Kutiava päänahka, mistä johtuu?
Olen kärsinyt kutiavasta päänahasta nyt jo pidemmän aikaa. Hilseileekin hieman. Mikä vaivaan auttaisi ja miten voisin ennalta ehkäistä kutinaa.
Raivostuttavaa, kun koko ajan pitää rapsia päätä tai yrittää olla rapsimatta ja hiukset on jatkuvasti likaiset.
Kommentit (9)
Varsinkin talvella iskee aina. Pahinta mitä kuivalle päänahalle voi tehdä, on alkaa "hoitamaan" sitä jollain hilseshampoilla. Eli jos hilseilysi syy on kuivuus, niin hommaa kunnolliset kuivan päänahan shampoot ja hoitoaineet ei siis mitään marketin hilseshampoita.
Apteekista löytyy apu, edullinen ja käsikauppatavara sampoo. Älä osta Nozoralia vaan Selukosta.
tai muuta valkoista töhnää. XZ-hilseshampoo auttoi ainakin minulla vastaavanlaiseen tilanteeseen. Se on silikoniton tuote. Kutiaminen voi johtua paitsi päänahan kuivuudesta, niin myös silikoniallergiasta.
Apteekista löytyy apu, edullinen ja käsikauppatavara sampoo. Älä osta Nozoralia vaan Selukosta.
tuumailin tuota kuivaa päänahkaa ja olen kuullut että hilseshampoo vain pahentaa tilannetta. Olisiko mainita jotain hyviä tuotteita nimeltä?
Ap
ja käytän System4 sitä kaikista kosteuttavinta samppoota ja hoitsikkaa.
Rausch pajunkuori samppoo on myös todellinen apu. Se vain haisee aika pahalle, mutta se tasoittaa päänahan kutiamisen ja kipuilun.
Todella pidetty ja hyvä tuote! Kokeile ohjeiden mukaan, sampoo ei maksa paljoa.
Käynti ihotautilääkärissä voi myös antaa varmuuden oikeasta lääkityksestä. Oireidesi perusteella kokeilisin itse Selukosta ja jos se ei auta niin sitten menisin ihotautilääkärille ja kertoisin, että Selukos ei auta.
auttanut ihan ruokakaupasta myytävä XZ:n öljyhoito, jota olen käyttänyt,kun on alkanut päänahka kutiamaan. Hoito pariksikymmeneksi minuutiksi päähän vaikuttamaan, hiusten pesu, ja ei ole enää kutissut.
Kuiva päänahka? Kokeile pestä perusvoiteella, esim. Aqualan L.