Kumpi tässä oli lapsellinen, minä vai mieheni?
Sain viikonloppuna tarpeeksi miehen herkuttelusta ja laitoin herkut pannaan.
Hän syö kaikkea makeaa lähes joka päivä, ja paljon. Illallla töiden jälkeen saattaa mennä karkkipussi, pari suklaapatukkaa ja sipsiä plus pullaa kahvin kanssa. En uskalla edes miettiä kuinka paljon syö töissä makeaa. On kylläkin ihan normaalikokoinen, ei yhtään ylipainoa yms.
Viikonloppuna sitten piilotin kaikki herkut lukolliseen kaappiin, jonka avain on vain minulla. Päätin että kaappi avataan vain lauantaisin, ja syödään max. yksi karkkipussi tai pari patukkaa. Ja siis samat säännöt koskee myös minua, vaikka syön todella harvoin karkkia yms.
Tästä järjestelystä mies ei innostunut yhtään, mököttää ja on ärtynyt. Voiskohan johtua vierotusoireista? :D
Meninkö mielestänne liian pitkälle ja onko muita vinkkejä miten miehen mässäilyn sais loppuun?
Kommentit (57)
niin että rupesit äidiksi aikuiselle miehelle..
mutta en puutu niihin. En yksinkertaisesti ehdi, koska niitä on paljon.
Jos mieheni lukitsisi mielestään rumat vaatteeni kaappiin, tajuaisin muuttua, ja muuttaa vaatteitani niin ettei ne miestäni enää ärsyttäisi.
epäterveen paljon herkkuja? Ja kyllä minuakin ärsyttäisi, jos joku koko ajan lipoisi ja mässyttäisi jotakin. Minusta koko ajan syöminen ei ole tervettä. Mutta yrittäisin selvittää mistä kyse ja perustelisin sitä silläkin, että kuis lapset. Annetaanko niillekin laatillinen iltanamuja joka ilta?
En päätä minkälaisia vaatteita hän käyttää, tai ketä hän saa vapaa-ajallaan nähdä. En myöskään tee hänelle ruokaa aina valmiiksi tai silitä vaatteitaan. Mun mielestä karkkilakko on vaan puolison hyvä ele rakasta miestään kohtaan.
epäterveen paljon herkkuja? Ja kyllä minuakin ärsyttäisi, jos joku koko ajan lipoisi ja mässyttäisi jotakin. Minusta koko ajan syöminen ei ole tervettä. Mutta yrittäisin selvittää mistä kyse ja perustelisin sitä silläkin, että kuis lapset. Annetaanko niillekin laatillinen iltanamuja joka ilta?
enkä oikeastaan tiedä miksi mies syö noin paljon namuja. Hän syö kuiten muuten terveellisesti ja säännöllisesti, nälästäkään ei ole siis kyse. Ehkäpä hän on koukussa sokeriin, yksinkertasesti vaan tykkää karkista ja muusta makeasta. Hänen äitinsä ja siskonsa on samanlaisia pullahiiriä. Näkisittepä ku välissä kaikki kolme istuu vierekkäin sohvalla tv:n ääressä suklaapatukat kourassa ja sipsipussi pöydällä...
Mun mielestä karkkilakko on vaan puolison hyvä ele rakasta miestään kohtaan.
Rakas mies tekee itse karkkilakon jos haluaa. Puoliso voi jutella asiasta rakkaan miehensä kanssa ja ehdottaa asiaa, mutta ei tehdä päätöstä hänen puolestaan.
Vaikka puoliso olisi alkoholisti, ei hänen viinojansa kannata kaataa viemäriin. Jokaisen pitää itse tehdä päätöksensä. Aikuiset ei voi päättää toistensa puolesta niiden syömisistä tai juomisista vaikka kuinka huolestuttaisi.
jos miehesi asettaisi sinut tuontyyppiseen tilanteeseen? Siis esim. tietokone kaappiin eikä mennä nettiin kuin lauantaina? Äläkä perustele ettet sinä tee mitään kohtuuttomuuteen asti, joten ei ole tarvetta tällaiseen. Olisiko se silti oikein? Tottelisitko itse tuollaista määräilyä tyytyväisenä ja hyväntuulisena?
