olisi vikana. Syitä imettämättömyyteen on monia. Teet itse asiasta mustavalkoisen.

mutta vain näitä kolmea tarjotaan. Tajuatko sä, että tää on tällänen provo? Yritys saada teidät ärsyyntymään ja jankuttamaan omasta puolestanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aikoo ruokkia lastaan omalla äidinmaidollaan pullosta. Eikö se imettämisen tärkein osa juuri ole se ravinnon ykkösluokkaisuus? No ap:n muksuhan saa juuri sitä mitä pitääkin.

Ts. seksuaalisuuden alueelle selkeästi mennään, syyystä tai toisesta...

mun faijalla oli tapana imeä mun tissejä, kun olin teini. Seksuaalinen trauma. (Sori niille, joille näin on käynyt.)

SELKEÄSTI mennään seksuaalisuuden alueelle.

Vierailija
44/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta myös Demin palstalla :D

Vierailija
45/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap voi päättää mitä haluaa...

Mutta on käsittämätöntä ettei ap osaa edes täällä anonyymisti perustella miksi ei halua imettää. Ap varaudu siihen että sinulta tullaan kysymään sitä monesti ja olisi parempi jos nyt jonkun muun vastausksen siihen kekesit kun että "ei vain tunnu omalta" tai ei huvita" koska tällöin saat kyllä kieroja katseita takaisin etkä vaikuta kovin kypsältä äitinä.

Kerrohan nyt edes tänne se ihan oikea syy miksi ei tunnu omalta, miksi et halua imettää? Pulloruokinta on PALJON vaivalloisempaa kuin imetys.

Syinä yleensä tälliaseen päätökseen on että on vapaampi tulemaan ja menemään eli vauvan voi ruuan puolesta jättää hoitoon (liian aikaisin).

Rintojen venähtämisen pelko.

Pelko että mies näkee sinut vain tuttipullona eikä seksuaalisena ihmisenä.

Syitä voi olla monia mutta kannattaa miettiä mitä kyselijöille vastaa. Kummallista ettet uskalla sitä täällä kertoa. Ja pulloruokinnasta lapsi saa ruuan mutta ei sitä samaa läheisyyttä kuin rintaruokinnasta. Se on tärkeä osa vauvan emotionaaliselle kehitykselle.

Tiedän monia pulloruokkijia ja hyviä lapsia heistä on tullut, ei siinä mitään. Mutta äidin ja vauvan välinen läheisyys kyllä kasvaa imetettäessä paremmin.

Vierailija
46/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit....

Vierailija
47/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit....

Kaikista skitsointa olisi, jos oma mutsi hääräisi täällä. Onneks se ei ees tiedä mikä on internet :D

Vierailija
48/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muitten ihmisten ärsyttäminen on jotenkin vaikeaa tai mitalin arvoinen suoritus :D. Kun mikään ei ole niin helppoa (ja ajanhaaskausta).

Vierailija
49/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksessäsi ei ole yhtäkään plussapuolta kenellekään. Ei sinulle, eikä lapselle. Vai voitko väittää, että olisi. Ainoa oikea syy on se, jos esim. sellaista lääkitystä ei löydy, että voisi sen kanssa imettää. Muuten, todella, päässäsi on jotain hassusti.

Täytyy sanoa että olet tyhmä, itsekäs tai jotain mitä en pysty parhaalla tahdollanikaan käsittämään, en.

Imetys on lapsen parhaaksi ja samalla se tulee myös äidin hyväksi koska vauva voi hyvin.

Ei se ole valintakysymys.

Ja kaupan hyllyltäkö ajattelit kaiken löytyvän?

Vierailija
50/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes erosin ja tapasin nykyisen mieheni joka on sanonut minulle, että rintani on epämuodostuneet ja tarvitsen rintaleikkauksen ja uskoo vakaasti, että saan sen kunnalliselta kun rintani on niin rumat. On selvää, että en harrasta seksiä ilman paitaa.

Vierailija
51/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella huono olo, en tiedä mistä johtui. Minullaon ehkä kiva lähipiiri, kukaan ei koskaan kommentoinut valintaani ruokkia lapsi pullosta. Itse asiassa lapsen isästä oli hauskaa, kun pystyi osallistumaan ruokkimiseen myös. Lapsesta ei myöskään tullut tissitakiaista, tuttava maksasi sängyssä ekat puoli vuotta tissi lapsen suussa.

Vierailija
52/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun rinnat parani yhden lapsen melkein kaksi vuotta kestäneen imetyksen jäljiltä. Varmasti tilanne olisi toinen, jos lapsia olisi kaksi tai kolme. Mutta näinkin voi käydä. Kuppikoko on nyt yhden isompi ja rinnat eivät jostain käsittämättömästä syystä edes rupsahtaneet.

Ja imetyshän ei pilaa rintoja, vaan liian nopea painon pudotus raskauden jälkeen.

raskauskilot lähtivät vasta pari vuotta lapsen syntymän jälkeen mutta rinnat rupsahtivat kyllä jo sen ensimmäisen vuoden aikana kun imetin. Tosin niillä oli jo vuotta aiemmin imetetty eka lapsi. Aniveis, rinnoista ei juuri mitään jäljellä :(

Vierailija
53/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes erosin ja tapasin nykyisen mieheni joka on sanonut minulle, että rintani on epämuodostuneet ja tarvitsen rintaleikkauksen ja uskoo vakaasti, että saan sen kunnalliselta kun rintani on niin rumat. On selvää, että en harrasta seksiä ilman paitaa.

