Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Johannan upea muodonmuutos.
10.03.2012 |
Kommentit (3)
Oikeesti. Yhtä sekavaa kuin Parviaisen kirjoitukset. Tainnut tyttö keikkua psykoosin partaalla.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Kasvoni alkoi halvaantua ja kieli sammaltaa
Posted on 05/03/2012 by Johanna
Minulta otettiin pois Thaimaassa laittamani pikkuletit, jotka otin kuuluisalla Khao San Roadilla Bangkokissa. Samalla poistettiin myös Suomessa ottamani edellinen hiustenpidennys. Pelkästään siinä projektissa meni noin 9 tuntia. Minuun iski hirveä sisäinen ahdistustila kampaamon aikana, eikä minulla ollut lääkärin minulle määrämiä ahdistuslääkkeitä mukanani. Pyysin tutultani, jos hänellä olisi mitään apua. Hän antoi minulle jonkun ison pillerin, joka oli käsittääkseni 1000mg jonkinlainen psykoosilääke. Leikkasin sen 5 eri osaan ja otin siitä vain pienen murun, koska en syö kyseisiä lääkkeitä, mutta tiedän että niillä on erittäin kova vaikutus.
Meni noin 40min, ja henkeni salpaantui, sisäinen voimakas ahdistustila vain kasvoi, mutta kasvoni alkoivat halvaantumaan ja kieli alkoi sammaltamaan. Olin tosi hätääntynyt, tunsin sen, että siitä on leikki kaukana, jos olisin ottanut koko sen lääkkeen, sydämeni olisi varmaan pysähtynyt. Yritin hengittää syvään ja käyttää erilaisia defenssejä.
Hiukseni saatiin hyvään kuntoon, olin tosin lyhyttukkaisena täysin eri näköinen ja mielestäni lyhyt tukka monesti vanhentaa naista, olen kuullut monen miehen suusta, etteivät he ymmärrä, miksi monet naiset leikkaavat tukkansa sen jälkeen kun ovat täyttäneet 30 vuotta, monet eivät varmaan vaan uskalla myöntää mielipiteitään vaimoilleen. Olin lyhyttukkaisenakin toki oikein tyylikäs, mutta en kokenut tyyliä omakseni. Kun saavuin Jollakseen, tunsin kuinka ahdistustila velloi sisälläni tosi voimakkaana ja sitä lisäsi vielä Julian huoneen seinällä oleva suuri punainen risti väärinpäin ja 666 merkki, joka on vieläkin seinällä johtuen Jollaksen ilkivaltaisesta murrosta (seiniä maalattiin Julian omilla öljyväreillä.) Tuntui että koko maailma alkoi pyörimään ympärilläni ja kun siirsin katsettani johonkin, maisemat tulivat tavallaan vasta perässä. Yritin juoda vettä niin paljon kuin lähtee, mutta tunsin ettei se auta.
Juttelin erään sairaanhoitaja tytön kanssa, joka rauhoitti minua todella paljon. Hän kertoi omista kokemuksistaan narsistimiesten kanssa, kävi läpi pitkiä parisuhteitaan ja miehiä, joita on tavannut. Hänen oma siskonsa oli ollut naimisissa 20 vuotta, jonka jälkeen aviomies oli ilmoittanut että on täysi narsisti eikä tunne enää mitään. Sisko joutui psykoterapiaan.
Keskustelut auttoivat minua todella paljon, aloin pikkuhiljaa rauhoittumaan. Makasin parituntia vain selälläni sängyllä ja kuuntelin samaa musiikkia, jota hieronnassa käytetään. Kävin koirien kanssa ulkona ja tilanne alkoi laukeamaan parin tunnin jälkeen. Epämääräinen pelko minulla oli koko yön, mutta aamulla näin ihan mielettömän unen sen jälkeen kun olin rukoillut kauan. Muistan vieläkin unen tarkalleen. Näin samantyyppisen unen kun olin noin 3kk Auroran sairaalassa, sitä ennen Meilahdessa teholla 5 päivää kun keuhkoni lakkasivat toimimasta. Uneni meni näin: Kävelin pitkin kymmeniä kilometrejä pitkää hiekkarantaa ja Julia tuli minua vastaan. Jokapaikassa ympärillä oli aivan ihana tuoksu ja paljon erivärisiä kukkia. Meidät vietiin kylpylään, jossa oli lämpimiä, höyryäviä poreammeita. Kylpylän ulkopuolella käveli suuria urospuolisia leijonia, jotka vartioivat minua ja Juliaa. Myös kylpylässä oli suuria kukka-asetelmia ja hyvä tuoksu jokapaikassa.
Leijonat olivat suojelijoita, nousin välillä kuumasta porekylvystä ja menin silittämään yhtä niistä. Mielestäni uni oli niin mielenkiintoinen, että ajattelin kirjoittaa sen blogiini. Heräsin iltapäivällä äärettömän hyvään ja rauhalliseen oloon.
Unen jälkeen olin tasan tarkkaan yhden päivän lyhyttukkaisena. Sen jälkeen eräs luottokampaajani jonka olen tuntenut teki koko päivän töitä ja sain aivan ihanan uuden hiustenpidennyksen, joka on ehkä upeimpia joita minulla on pitkään aikaan ollut. Olen ottanut häneltä monta kertaa aiemminkin pidennyksen ja tiesin että hän osaa aivan loistavia hiustenpidennyksiä.
Tämä hiusjuttu nyt ei liity mitenkään näkemääni uneen, kuten sanottu, näin saman unen myös ollessani sairaalassa muutama vuosi sitten. Joku ihminen Facebookissa sanoi minulle, että unientutkijana hän kuulemma sanoo, että heikot ihmiset näkevät unissaan kauriita ja vahvat ihmiset näkevät leijonia. Itse koin unen eri tavalla, ettei se liittynyt esim. horoskooppimerkkiini tms. mihinkään, vaan leijonat olivat Jumalan lähettämiä suojelijoita.
Mummini on tällä hetkellä kuolemaisillaan sairaalassa, minun oli pakko tulla Julian kanssa keikalle Pyhäniemeen Holiday Clubiin, koska keikka oli jo ajat sitten sovittu ja toimin sopimusten mukaan. Mutta tarkoitukseni on heti keikan jälkeen lähteä Varkauteen antamaan Lapista ostamani suurikokoinen enkeli isoäidilleni ja nähdä hänet viimeisen kerran, elinaikaa on jäljellä enää hyvin vähän. Julia ja isäni kävivät tapaamassa häntä jo aiemmin pari viikkoa sitten ja mummini oli sanonut Julialle, että me näemme seuraavan kerran taivaassa. Muuten hän ei pysty enää puhumaan.
Johanna Tukiainen
http://johannatukiainen.seiska.fi/