Sipulikyyneliin oikeasti tepsivä keino?
Onko olemassa jotain oikeaa apua itkettävään sipuliin? Sipulin jääkaappiin panemisesta olen kuullut, samoin sipulin pesemisestä, mutta mikä oikeasti toimii? Olisiko olemassa vaikka jotain apuvälinettä? Tyyliin toimivatko laskettelulasit? :)
Kommentit (29)
ja leikkaaminen ihan vieressä terävällä(!) veitsellä.
Laskettelulasit ei toimi, mutta noita uimalaseja olen kuullut kehuttavan. Mä säilytän sipuleita jääkaapissa ja kyllä ne kirvelee silti.
Mutta vielä paremmin auttaa tupperin sipulisilppuri.
huuhtaisee kylmällä vedellä ennen pilkkomista ja sen aikana välillä, niin ei silmät vuoda. En tiedä miksi :)
ja terävä veitsi. Leikkaan sipulin liesituulettimen läheisyydessä ja puhaltelen höyryjä kauemmas.
Ensin kuorin juoksevan veden alla, sitten laitan neljään osaan ja heitän silppuriin. Ei vuoda vesi silmistä enää :D
Laita liesituuletin päälle ja leikkuulauta lieden päälle ja leikkaa siinä, ei edes tuoksu miltään, saati että kirvelisi silmiä. Ei tarvitse tuhlata vettä hanaa juoksuttamalla.
No mulla on vuosikymmenet toiminut uimalasit. Suun kautta hengittelen. Ja on aivan älyttömän herkät silmät, purjo ja valkosipulikin itkettää usein!
että mikä on, kun sipulit ei enää saa ollenkaan vettä juoksemaan silmistä. En kaipaa sitä, mutta en muista milloin viimeksi olisin kyynelehtinyt sipulia pilkkoessa, useita vuosia sitten! En kastele veistä, tai leikkaa vesihanan äärellä, no, koneellinen ilmanvaihto meillä nykyään on, voisko se auttaa niin paljon. Käytän sipulia useita kertoja viikossa, olenkohan vain karaistunut?
Hanasta kylmää vettä valumaan vähäsen.
Eli ripottelee leikkuulaudalle suolaa ja pilkkoo sipulin sen päällä. Suola kun imee sitä kyyneliä aiheuttavaa nestettä ni ei itketä.
..ja jos kuitenki itkettää ni sit on liian vähä suolaa ;)
se että huuhtelen kylmällä vedellä kuoritun sipulin.
ei itketä enää, kun sitä imeskelee
että mikä on, kun sipulit ei enää saa ollenkaan vettä juoksemaan silmistä. En kaipaa sitä, mutta en muista milloin viimeksi olisin kyynelehtinyt sipulia pilkkoessa, useita vuosia sitten! En kastele veistä, tai leikkaa vesihanan äärellä, no, koneellinen ilmanvaihto meillä nykyään on, voisko se auttaa niin paljon. Käytän sipulia useita kertoja viikossa, olenkohan vain karaistunut?
Itse olen päätellyt sen johtuvan siitä, että käytän laadukkaita, teräviä veitsiä. Lisäksi luulen, että leikatessa olen tiedostamattani tottunut olemaan riittävän etäällä, enkä tihrusta ihan leikkuulaudan yläpuolella.
Itse olen päätellyt sen johtuvan siitä, että käytän laadukkaita, teräviä veitsiä. Lisäksi luulen, että leikatessa olen tiedostamattani tottunut olemaan riittävän etäällä, enkä tihrusta ihan leikkuulaudan yläpuolella.
Täytyy testata tylsällä veitsillä ihan mielenkiinosta.
Laita liesituuletin päälle ja leikkuulauta lieden päälle ja leikkaa siinä, ei edes tuoksu miltään, saati että kirvelisi silmiä. Ei tarvitse tuhlata vettä hanaa juoksuttamalla.
Kokeilin tätä joskus ihan oma-aloitteisesti. Nykyään toimin vain näin
Millaisia määriä sipuleita silppuatte kun noin "iso" ongelma?
lavuaarin vieressä ja laita paloittelun ajaksi hanasta juoksemaan kylmä vesi. En tiedä mihin tämä konsti perustuu mutta TOIMII!!