Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te joille on tehty kohjujen vaahtoruiskutus

Vierailija
31.01.2013 |

Kolme vuorokautta sitten suonikohjuni hoidettiin vaahtoruiskutuksella. Nyt sain poistaa kääröt jaloista suihkun ajaksi ja jaloissani on edelleen kohjuja koholla. Eli jotain pientä on tapahtunut, mutta ei kyllä hetikään kaikki kohjut ole poissa. Mietin vain että lähteekö ne pikku hiljaa, eli onko tämä normaalia, vai eikö suoni ole mennytkään kiinni? Ajattelin kyllä huomenna soittaa polille, mutta kysynpä nyt täältäkin..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitteko, että kun teiltä tuhotaan jalkojen pintaverisuonet, niin jaloista loppuu kokonaan pintaverenkierto?

Kun verisuonia on vähemmän, ne jäljellejääneet saavat lisäkuormaa.

Ikävämpi jos alueita menee nekroosiin veren puutteessa ja joudutaan leikkaamaan pois.

Vierailija
22/33 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo vaahtoruiskutukset tekevät sutta ja sekundaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Virossa vaahtoruiskutus hoitola pari kuukausi sitten. Olen tyytyväinen, nyt on kaikki ok, 1 ampuli maksoi noin 70 e. Niin että ei ollut kallis. Plus laskimohoito Klinikka sijaitse sataman lähellä. www.evc.fi

Vierailija
24/33 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagointi pintalaskimohoitoihin on yksilöllistä. Itseltäni toinen jalka leikattiin 17 vuotta sitten, kohjut olivat nivusista nilkkaan asti.

Vuosien saatossa uusivat melko samaan paikkaan ja lopulta tuli tulppa polvitaipeeseen.

Hoitona yhdistetty laserointi ja vaahdotus, josta nyt kolme viikkoa. Mustelmat alkavat jo heiketä, laseroidulla alueella pullistumat hävinneet, muualla näkyvissä vielä ja toki voivat näkyä pitkään.

Kohjut olivat isot reiden osalla, olin skeptinen miten onnistuu, mutta hyvältä näyttää.

Hoito Tays Sastamalassa, kaikki meni todella hienosti.

Tiedän, että ajan mittaan saattavat uusia, se on perintötekijöistä kiinni, ei lääkäristä.

Joka tämän lukee ennen operaatiota, mene ihmeessä, paljon järkevämpää kuin leikkaus. Onni on olla suomalainen, julkinen puoli toimii mahtavasti, kunhan operaatioon on lääketieteellinen syy, pelkästään näön vuoksi eivät hoida. Itselläni syy oli tuo veritulppa.

Vierailija
25/33 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iänikuinen ketju mutta kommentoinpa osaltani, eli jalat oli ennen käyntejä sentään jonkin näköiset, molemmissa pohkeissa isohkot kohjut, nyt olen 3 kertaa käynyt ja tummentumat jäi todellakin valtavat, Hirudoidista ei ollut apua tummentumien suhteen, tosin sitä ei kehoitettukaan lääkärin toimesta. Ensin tummentumia ei näkynyt vaan avot aika pian ne ilmestyivät ja laajenivat ja laajenivat, ja lisää pienempiä ilmestyi sinne tänne ja nytkin kaiken aikaa. Selluliittiäkin on enemmän. Ja uusia kohjuja tulee kaiken aikaa kuin kostoksi, kuten joku tuolla kirjoittikin. En suosittele, vaikka toimenpiteenä ihan iisi. Kipuja on kuitenkin kaiken aikaa, jalat on raskaan oloiset, kramppaavat usein (kuulema lääkärin mukaan voi johtui kohjuista) ja lääkettä syön säännöllisesti, sekä tukisukkia joudun pitämään. Kuulema eivät ole yhtään hyvät ne markettien polvisukat, vaikka oloa helpottavatkin, mm. Lidlin sukat. Olen joskus vetänyt ne jalkaan, ne vähän auttavat, vaikka todella kuumat ovat. Juu, mutta ei kuulema suositella niitä. Ei, vaan täytyisi pitää niitä virallisia, jotka hintaviakin. Oli itselläni tottahan toki ja tietysti tavoitteena ensinnäkin päästä kivuista, ja toisekseen tottakai sitä naisena toivoi että tulos olisi edes vähän nätimpi, kuka sitä nyt haluaa että tulos on paljon entistä kaameampi! Sille ei kuulemma voi mitään että jos jääkin tummat rumat jäljet, joillekin kuulema nyt vaan kertakaikkiaan vaan jää tummat rumat jäljet. Ainut se, että tänä päivänä ei tartte pitää hoidon jälkeen sukkia yötä päivää päiväkausia, vaan nyt riittää yksi vuorokausi yötä päivää ja muutama päivä päivisin. Jostain syystä näin, mistä lie sittenkin. Niin, mainittakoon että eräs kaverini hoidatutti olemattomia kohjujaan, turhamaisuuttaan lähinnä, ja eipä hänelle tullut mitään ylimääräisiä jälkiä. Hiukan se karvasteleee tottakai näin kun itse olen lääkärin mukaan kuulema haastava tapaus..

