Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ruokaisa/tukeva välipala hoitolapsille?

Vierailija
12.03.2012 |

Olen ammatiltani perhepäivähoitaja ja lasten vanhemmilla teetettiin tässä hiljan asiakastyytyväisyyskysely. Sen tuloksena vanhemmat olivat kirjoittaneet omia kommenttejaan ja moni oli laittanut, että välipalojen pitäisi olla tukevampia/ruokaisampia.

Itse olen laittanut välipalaksi esim.

uunipannukakkua ja hilloa ja sokeria, juomana maito tai mehu

jogurttia ja lisäksi muutama hedelmän pala

leipää jossa juustoa ja leikkelettä ja kurkkua ja mehua ja lisäksi hedelmä

muroja ja mehua ja hedelmää vielä murojen jälkeen

karjalanpiirakkaa ja maitoa ja hedelmää

viiliä, jossa hilloa ja hedelmää lisäksi

kiisseliä (niin löysää, että voi juoda lasista) ja hapankorppuja

rahkaa eri marjoilla

manna-, riisi- tai kaurapuuroa ja siinä hilloa tai kiisseliä

Perjantaisin on aina jäätelö välipalana.

Minun hoitolapseni syövät päivällä aina todella paljon ja siksi en jotenkin ole ajatellut, että välipalan pitäisi olla tosi tukeva, kun syövät kotona kuitenkin iltaruoan vähän ajan päästä.

Toisaalta ei näillä ruokarahoilla tehdä paljon ruokaisampia välipaloja.

Mielelläni kuitenkin kuulisin mielipiteitä, että mikä on teidän mielestänne ruokaisa välipala ja saa toki kommentoida myös noita välipaloja, joita mainitsin lapsille antavani.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ryhmiksessä töissä ja ammattilainen opasti meitä erillisessä koulutuksessa siten, että välipala on todellakin vain välipala. Sen ei olekaan tarkoitus täyttää vatsaa vaan auttaa lasta jaksamaan siihen asti kun kotona on ruoka. Sillä siinä kohtaa kun lapsen hoitopäivä päättyy tulee vanhempien tarjota hänelle lämmin ruoka. Itse olen huomannut alalla suuria ristiriitaisuuksia. Luomua pitäisi olla ja lähiruokaa, mutta perhepäivähoitajat saavat onnettomat ruokakorvaukset. Eikös se ole jotain 1,70€/lapsi kun puhutaan lämpimästä ruuasta ja välipala/aamupala n.0,70€/lapsi?? Siitä voi jokainen laskea mitä sillä saa.

Vierailija
42/42 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan on nimenomaan ruokasia!!! Erään tuttuni lapsi ei saa päiväkodissa välipalaksi joskus muuta kuin esim. yhden tai kaksi coctailpiirakkaa. Ja syy on: Ei ole kaupungilla rahaa. Hoitajat ovat niin ihania, että ottavat hoitajien taukotilasta hedelmiä tai vihanneksia lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla