Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka viette lapsenne päiväkotiin 9 kk:n ikäisenä

Vierailija
08.03.2012 |

Miksi viette vauvan päiväkotiin? Onko syynä raha, pitkästyminen kotona oloon vai muu syy?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viette vauvan päiväkotiin? Onko syynä raha, pitkästyminen kotona oloon vai muu syy?

Joku muu syy.

Meillä mies hoiti lasta, minä olin jo palannut töihin, ja miehellä oli työsopimus vuodenvaihteessa katkolla. Hän katsoi parhaaksi palata töihin ajoissa ennen vuodenvaihdetta, jotta työsopimus uusittaisiin. Sitä ei pelkästään uusittu, hänet vakinaistettiin. Pomo oli vissiin huomannut, että hän on aikas tärkeä ja että hänestä ei pidä päästää irti.

Seuraavan lapsen kanssa mies sitten pitikin pidemmän hoitovapaan, koska oli vakipaikka mihin palata. ;)

Vierailija
22/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko: Te jotka viette LAPSENNE päiväkotiin..

Jatko: Miksi viette VAUVANNE päiväkotiin...

:)

Itse kysymykseen en vaivaudu vastaamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni on tehnyt lapsia selvästi yli kolmekymppisinä. Kun siihen asti ollaan menty DINK-periaatteella (double income, no kids), elintason romahtaminen tuntuu niiin kamalalta monesta, että töihin on päästävä heti kun mahdollista. Monilla on paljon velkaa ja kallis elämäntyyli, josta ei enää lapsen tullessa osatakaan joustaa. En sano että sama kuvio koskee kaikkia, mutta kotona levollisin mielin ovat olleet monesti pienempituloiset kaverini, jotka ovat tottuneet muutenkin pärjäämään vähemmällä.

Itse sain lapset tuoreena asuntovelallisena, mies vielä opintoja teki, joten rahaa ei ollut ennenkään ollut, joten ei sen puute kirpaissut. Päin vastoin itseasiassa kun mieskin sitten pitkän hoitovapaani aikana (kaksi muksua peräkkäin) aloitti työt tosissaan, niin meillä jäi säästöön enemmän kuin nykyisin kun molemmat on töissä mutta tuhlaammekin molemmat olan takaa.

Asunto oli mitoitettu yhden maksettavaksi, ahdasta oli mutta eipä tarvinnut stressata lainanlyhennyksistä. Vaatteet ostettiin kaupasta vain miehelle, muille kirpparilta. Ruuat tein itse, leivoin ja pakastin paljon. Ei matkustettu mihinkään. En käynyt kahviloissa tai shoppailemassa tai kampaajalla vuosiin. Muutenkin oli tarpeeksi tekemistä ;)

Raskasta oli yksin kahden pienen kanssa. Miehellä oli reissutyö toisen muksun synnyttyä. Puolisen vuotta on sellaista aikaa etten muista edes mitään jälkikäteen, olin niin väsynyt.

Mutta en vaihtaisi pois hoitovapaita.

Vierailija
24/24 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tottunut tekemaan toita tutkimuksen eturintamassa, niin kyllahan se kotiinjaaminen alkaa pian tuntua tylsalta. Itse kylla osallistuin tutkimukseen kotoa kasinkin - vauvani nukkui hyvin alusta saakka eli toitakin ehti tekemaan jonkin verran. Neljakuukautisena meni sitten tarhaan, jossa oli aluksi 2 tuntia paivassa, sitten 4, ja lopulta 8 tuntia paivassa. Kavin siella viela imettamassa, kunnes lapsi oli 6kk ja sen jalkeen mentiin korvikkeella. Lahipiirissani aivan normaali kaytanto.