On aikuisen ihmisen oma asia kuinka paljon herkuttelee. Mikäli teillä on lapsia, miehesi pitäisi kyllä herkutella noin runsaasti vain salassa, koska lapsille ei kannata opettaa noin epäterveellisiä tapoja. Kyllä hermostuisin, jos minun puolisoni tekisi noin.
Mikkä oikeudella sinä päätät aikuisen ihmisen asioita.
Vaikka miehesi söisi 2kg laardia päivässä sen ei pitäis miltään osin sun persettä kaivaa.
Asiasta olisi voinut puhua nätisti, mutta tuo sinun toimintasi on lapsellista, asiatonta ja törkeää.
Voit olla äiti, mutta et ole miehesi äiti. Aikuinen ihminen vastaa itse tekemisistään.
Ei ihme, että miehes kiukkuinen. Vetäisin itsekin herneen nenään jos joku natsi muija määräis mun syömisiä.
Mikä sua riivaa ap. Olet outo o_O
meillä mies pelaa tietokoneella koska hän on masentunut huonosta työpaikasta. tämä myös ärsyttää minua ja olen hänelle sanonutkin että jos ei ala loppumaan niin voisi harkita mielenterveyshoitajalla käymistä tai vain työterveyshoitajalla.
Tämä siis joka päiväistä ja menee heti pelaamaan kun töistä tulee. en ole kotiäiti ja itsekin väsynyt. siksi voisin haluta kotitöihinkin apua toiselta mutta turha toivo. kerran piilotin hänen huoneeseensa hiiren ja näppiksen. huomasi heti ja kyseli että mihin olen ne laittanut. Sanoin että siivoa huoneesi niin löydät.
itseasiassa siivosi huonetta :)
Sinä olet tainnut ymmärtää jotenkin väärin oman roolisi siinä perheessä. Et sinä ole sen miehen äiti, et edes huoltaja etkä edunvalvoja.
Näin se vaan menee, että aikuinen ja täysivaltainen kansalainen saa syödä ja tehdä mitä vaan laki sallii riippumatta siitä, mikä puolisoa hävettää.
Ei aikuisten kesken toimita noin, eikä aikuista kohdella kuin lasta tai keskenkasvuista teiniä. Asioista sovitaan yhdessä. Jos miehellesi ei herkkujen vähentäminen sovi, niin ole edes iloinen siitä, ettei kyse ole alkoholista, tupakasta ja huumeista.
Teidän parisuhteenne loppulaskenta on nähtävästi alkanut, ellei mies ole täysi tossukka.
jotain. Tuolla menolla ukkosi pilaa haimansa ja on sokeri addikti. Silloin tilanne on jo liian pitkällä ja alkaa vaikea ruokaremontti!
Jotain vikaa miehessäsi jo on koska ei kukaan normaalisti saa tuollaista määrää makeaa itseensä ahdettua. Miten on arkiruokailu? Jos ruuasta ei saa tarpeeksi vitaaliaineita hakee keho sen vaikka mistaä -yrittää ainakin ja sit sitä ollaan jo kierteessä.
Toimintatapasi nyt vaan oli lapsellista, joten sitä pitäisi päivittää!!
Teidän suhteenne on kyllä todella sairas jos sulle tulee mieleenkään tehdä noin. Aikuiselle ihmiselle! Jotenkin etäisesti saattaisit saada sympatiaa jos herkuttelusta olisi jotain oikeaa haittaa esim. ylipainoinen lapsi jolle yritätte opettaa hyviä ruokailutottumuksia ja iskä vetää karkkia vieressä 24/7 tai mies painaisi 245 kg eikä itse pääsisi niitä herkkuja edes kaupasta ostamaan vaan vaatisi sua niitä kotiiin kantamaan. Noissa kahdessa edellisessäkin esimerkissä lähtökohtaisesti en tuolle sun tielle lähtisi.
Miksi ihmeessä sä kuvittelet että sulla on tuollatavoin oikeus hallita ja alistaa toista? Mun mielestä sä olet todella sairas ihminen.
