Vieläkö joku on sitä mieltä, ettei kouluikäinen lapsi tarvitse kännykkää?
Kommentit (12)
Kännykällähän voi viaton lapsi soittaa vaikka mihin siveettömiin numeroihin! Minun mielestäni ehkä yläasteikäinen voi saada kännykän mutta omalle kolmasluokkalaiselle pojalleni en ole kännykkää vielä pitkiin aikoihin ostamassa.
~ Tuija 34v. ~
Kännykällähän voi viaton lapsi soittaa vaikka mihin siveettömiin numeroihin! Minun mielestäni ehkä yläasteikäinen voi saada kännykän mutta omalle kolmasluokkalaiselle pojalleni en ole kännykkää vielä pitkiin aikoihin ostamassa. ~ Tuija 34v. ~
Lapsella on tekstareihin oma laitteensa, ei tarvii kännykkää. Kotona on puhelin.
Mikähän tekstarilaite on kyseessä?
Mihinkä lapsi sitä kännykkää tarvitsisi? Vanhempien puhelimella saa soittaa jos tarvitsee. Koulustakin saa soitettua kotiin, jos on asiaa.
kaikki ilman kännykkään. Edelleenkään eivät tarvitsisi välttämättä, koska koulusta voi tulla suoraan kotiin ja minä olen kotona.
Järkyttävät puhelinmenot oikeasti tulee noista kännyköistä, kun teini-ikäisiä on useampi ja jokaisella joku pakettimalli. Se vaan on tietty tätä päivää ja nuorille tärkeä kommunikaatioväline.
En muista koskaan soittaneeni kotiin koulusta tai koulumatkalta. Ja koulussa olisi ollut puhelin. Meilla on saantona, etta kannykan voi hankkia sitten kun on tyopaikka ja varaa maksaa omat puhelut. Ja ipod touchillahan he voivat soittaa, emailata ja tekstata.
on eri asia onko kouluikäinen 6-vuotias ekaluokkalainen, vai 19-vuotias lukiolainen.
kyllähän se puhelin ihan hirveästi helpottaa jokapäiväistä arkea. Mutta jos jotkut haluavat elää vaikeamman kautta niin eihän se minulta pois ole.
Meilla ei lapsi ole koskaan yksin ilman aikuista, ei edes koulumatkoilla (koulubussin kyydissa tulee ja menee, haetaan pysakilta), eli ei tarvitse omaa puhelinta yhtaan mihinkaan. Kyseessa siis 3. luokkalainen, eika tule olemaan yksin missaan ennen kuin tayttaa 12 v, sitten varmasti saa puhelimen. Asuinmaassamme on heitteillejatto jattaa alle 12 vee yksin ilman aikuisen valvontaa...
Meilla ei lapsi ole koskaan yksin ilman aikuista, ei edes koulumatkoilla (koulubussin kyydissa tulee ja menee, haetaan pysakilta), eli ei tarvitse omaa puhelinta yhtaan mihinkaan. Kyseessa siis 3. luokkalainen, eika tule olemaan yksin missaan ennen kuin tayttaa 12 v, sitten varmasti saa puhelimen. Asuinmaassamme on heitteillejatto jattaa alle 12 vee yksin ilman aikuisen valvontaa...
ainakin Saksassa ja Belgiassa, varmaan monessa muussakin.
Lapsella on tekstareihin oma laitteensa, ei tarvii kännykkää. Kotona on puhelin.