Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko aikuisia vanhempiensa kanssa asuvia?

Vierailija
12.03.2012 |

Tunnetteko vanhempiensa kanssa asuvia aikuisia?

Jos tunnet, niin ovatko muuten normaaleja?

Enkä nyt tarkoita alle kolmekymppisiä tai viisi- kuusikymppisiä vanhempiensa omaishoitajia, vaan oikeasti aikuisia, jotka asuvat kotona "lapsen" roolissa.

Mietin, että onko näitä oikeasti olemassa, kun joskus joissaim tv-sarjoissa, yleensä komedioissa on tällaisia.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän asui äidin talossa 34 vuotiaaksi, sitten äiti muutti pois ja veli osti talon (hyvin halvalla tietenkin, kun oli kerran hänen kotinsa:)

Vierailija
22/57 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon 48 vuotta ja asun kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyseessä on tilapäinen järjestely. Vanhaan kämppään tuli vesivahinko putkiremppa ja joutui asunnonhakuun tosi lyhyellä varoitusajalla. Helsingistä järkevän hintaista yksiötä fiksusta paikasta saa vähän aikaa hakea jos ei käy mäihä eli muutti takaisin vanhemmilleen ja haki asuntoa sieltä. Evakko on nyt jäämässä kahteen ja puoleen kuukauteen, ensi kuussa alkaa uusi vuokrasopimus.

Omassa kaveripiirissäni syntyperäiset helsinkiläiset ovat muuttaneet kotoa parikymppisinä, ehkä 20-22-vuotiaina ja muualta opiskelemaan 19-20-vuotiaana opintojen alkaessa. Oma veikkaukseni syyksi tälle on se, että kun asuminen on älyttömän kallista ja asuntotilanne aika huono, muuttoa lykätään siihen pisteeseen, että sopiva kämppä sattuu kohdalle tai on vaan pakko päästä pois. Lisäksi alle 25-vuotiaana jo kaupungissa kirjoilla olevana joutuu esimerkiksi HOASilla automaattisesti jonon hännille, koska niiden näkökulmasta ei ole asunnontarvetta vaan on hupimuuttaja.

Itse pidän tuota 25 vuotta aika lailla takarajana. Täysi-ikäistyessä muuton vaatiminen taas on minusta idioottimaista, monella on vielä lukio kesken ja pojilla kämpän hankkiminen armeijaa varten on idiotismin huippu. Lisäksi pitää minusta ymmärtää se, että kämpän, varsinkaan miellyttävän ja kohtuuhintaisen asunnon saaminen ei ole mikään läpihuutojuttu ainakaan täällä. Joka paikkaan on hakijasuma ja yksityisellä kallista. Takuuvuokrakin pitää saada säästöön, jos ei ole tullut aiemmin mieleen. Jos yksityiselle menee, siinä tonnin parin keräämisessä voi kestää hetki.

Vierailija
24/57 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v. naisen, käy töissä, hyvin perhekeskeisiä, muttei ole koskaan edes hetkeä asunut yksin, mielestäni noloa...

Vierailija
25/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalta on nyt jo sitten ne vanhemmat kuolleet, mutta kaksi tälläkin hetkellä kotona asuvaa tiedän.

Ja niin, toinen on miesystäväni, (tai siinä ja siinä onko tällä hetkellä) ja toinen ex-viritys. Ja eivät ole normaaleja. Äärettömän pihejä kumpikin, tosin toinen on ilmeisesti saanut asunnonkin ostettua, mutta pitää sitä vuokralla, käy töissä, joten kivasti sitten varmaan pärjää äitylin kanssa asuessaan. Lopetin tapailun, koska mies ei edes koskaan seksin jälkeen jäänyt luokseni yöksi, vaan kotiin piti lähteä. Joskus mietin, oliko se äiti oikeasti tottakaan, vai olisko kuitenkin ollut vaimo..

Tää nykyinen taas säästää kaikessa mikä koskee mulle tarjoamista, mutta ryyppää kaikki rahansa itse. Hyvähän se on vanhempien jääkaapista syödä.

Vierailija
26/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon päättänyt että omilla lapsilla ei ole liian mukavat oltavat kotona enää sitten kun ovat aikuisia, tyyliin lukio käytynä ja pojilla intti.

Jonka leipää syöt, sen lauluja laulat. Eiköhän sitten ala oman rauhan kaipuu houkuttaa pois äiskän helmoista.

Vierailija
27/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma pesee pyykit ja kokkaa.

Täsmällistä ikää en muista, mutta yli 30 vuotias mies kyseessä.

Tavallaan kaksi jos itseni lasken mukaan mutta en asunut siellä lapsen enkä omaishoitajan roolissa.

Vierailija
28/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nykyinen taas säästää kaikessa mikä koskee mulle tarjoamista, mutta ryyppää kaikki rahansa itse. Hyvähän se on vanhempien jääkaapista syödä.

Jos kyse on jostain pikkukylästä missä miehet on kiven alla, lähde nyt äkkiä hakemaan vaikka naapurikaupungista kunnollinen miesystävä itsellesi!

Vierailija
29/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37v vanhempieni luokse muuttanut villiksikin haukuttu adonis.

Syynä silkka laiskuus ja ahneus. Äitini pesee pyykkini ja hoitaa lapsiani viikonloppuisin, kun lähden baariin.

Kaikille tämä käy hyvin, äitini ja isäni saavat nauttia kerran viikossa lapsenlapsiensa seurasta ja minä puhtaan pyykin ja vanhan huoneeni ja sapuskat siihen päälle. Parempi näin, kuin se että lapseni kävisivät luonani jossain betonilähiössä.

Ex tästä vinoilee aina, mutta kateellisen se ämmä on, ei muuta!

T: Ex

Vierailija
30/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kaksi jos itseni lasken mukaan mutta en asunut siellä lapsen enkä omaishoitajan roolissa.

Onko tääkin joku maatila-case?

Vierailija
31/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä silkka laiskuus ja ahneus. Äitini pesee pyykkini ja hoitaa lapsiani viikonloppuisin, kun lähden baariin.

Kaikille tämä käy hyvin, äitini ja isäni saavat nauttia kerran viikossa lapsenlapsiensa seurasta ja minä puhtaan pyykin ja vanhan huoneeni ja sapuskat siihen päälle. Parempi näin, kuin se että lapseni kävisivät luonani jossain betonilähiössä.

:D :D

Vierailija
32/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin lasten kanssa sinne asumaan siksi aikaa kunnes saimme uuden asunnon.

Melkein keskenämme siellä tosin saimme olla kun vanhemmillani oli muite juttuja toisaalla. Lähestulkoon puoli vuotta jouduttiin siellä majailemaan...

Onko tääkin joku maatila-case?

Vierailija
33/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu yhdessä vanhempien, tai toisen heistä kanssa. Ja hyvä niin! Eipä tarvi heidän olla niin yksinäisä unohdettuja ihmisiä, joiden hoitamiseen ei riittäisi minkään valtakunnan kunnan varat. Nostan kyllä hattua nuoremmille sukupolville, jotka samalla katsovat vanhempiensa perään.

Vierailija
34/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjolla ois sossunbööna ja kolme muksuu...

Mulle kelpaa täyshoito.

Vierailija
35/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on ihana ihminen ja kaikin puolin normaali. Työssä käy ja harrastaa paria urheilulajia. Ei ole koskaan seurustellut naisen kanssa.

Käy paljon reissussa joukkueidensa kanssa. Hyvännäköinen mies. En tiedä elääkö sitten homoseksuaalina kaapissa..

Meille muille sisaruksille se on ihan normaalia. En osaa kummaksua sitä.

Vierailija
36/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutu on täynnä taloja tai tiloja joissa vanhempi polvi asuu yhä ja nuorempi on ottanut tilan työt jo hoitaakseen.

Tunne myös maalaisia poikamiehiä, jotka asuvat kotonaan. Yleensä yläkerrassa tai talon toisessa päässä.

Sellaista se elämä on.

Vierailija
37/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleja, työssäkäyviä, laajennetusta perheestään huolehtivia ihmisiä. Virossa.

Vierailija
38/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on jostain pikkukylästä missä miehet on kiven alla, lähde nyt äkkiä hakemaan vaikka naapurikaupungista kunnollinen miesystävä itsellesi!

kokeiltu on niin monta, että kyllä nyt tää saa olla se viimeinen, mä en vain saa kunnollista. En mä nyt itsekään mikään normaali, terve ihminen ole.

Mutta onpahan joku jonka kanssa tapella vaikkapa vessapaperin kulutuksesta, sitten kun tulee yksinään aika liian pitkäksi.

Vierailija
39/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona asuvan miehen.

Vierailija
40/57 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisko n. 24 v tyttö joka asuu kyllä viikot muualla mutta saapuu viikonlopuksi "kotiin" äidin ja isän luo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi