Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko hoitoon 2-vuotiasta mummolle, joka

Vierailija
11.03.2012 |

on hoidossaan leväperäinen ja hoitaa lasta vähän sinnepäin. Syömiset mitä sattuu, rytmeistä ei pidetä kiinni, ulkoillessa saa mennä vaaranpaikkoihin, mitään ei hennota kieltää..

Ketään muuta hoitoapua ei ole tarjolla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin antaisin. Mutta en nyt keksi sellaista pakkoa.

Vierailija
2/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on vaikka kerran kuussa puoli päivää, niin mun puolesta saa syödä sen ajan vaikkakermavaahtoa naama suklaassa, kunhan huolehtii siitä, että lapsi ei ole välittömässä vaarassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuudesta pitää aina pitää huolta! Sen keskustelun todellakin kävisin. muuten meillä ei kahden alle 4vuotiaan kanssa olla tarkkoja rytmistä mummilla. Mummi pitää huolen ettei nälkä ole (ruoka joskus ei-terveellistä) eikä yliväsymystä tule mutta muuten heillä on "erityisvapauksia" ja se on ok. itsekin sain mummilla tehdä asioita joita kotona en saanut. sain esimerkiksi valvoa myöhään ja katsoa tv:tä illalla sängyssä mummin kanssa. Niistä ajoista jäi hyviä muistoja ja siksi sallin mm. kyseisiä asioita omalle lapsellenikin.Oma mummini elää yhä ja olemme erittäin hyvissä väleissä ja välitämme toisistamme kovasti. Teemme yhä yhdessä kaikkea kivaa, käymme lomalla,saunomme jne. se että minä ja sisaruksemme huolehdimme myös mummista, helpottaa nyt ja tulevaisuudessa äitiämme kun ei tarvitse yksin huolehtia asioista.

Vierailija
4/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huolehdi lapsen turvallisuudesta, niin en antaisi. En edes miettisi, minä en keksi mitään niin pakottavaa menoa, että antaisin lapseni sellaisen ihmisen hoitoon, joka ei huolehdi siitä että lapsi on turvassa. Syömisillä ei nyt sinänsä ole niin suurta merkitystä, vaikka en ymmärrä miksi "hoitaja" ei voisi ruokkia lasta siihen aikaan kun lapsi on tottunut syömään.

Vierailija
5/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä nyt niin väliä, milloin syödään ja nukutaanko päiväunia vai ei, jos on kyse satunnaisesta hoidosta. Mutta lapsi ei saa joutua vaaraan edes satunnaisesti.

Vierailija
6/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini tekee juuri noin siksi, että ei viitsi vahtia lapsia kovin pitkään. Kun tekee kaiken vähän sinnepäin, ei joudu kovin usein piikomaan. Fiksu isoäiti, juuri noin kannattaa tehdä, jos haluaa pitää oman elämänsä itsellään.

Vierailija
7/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on elossa vain yksi mummo joka on vielä kuvaamaasikin pahempi. On ainoa hoitoapu noin niinkuin teoriassa, ketään muuta ei ole jolta pyytää.

Ikävä kyllä turvallisuuden takia en apua mummolta pyydä. Ja kyseessä on nyt pahemmat ongelmat kuin "rytmien puute".

Eli ei, en ole vienyt hoitoon mummolle, enkä vie. Seuraus on se, että kukaan ei ole koskaan hoitanut lapsiani ja itse on ne pitänyt hoitaa 24/7 viimeiset kuusi vuotta. Meneehän ne sitten joskus kouluun.

Toivoisin totisesti että olisi joku jolta hoitoapua pyytää mutta ei ole. Täällä MLL hoitajat ovat 15v tyttöjä, heitä en ole voinut käyttää kun pienin on vauva. Ehkä sitten kun pienin lapsista on jotain 5-6v, uskallan jättää MLL hoitajalle. Siihen asti pärjättävä ilman hoitajaa, raskasta on, mutta pakko jaksaa :)

Vierailija
8/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pärjäsi päivät minä hoidin sitten illat ,kun tulin töistä. Oli viikon verran, vanhemmat olivat lomalla ulkomailla.

Vierailija
9/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hengen- tai suuren loukkaantumisen vaara vai vaarassa kaatua tai saada mustelmia?

Ruokailu tai rytmit on mielestäni se ja sama mikäli lapsella ei ole perussairautta mutta sattunnainen mummihoitaja saisi olla leväperäinen.

Vierailija
10/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että millaisia vaaranpaikkoja AP tarkoittaa?

Siis on perheitä jossa lapsi ei saa kiivetä mihinkään tai tehdä yleensäkkään mitään ettei vaan satu meidän pikku kullannuppua.

Mutta jos päästää autotielle leikkimään tms. niin sitten en päästäisi. Muut asiat mua ei haittaisi. Mummin kanssa saa olla eri oikeudet kuin kotona :)

Vierailija
11/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta sitten, kun lapsella on itsellään sen verran järkeä päässä, ettei silmänräpäyksessä saa itseään hengiltä, jos joku pässi vaan hymy huulillaan katsoo, kun lapsi syöksyy vaaranpaikkaan.

Vierailija
12/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne 15-vuotiaatkin osaa lapsia hoitaa. Kuikin tyylillään, mutta valittaminen on sun tapauksessa vähän aiheetonta, koska et halua jättää lapsiasi muille.

Meillä 15-v hoitajatyttö, lapset rakastaa sitä. Pari tuntia aina silloin tällöin, että pääsen omiin menoihini. Itsekin hoidin 14-15-vuotiaana jopa neljää 1-6-vuotiasta.

Ap:n kyssäriin, riippuu tosiaan tilanteesta. Oletko jotenkin "niuho" siinä mielessä, että kaikki pitää tapahtua kellon mukaan. Ja mitkä ne vaaranpaikat oikeasti on? Mä antaisin ehdottomasti, ite oon sanonut jotain toivomuksia hoidosta, tyyliin yleensä menevät xx nukkumaan. Mutta ei välttämättä vieraassa paikassa. Pääasia, että pysyvät hengissä.

Jos ihan holtiton tyyppi ja todellisia vaaranpaikkoja, niin en antaisi, muuten en näe mitään syytä, miksi ei.

Vierailija
13/13 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pärjäsi päivät minä hoidin sitten illat ,kun tulin töistä. Oli viikon verran, vanhemmat olivat lomalla ulkomailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi