Koiraihmisille kysymys pentujen varaamisista
Olen ostamassa elämäni kolmatta koiraa. En kuitenkaan enää samalta tutulta kasvattajalta, sillä hänellä ei ole nyt sopivasti tulossa mitään. Olen ymmärtänyt, että kasvattajamaailmassa ollaan kateellisia ym., joten voinko "turvallisin" mielin ilmoittaa alustavan varaukseni useamman eri kasvattajan pentuihin. Pääsen kuitenkin katsomaan vasta neliviikkoisia koiria, joten en osaa aiemmin sanoa, mistä tietystä koirasta olisin kiinnostunut. Saavatko kasvattajat hepulin, jos kuulevat, että olen varannut pentua useammalta?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:50"]
No olin ostamassa pentua. Ilmoitin että tuon varausmaksun tullessani katsomaan pentua. Varaus tehtiin kun pennut 3 viikkoa. Nyt kun mentiin katsomaan niin kasvattaja ei paikalla eikä vastannut puhelimeen. Ajettiin sovittuun tapaamiseen 300km. Kun kasvattaja vaivautui soittamaan olikin kaikki urospennut varattu viimeisin edellisenä päivänä. Minä olin varannut pennun kesäkuun alussa! En tajua mikä tällä kasvattajalta nyt päässä kun edellisen koiran kanssa kaikki sujui samasta paikasta. Kuka hullu maksaa mistään ennakkoon näkemättä. Teen asiasta valituksen kennelliittoon ja kuluttajasuojaan. Hävytöntä käytöstä! Ei ollut sen vertaa kasvattajalla selkärankaa että olisi ilmoittanut ettei ole paikalla vaan antoi meidän ajella 300 km turhan takia!
[/quote]
Et sinä mitään ollut varannut kun et ollut maksanut varausmaksua.
Toki, kasvattaja toimi tökerösti. Jos hänen periaatteensa on että varaus hyväksytään vasta kun varausmaksu on tilillä, hänen olisi se pitänyt sinulle kertoa. Mutta etpä taida mitään valituksillasi saada aikaa, kun sinun "varauksestasi" ei ole todisteena mitään mustaa valkoisella, ei varausmaksun tilisiirtoja, ei mitään.
Minä olen kasvattanut pari pentuetta ja yleensä otan varausmaksun sen jälkeen kun on pentua käynyt katsomassa.eli kun joku soittaa ja sanoo olevansa kiinnostunut varaan sen vaan alustavasti tälle..sen jälkeen kun on käynyt katsomassa on saanut muutaman päivän miettimis aikaa kun yleensä on ollut jonossa jo muita kiinnostuneita.varasmaksun jälkeen on varaus vasta sitova
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:22"]
Minä olen kasvattanut pari pentuetta ja yleensä otan varausmaksun sen jälkeen kun on pentua käynyt katsomassa.eli kun joku soittaa ja sanoo olevansa kiinnostunut varaan sen vaan alustavasti tälle..sen jälkeen kun on käynyt katsomassa on saanut muutaman päivän miettimis aikaa kun yleensä on ollut jonossa jo muita kiinnostuneita.varasmaksun jälkeen on varaus vasta sitova
[/quote]
Näin useimmat pienkasvattajat tekee, mutta aika monet joilla on jo nimeä piireissä, haluavat varausmaksun jopa ennen näkemistä. Niillä on pennunostajia jonoksi asti, joten pennut menevät kaupaksi niinkin.
No olin ostamassa pentua. Ilmoitin että tuon varausmaksun tullessani katsomaan pentua. Varaus tehtiin kun pennut 3 viikkoa. Nyt kun mentiin katsomaan niin kasvattaja ei paikalla eikä vastannut puhelimeen. Ajettiin sovittuun tapaamiseen 300km. Kun kasvattaja vaivautui soittamaan olikin kaikki urospennut varattu viimeisin edellisenä päivänä. Minä olin varannut pennun kesäkuun alussa!
En tajua mikä tällä kasvattajalta nyt päässä kun edellisen koiran kanssa kaikki sujui samasta paikasta. Kuka hullu maksaa mistään ennakkoon näkemättä.
Teen asiasta valituksen kennelliittoon ja kuluttajasuojaan. Hävytöntä käytöstä! Ei ollut sen vertaa kasvattajalla selkärankaa että olisi ilmoittanut ettei ole paikalla vaan antoi meidän ajella 300 km turhan takia!