Vierailija
54/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täältä täytyy kysellä mikä omassa nupissa on vialla? Mene jonnekin terapeutille - se selvittää sulle mikä mättää!

Vierailija
55/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku erityinen syy, miksi haluat tehdä elämästäsi vaikeampaa?

Jos haluat pullolla ruokkia, niin osta valmiiksi useampi erimallinen pullo ja tutit, kaikki vauvat eivät osaa kaikista tuttimalleista imeä yhtä hyvin.

Ota myös selvää erilaisista korvikkeista, jos käy niin ikävästi, että lapsi ei siedä näitä tavallisia markettimerkkejä.

Lapsi ei mene pilalle siitä, että häntä ruokitaan pullosta, onhan näin toimittu monissa maissa vuosikymmenet. Varaudu kuitenkin siihen, että saat selitellä fanaatikoille valintaasi, helpommalla pääset, jos et julista suureen ääneen omaa valintaasi -eihän se kaikille puolitutuille edes kuulu!

ps. Täysimetin 4kk, kokonaan lopetin kun lapsi oli 1v. Laiskan äidin ratkaisu vauvan ruokkimiseen!

Vierailija
56/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella huono olo, en tiedä mistä johtui. Minullaon ehkä kiva lähipiiri, kukaan ei koskaan kommentoinut valintaani ruokkia lapsi pullosta. Itse asiassa lapsen isästä oli hauskaa, kun pystyi osallistumaan ruokkimiseen myös. Lapsesta ei myöskään tullut tissitakiaista, tuttava maksasi sängyssä ekat puoli vuotta tissi lapsen suussa.

Kunnes tajusin syoda Ja varsinkin juoda riittavasti. Huono olo tuli puhtaasti energian Ja nesteen puutteesta. Varsinkin ihan alussa, noin ekat 2kk. Imetin loppujen lopuksi vuoden, molempia lapsia.

Ma en myoskaan ymmarra ap:n valintaa, ei tartte olla himoimettaja, muutama kuukausi, miksi et viitsi?

Vierailija
57/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin esikoista täysimetyksellä kaksi kuukautta, osittain viisi kuukautta. Kokemus oli niin hankala, että seuraavat saivat maitonsa vain pullosta, mutta ensimmäiset kuukaudet pumpattua rintamaitoa. Pumppaaminen oli todellakin helpompaa kuin imetys. Esikoisen kanssa jouduin istumaan tuntikausia vauva rinnalla, hartiat jumissa. En päässyt itse syömään, koska vauva alkoi huutaa heti kun otin pois rinnalta (imetystä takana yli tunti tässä vaiheessa). Mies siis syötti minua kun imetin.Okei, joku akrobaatti ehkä onnistuu syömään vauva rinnalla, mutta mulla ruoka putoili lapsen päälle.Imetys ei todellakaan lisännyt kiintymystä vauvaan, vaan oli todella epämiellyttävää. Kun kunnollinen imuote löytyi, ei uskaltanut liikahtaakaan, koska ote irosi heti. Ole sitten liikkumatta hankalassa asennossa pitkiä aikoja... Kavereille kuvasin esikoisen vauva-aikaa Guantanamon kidutuksena, ei pääse syömään, peseytymään tai nukkumaan, ja joutuu olemaan pitkiä aikoja paikallaan hankalissa asennoissa. Ehkä olen itsekäs ja lapsellinen ja äidinvaistokin puuttuu. Lapset ovat kyllä terveitä ja hyvin kehittyneitä.

Vierailija
58/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuules ihan noin ykspiippunen juttu.

Lapsellinen sä olet. Se maito on tarkoitettu sinun vauvalle! Ei se ole mikään huumorijuttu ja valinta kysymys. Jos maitoa ei tule, niin se on ihan eri asia, mutta jos tulee, niin sinun kuuluu se juottaa vauvallesi. En ymmärrä yhtään mikä niissä sun palloissa on niin koskemattoman hienoa, ettei oma lapsi voisi luonnollisesti imeä sitä arvokasta maitoa?

Sano vielä että aiot luovuttaa sitä maitoa myyntiin, koska siitä sentään tienaa.

Vierailija
59/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta äiti voi päättää olla imettämättä, jos pelkää rintojensa puolesta. Minusta äiti voi ottaa sektion, jos pelkää alapäänsä rupsahtavan. Siis miksi ei? Miten se voi meitä muita niin paljon häiritä, jos joku toinen tekee niin?

Minusta on niin typerää arvostella äitiä tälläisten valintojen takia. Ketään ei ole huonompi äiti imetyksen tai sektion takia. Kyllä se huono äitiys tulee ihan sen 18 vuoden aikana kun äiti lastaan kasvattaa ja kuuntelee, eikä siinä että miten hän lastaan ruokki ensimmäisen vuoden.

Vierailija
60/79 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuules ihan noin ykspiippunen juttu.

Lapsellinen sä olet. Se maito on tarkoitettu sinun vauvalle! Ei se ole mikään huumorijuttu ja valinta kysymys. Jos maitoa ei tule, niin se on ihan eri asia, mutta jos tulee, niin sinun kuuluu se juottaa vauvallesi. En ymmärrä yhtään mikä niissä sun palloissa on niin koskemattoman hienoa, ettei oma lapsi voisi luonnollisesti imeä sitä arvokasta maitoa?

Sano vielä että aiot luovuttaa sitä maitoa myyntiin, koska siitä sentään tienaa.

minkähän takia mä en tätä älynnyt olisin varmaan jo miljonääri:/

olen varmaan keskivertoa tyhmempi=(((((

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme