kuinka paljon olet sairastanut kouluvuoden aikana?
eli syksystä tähän päivään. Entä lapsesi?
itsellä oli syksyllä yskää.
lapsista ekaluokkalainen ei ole ollut ollenkaan kipeänä.
2v:llä on ollut yht 5 yötä kuumetta, vähän yskää ja nuhaa.
10v poika on ollut syksyllä yhden päivän kiepänä ja nyt kevätkaudella yhden päivän.
12v poika ollut syksyllä yhyden päivän ja keväällä 1 päivän.
ystäväni mukaan me sairastamme paljon. Minusta tuntuu se oudolta, kun omasta mielestäni ei olla paljon kipeänä..
Kommentit (2)
MInulla ja miehellä saattaa mennä 5vuotta, kerran meni vuotta, ettei olla kertaakaan niin kipeitä, ettei voisi mennä töihin (esim. kuumetta tms.)
Lapset ilmeisesti perineet hyvät geenit ja vastustuskyvyn, kun jokainen 3, 6 ja 10-vuotiaista lapsista ollut antibioottikuurilla vain kerran elämässään, esikoinen kerran oksennustaudissa ja jokainen kuumessa ehkä kerran vuodessa päivän tai kaksi. Saattaa mennä hyvin kokonainen vuosi, että kukaan ei ole kipeä päivääkään. Mutta luulen, että me ollaan harvinaisia, ainakin ystäväperheisiimme verrattuna.
Me ollaan sairastettu paljon enemmän:
Mä itse oon ollut syksyllä ja keväällä 2 viikkoa kuumeessa, lisäksi yksittäisiä päiviä kovan migreenin kourissa.
5-vuotiaalla esikoisella oli syksyllä kaksi muutaman päivän mittaista astmakohtausta, sen lisäksi joitakin flunssapäiviä.
1v10kk -ikäinen kuopus on sairastellut vähiten, pari päivää flunssaa syksyllä.
Nyt ollaan koko perhe vatsataudissa, paranemassa kylläkin. Lapset oli päiväkodista poissa to-pe, mä itse sairastuin perjantai-iltana. Huominen vielä poissa ja sit varmaan palataan päiväkotiin ja töihin.