Kumpi tässä oli lapsellinen, minä vai mieheni?
Sain viikonloppuna tarpeeksi miehen herkuttelusta ja laitoin herkut pannaan.
Hän syö kaikkea makeaa lähes joka päivä, ja paljon. Illallla töiden jälkeen saattaa mennä karkkipussi, pari suklaapatukkaa ja sipsiä plus pullaa kahvin kanssa. En uskalla edes miettiä kuinka paljon syö töissä makeaa. On kylläkin ihan normaalikokoinen, ei yhtään ylipainoa yms.
Viikonloppuna sitten piilotin kaikki herkut lukolliseen kaappiin, jonka avain on vain minulla. Päätin että kaappi avataan vain lauantaisin, ja syödään max. yksi karkkipussi tai pari patukkaa. Ja siis samat säännöt koskee myös minua, vaikka syön todella harvoin karkkia yms.
Tästä järjestelystä mies ei innostunut yhtään, mököttää ja on ärtynyt. Voiskohan johtua vierotusoireista? :D
Meninkö mielestänne liian pitkälle ja onko muita vinkkejä miten miehen mässäilyn sais loppuun?
Kommentit (57)
tollanen makian syönti. Hyvä että autat miestäni riippuvuudesta jos ei ymmärrä omaa parastaan! Jotkut voi olla ihan vapaasti sitä mieltä että aikuinen saa tehdä ihan mitä haluaa. Me ollaan miehen kanssa ainakin aviopari, joka elää yhdessä ja auttaa ja tukee toinen toisiaan! Ap:n miehellä on selvästi ongelma ja on ihan oikein että ap yrittää auttaa.
Tottakai siellä läksipersemammat suu vaahdossa puolustaa karkinsyöntiä pieruverkkareissaan :D :D
parisuhteestanne paljon. Äiti-poika-suhde.
Aikuiset ihmiset eivät kontrolloi toisiaan noin. Onnea valitsemallanne tiellä. Siellä teinipoikaroolin ottanut aikunen mies mököttää ja uhmistelee, kun äitiroolin ottanut aikuinen nainen vahtii ja tietää toisen puolesta mikä on oikein.
vaihdoin filippiiniläiseen naiseen. Onnea vain teille jatkossa.
Ap taisi kirjoittaa, että heillä ei ole lapsia. Ainakaan vielä, mutta ajatelkaa jos lapsia tulisi. Miten opetat lapselle, että kerran viikossa on viikkopäivä ja syödään vain pieni pussi jos isä vetää joka päivä enemmän? Entä jos lapsi oppisi tämän tavan? Entä jos lapsella ei olisi isänsä laihuusgeeniä ja lihoisi? Itse en antaisi lapsen lihottamista anteeksi. Parempi puuttua ajoissa tuollaiseen. Aluksi olisi toki voinut kokeilla lempeämpiä keinoja.
Ei ole normaalia vetää karkkeja yms. herkkuja noin paljoa.
Toisaalta en ikinä puuttuisi aikuisen ihmisen syömisiin, jokaisella pitää olla itsemääräämisoikeus.....
Ensinnäkin, miehesi on lapsellinen eikä tajua että tarkoitat vaan hyvää.
Itse tein niin, että tietokone meni pannaan kun näin kuinka silmät kiiluen se selaa autokauppasivustoja. Herkut meni kaappiin heti kun huomasin sen lihoneen puoli kiloa (meillä on punnitus joka ilta). Viinakset meni perässä, kun se ruoja kehtasi avata toisen saunakaljan. Hajusteet ja partavedet on jo kauan sitten olleet lukkojen takana koska eihän sitä tiedä mitä misuja se tahallaan houkuttelee, varsinkin kun käytti axea. Kahviakin se saa vaan kerran viikossa, koska sehän addiktoi heti tosi pahasti ja vatsakin menee sekaisin. Itsekin ukko joutui kerran kaappiin lukkojen just siksi kun kehtasi pieraista minun läsnäollessani.
Eli jatka toki, äläkä välitä näistä edellisistä ihme kommenteista. Miehet nyt vaan ei kertakaikkiaan ymmärrä ikinä käyttäytyä, vaan vetää kaiken överiksi.
Siksi mies on hakenut minulle ulkopuolista apua meren takaa. Han on huolehtiva, mutta kontrolloi paljon, jopa kahvin lopetti minulta hetkeksi aarimmaisena varotoimena, jos en muuten suostu.
On tultu tahan, etta vain verkkareissa istun vauvan saitilla ja odotan viestia: missa apu? milloin tulee? luotan taysin hanen arvostelukykyynsa. uskon vaikka en nae.
mä suuttuisin, jos kukaan puuttuisi mun tekemisiin noin lapsellisella tavalla...
Kyseessä on kuitenkin aikuinen ihminen, joka itse kantaa vastuun teoistaan, vaikka sitten karkinsyönnistä.
Jokainen aikuinen vastaa itse omista teoistaan ja niiden seurauksista.
Millä oikeudella sä menet säännöstelemään aikuisen ihmisen syömistä? Onpa tosi nöyryyttävää tuollainen.
Miehesi varmasti tietää makean haittapuolet ja päättää ihan itse kuinka paljon syö. Se ei kuulu sulle.
Ei se ainkaan noin toimi. Olen kyllä miehesi puolella, tuo on lapsellista.
sekö, että et itse voi lihomatta mässäillä vai jokin muu? ajatus, että aikuista näin kasvattaisin puistattaa, menit siis liian pitkälle. puuttuuko miehesi sun ruokavalioon tms?
Siellä on oikea Justiina...
Mikset anna aikuisen ihmisen syödä mitä haluaa? Miehesi ei ole lapsesi ja nyt kohtelet häntä tällaisena.
Olen sanaton! Nyt pidän peukkuja, että miehesi saa tarpeekseen lopullisesti noin naurettavasta touhusta.
Se siinä ärsyttää, että illat istuu sohvalla mutustaen suklaapatukkaa tai rapisuttaen karkkipussia. Pari kertaa ollaan käyty yhdessä lenkillä, ja kesken lenkkiä mies on kaivanut tikkarin tai patukan taskustaan. Kyllä hävetti, kun näki vastaantulijoiden ilmeet....
ap
etteivät herkut ole terveellisiä vaikka ihminen ei niistä lihoisikaan. Niissä on kaikenlaisia lisäaineita, jotka eivät tee hoikallekaan keholle hyvää.