Olen kerran tavannut miehen joka oli samanlainen. Kyttäsi avovaimonsa jokaista suupalaa. Koko homma lähti herkuista nalkuttamisella (ko. nainen oli alipainoinen). Sitten alkoi valittaminen siitä ylimääräisestä lihapullasta ja liian lyhyestä lenkistä. Teki naiselle ruokavalio- ja liikuntasuunnitelman ja vaati että sitä noudatetaan. Vähitellen alkoi hallita enemmän ja enemmän kunnes oli eristänyt avovaimonsa suvusta ja suurimmasta osasta ystäviä ja ihan fyysinenkin perheväkivalta tuli kuvioihin.
Ihan ottamatta kantaa teidän outoon suhteeseen ja siihen, että joudutte säännöstelemään ruokianne ja viinojanne lukkojen taakse kun ette itse osaa kontrolloida itseänne...
Mutta siis miksi helvetissä teillä on koko ajan talo täysi jotain karkkia ja mässyä? Ei normaalissa perheessä pidetä kaappeja täynnä patukoita ja mellejä.
En kyllä ymmärrä aikuista joka tunkee jatkuvastiu sokeria naamaa. Siihen todellakin tulee riippuvaiseksi ja todella pahasti. Sokerikoukku vaikuttaa tunne-elämään ja yleiseen terveyteen aivan tolkuttomasti. Miten joku voi olla niin tyhmä, että vapaaehtoisesti myrkyttää itseään syömällä koko ajan sokeria?
HHerkuttelu on mielestäni ihan kiva juttu kun sitä osaa kohtuudella harrastaa. Mutta tuo miehesi touhu on ihan sairasta ja vaikuttaa siltä, että ukko lääkitsee tuolla sairaalloisella puputtamisella jotain muuta ongelmaa, esimerkiksi sitä että vaimonsa kohtelee häntä kuin pikkuvauvaa.
Nain, etta mies oli kovasti syonyt, pelastyin. Toinen oli laiha ja kalpea. Halusivat pelata korttia ja juoda sherrya(?). Eivat pystyneet syomaan, mikakohan muuten siinakin oli? Ei mulla olisi ollut tarjollakaan kuin karkkeja. Oliko kissa? Sitten joku lauloi, ai se musiikki tuli siita. Hieno idea molemmilta. Mutta sitten tapahtui jotain ja tultiin ikkunasta. Toivottavasti siita on tallenteet. Ja tuli muitakin, appia ja muuta.
Haissa muuten saa yleensa syoda vahan enemman kuin kotona.
Haluan karkit lukkojen taa, ne ovat sitten minun, eika kukaan napista. Alkoi pelottaa, etta jos vaikka tulee lisaa makeisveroa yhtakkia. Parasta panna kaappiin, mutta ei pitkaksi aikaa.
Miehesi on yksinkertaisesti riippuvainen ja plösö. En ole varma, onko tapasi tarttua asiaan paras mahdollinen, mutta itse en sietäisi moista miestä pitkään. Varmasti on hyvä keskustella siitä, mikä tällaisen sokeritarpeen miehessäsi herättää. Sokeri on toki huume siinä missä kahvi, tupakka tai alkoholikin. Mutta onko fyysisen riippuvuuden lisäksi jotain muita syitä? Masennus? Stressi? Elämän mielekkyyden katoaminen? Selkärankaa ja visiota terveistä elämäntavoista ei ainakaan ole.
TSEMPPIÄ!
joka edelleen määrää mitä isäni syö.
On selvää että jos kertomasi herkkumäärät ovat tuollaisia miehesi syö liikaa.
Ihmettelen kyllä miten on mahdollista olla normaalipainoinen tuollaisen mässäilyn jälkeen.
Syödäänkö teillä oikeaa ruokaa?
Mielestäni pidät miestäsi yhtenä lapsistasi tuollaisella toiminnalla.
En usko miehesi olevan normaalipainoinen, ei tuolla tavalla voi toimia kuin ylipainoisen puoliso.
Se ihminen on sinun puolisosi, ei sinun lapsesi. Lapsiin voit käyttää määräysvaltaa ja se on oikein käytettynä hyvästä. Mutta se mies. Hän on ilmeisesti kuitenkin ihan oikeustoimikelpoinen aikuinen ja hänellä on oikeus päättää siitä mitä syö.
Asia on eri, jos karkin mättämisellä ajaa teidät konkurssiin. Siitä ei kuitenkaan tainnut olla kysymys, vaan siitä että sua ärsyttää.