Vierailija
26/33 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. minulla operoitu monta kertaa molempia jalkoja,ensin leikattu useampaan kertaan,sitten vaahtoruiskutus 3 kertaaja aina tulee uusia tai ei sulkeudu kunnolla lisäksi syvälaskimotukos toiseen jalkaan viimeisestä ruiskutuksesta,jota olen sairastanut melkein vuoden. tehty terveystalo seinäjoella ,eikä mitään kontrolikäyntiä operaation jälkeen,niin lopputulos on tämä vaatikaa aina kontroli operaation jälkeen.

Vierailija
27/33 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paheni pintasuonet kolmen vaahtoruiskutuskerran jälkeen, paikoitellen hoidetun pintasuonen ympärille syntyi rivi uusia. Nyt jalat on entistä pahemmat. Meni hukkaan 1800€. Toki joissain kohdin suoni lopulta himmeni, mutta mistään kohtaa ei kadonnut kokonaan. En voi suositella. Mitenköhän laser toimisi näihintai sitten on lähdettävä Ruotsiin glyseroliruiskutushoitoon. Se tehoaa mutta on poistunut Suomen markkinoilta.

Vierailija
28/33 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just.

Itselläni lähete verisuonikirralle vasemman jalan suonikohjuongelman vuoksi, mutta enpä taida uskaltaa sinne mennä, kun lukee juttujanne🤔😐.

Vaihtoehtonako sitten on tämä riesa kintuissa, tykytys ja jopa painoarkuus eli tunnen arkuutta, jos pistän toisen jalan toisen päälle ja kohjukohta jää osin alle. Ja tietty ulkonäöllinen riesa, olisi ihan kiva käyttää kesäisin muitakin kuin maksihameita ja myös sortseja, mutta nyt en voi.

Sain lähetteen työterveydestä, koska seison työssäni useita tunteja/päivässä ja tunnen sen jalassani vahvasti.

Vierailija
29/33 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen leikkaus ainakin onnistui itselläni.👍

Eikö noita enää tehdä?

Vierailija
30/33 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaahtoruiskutettiin molemmat jalat Tyksissä vuonna 2014. Oikean jalan kanssa ei ollut mitään ongelmia, kohjut ja mustelmat hävisi parissa viikossa eikä ollut kipuja. Vasempaan sattui jo itse ruiskutus niin paljon että itkin ääneen ja kohjut ja mustelmat viipyivät 4kk ja melkein koko tämän ajan jalassa oli myös kipuja.

Nykyään kummassakaan jalassa ei ole kohjuja, mutta olen myös käyttänyt jo vuosia Wellvitan Venolet-pillereitä joihin olen ollut erittäin tyytyväinen.

Vierailija
31/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaahto ruiskutus on kipeä suonet muhkuraiset kauan. Pikkukävelyjä usein ulkona leikkauksen jälkeen. Kyllä ne lopuksi paranee. Itsekin luulin että epäonnistui leikkaus, mutta elä hötkyile...,sano Savolainen 😉😂kolmanteen menossa syksyllä kaikki mahdolliset leikkaukset koettu. Hyvänä kuitenkin vuosia välissä, suonikohjut han ovat uusiutuva luonnonvara.

Vierailija
32/33 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 tässä.

Olin operaatiossa alkuvuodesta, verisuonikirurgin operoi, laserointi, mutta vaahdotus ei onnistunut, koska oli kuulema liikaa "suonen supistelua". Sain ohjeen ottaa yhteyttä vapun aikaan, jos jalka vielä vaivaa. No, otin yhteyttä, koska niin polvessa kuin sen yllä muhkurainen kohju edelleen+nilkan ajoittaista turvotusta. Sain ajan joka oli tänään ja nyt sitten myöskin vaahdotus tehty. 2 eri kohtaan pistettiin ja arka on kinttu, kävin ostamassa aspiriinia paketin, koska pelkään paksun vereni vuoksi sitä tulppaa jonka riski tässä operaatiossa on, aion nyt muutaman päivän ajan ottaa 1 aspiriini/pvässä.

Tuliko teille s.lomaa vaahdotuksen jälkeen? Entäpä toipuminen muuten? Itselle ei, paitsi tietysti tämä päivä.

-28-

Vierailija
33/33 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kävi siinä ja jonkin ajan päästä hänelle tuli aivoinfarkti kun jaloista oli päässyt hyytymä aivoihin. Ei kuollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä