Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä säälin vl-äitejä ja lapsia

Vierailija
07.03.2012 |

En voi mitään, että säälin heitä. Kaikki elämän ilo kielletään, jopa tanssi! Sen lisäksi nainen joutuu olemaan jatkuvasti raskaana, jos sattuu helposti hedelmöittyvä olemaan. Ei se ole nykypäivää. Se on jäänne jostain 1800-luvulta.

Voi noita uskontoja. Olen surullinen :/

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi iskeä ihan kehen tahansa. Oli sitten esikoinen tai viidestoista lapsi! Miksi et säälittele vaikka Linda Lampeniusta, tämähän jakaa kokemuksensa julkisesti?

Mitä tulee seksiin 2 päivää synnytyksen jälkeen, epäilen vahvasti että on ihan legendaa.

Vierailija
62/88 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että vl-äidit on useimmiten hoikkia ja urheilullisia kun moni tavisäiti ei jaksa raahautua lenkille. Ylipaino on niiiin tavallista Suomessa kun katsoo kaupunkinäkymää ja etenkin nuoret äidit on monaasti hyllyviä ja pylleviä. Herättäähän se kateutta kun näkee monen lapsen vl-äidin joka lenkkeilee ja pitää kunnosta huolta. Monet on himoliikujia ja kropat kuin teinitytöillä.

En ole itse vl enkä minkään sortin uskis mutta asun pohjoisessa kaupungissa jossa heitä on paljon, myös lähiössä jossa asun. Täällä on selkeä jako vl:t versus muut äidit ja olen sitä mieltä että moni tavis kadehtii sitä että jollakin on monta lasta, osallistuva mies, iso suku ja äiti vielä hoikka ja sporttinen. Itse kun on lyllerö ja mieskin on olutta kittaava kaljamaha. Sitapaitsi monellakaan pikkulapsen vanhemmilla ei ole kunnon seksielämää niin arsyttäähän se jos jotkut sekstaavat kuin puput. Minulla on vl-kavereita mutta en tunne kovin hyvin heitä koska liikkuvat enemmän omissa porukoissa. Sellaisen mielikuvan olen saanut että useimmat on ihan tyytyväisiä elämään ja lapsiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku haluaa kusta eukkosa päälle ja sen pitäs olla normaalia sekstailua.

Joku haluaa että sitä panee kaks ukkoa ja yks akka yhtäaikaa ja pitäs olla oikeus sellastaki harrastaa.

Joku paskantaaa lasipöydälle ja ukko katsoo sitä ja kiihottuu...

Se että haluaa miestään on normaalia ja kertoo hyvästä parisuhteesta täällä noin yleensä, mutta kun vl vaimo haluaa miestään se on sairasta.

Kenellä aihetta katsoa peiliin?

Vierailija
64/88 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinäkö voit omasta näkövinkkelistäs nähdä onko jonku ihmisen valitsema elämäntapa hänelle onni vai suru? "

onko vanhoillislestadiolaisuus todellakin "elämäntapa"?

Itse valittu elämäntapa?

Vierailija
65/88 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kytket kaksi asiaa toisiinsa omassa pienessä päässäsi, seuraava lukia kertookin jo toiselle että eräs yhdeksännen lapsen synnyttänyt vl-äiti oli ihan uupunut sairaalassa ja itki sairaalassa väsymystään mutta kun kotiin pääsi niin mies jo nai äitiä.

Hanki elämä ja mies joka naisi sinuakin joskus.

kun oli niin uupunut sairaalassa, että itki ja nukkui siellä pelkästään.

Hoitajat pitivätkin vauvaa kansliassa, että tämä sai nukkua.

Hirveen himokkaalta vaikutti tämä kolmikymppinen, uupunut ja äärimmäisen laiha yhdeksän lapsen äiti.

Vierailija
66/88 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä on viattomien lasten kärsimys.

Vierailija
67/88 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset kärsivät uskontojen sairaista määräyksistä eniten

Totta. Tämä tuli esiin eilisessä A Studiossa jossa arkkiatri puhui lestadioalisten ehkäisykiellosta. Keskustelussa oli myös kaksi entistä lestadiolaista ja Oulun piispa. Vain piispa asettui puolustelemaan lestadiolaisten lisääntymispakkoa.

Ohjelma löytyy YLEn Areenalta noin kuukauden ajan.

Vierailija
68/88 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monen muun asian ymmärrän tässä maailmassa, mutta en uskonnollisia lahkoja. Vierestä olen seurannut näiden ihmisten elämää ja ahdinkoa.

Mutta eikö he ihan itse ole valinneet sitä lahkoa jossa haluavat itseään piinata?

Ihmisellä on oikekus siihenkin.

Vierailija
69/88 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmaa ei ole enää katsottavissa mutta tietoa siitä on tässä

http://freepathways.wordpress.com/2012/10/18/painostaminen/

Vierailija
70/88 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ihan huoleti vain. Kun rakkautta on suhteessa niin sitä seksiäkin yleensä haluaa. :)

rakkaus ei voi perustua siihen, että annetaan silloin kun toinen haluaa. Turha selittää, että juuri synnyttänyt nainen haluaisi seksiä ihan hirveästi. Kyllä se on mies-lähtöistä. Vaikka kuinka käyttäisit noita hymiöitä, niin ei se elämästä sen mukavampaa tee.

Olen samaa mieltä.

Monet lestadioalisnaiset joutuvat alistumaan miehen vaatimuksiin liian nopeasti synnytyksen jälkeen - ja ehkäisyähän ei saa käyttää.

On vaikea sannoa, miten paljon lestadiolaiskodeissa naiset joutuvat oman aviomiehensä raiskaamaksi. Asia on tabu.

Vierailija
71/88 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on paljon antoisampaa ja helpompaa jos lopetat toisten ihmisten säälimisen.

En päivääkään vaihtaisi pois. Olen onnellinen ja vieläpä vl. :)

Toinen vl, kohta yhdeksän lapsen äiti :)

Vierailija
72/88 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ehkäisykieltoon sopeutuneissa lestadioalisnaisissa on onnellisia ja tyytväisiä ihmisiä. Ihminen voi itse haluta suuren perheen, vaikak ei olisikaan lestadiolainen.

Mutta ehkäisykielto on tuonut mukanaan pääosin onnettomuutta. Se estää ihmisen oman aidon läsnäolon omassa elämässäään.

On tuhansia naisia ja myös miehiä, joita vl-lisääntymispakko pelkästään stressaa ja ahdistaa.

Onhan sen ihan selvä ja luonnollinen asia että suinkaan kaikki ihmiset eivät itse henk.koht. halua suurta perhettä.

Vierailija
73/88 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä syntyy useita vammaisia lapsia, ja aina vaan täytyy synnyttää lisää, se voi viedä voimat.

Eräs kohtalo:

http://freepathways.wordpress.com/2011/08/10/en-alkaisi/

Vierailija
74/88 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi kuinka rankkaa lapsuus oli kun vanhemmat eivät ehtineet kiinnostua hänestä tai hänen kuulumisistaan. Kukaan ei kysellyt miten koulussa menee jne. Kuinka aina joutui hoitamaan pienimpiä ja kuinka vanhemmat olivat aina väsyksissä ja riitelivät. Tämän hän siis kertoi muutamia vuosia sitten. Hän oli sinkku ei lestadiolainen.

Sitten hän tapasi miehen, ei vlmiehen. Muuttivat pikavauhtia yhteen, tuli vauva. Kun pappi sanoi aamen, niin hävisi telkkari, meikit ja ilmeisesti myös kipeät lapsuusmuistot. Nyt on reilusti alle 30v ja 5 alle kouluikäisen lapsen äiti.

Oma lapsuus oli kurjaa juuri sen vuoksi kun ei saanut henk.koht. huomiota suuressa perheessä. Nyt omilla lapsilla tulossa ihan samanlaista. Kummastuttaa.

Vierailija
75/88 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi mitään, että säälin heitä. Kaikki elämän ilo kielletään, jopa tanssi! Sen lisäksi nainen joutuu olemaan jatkuvasti raskaana, jos sattuu helposti hedelmöittyvä olemaan.

Seksiä harrastetaan ja velvoitetaan siihen seurauksista välittämättä. Se on ilmiselvää väkivaltaa naista kohtaan.

Vanhempien voimavaroihin nähden ylisuuri perhe voi olla usein riski myös lapselle, joka ei saa vanhemmiltaan yksilöllistä huomiota eikä saa olla lapsi.

Eikö ketään ihmetytä, että tosiaan, haluavatko nuo lestadiolaisvanhemmat, kaikki lestadiolaiset, tosiaan itselleen jättisuuren perheen?

Jos he tosiaan haluavat ison perheen, mistä johtuu että he ovat niin erilaisia kuin muut suomalaiset? Sen täytyy johtua uskonnon pakottavasta vaikutuksesta, lestadiolaisyhteisön sääntöjen velvoituksena, ei se itsestään ihmiseen tule.

Tutkimusten mukaan suomalaisparit haluavat keskimäärin 3-4 lasta, mutta tosin hankkivat todellisuudessa 1-3 lasta.

Vierailija
76/88 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä on viattomien lasten kärsimys.

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
77/88 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudenpelko ja psyykkinen stressi voivat vahingoittaa ja jopa estää sen että lapselle kehittyisi turvallinen ja tasapainoinen kiintymyssuhde äidin kanssa.

http://freepathways.wordpress.com/2012/12/11/meri/

Vierailija
78/88 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lestadiolaispiireissä on valtavasti lasten seks.hyväksikäyttöä! Sitä ei ole kaikissa vl-kodeissa tietenkään, mutta paljon sitä on, sitä on turha kenenkään yrittää kieltää!

Ja minäkin haluaisin vastauksen, että miksi saa permanentata hiukset, mutta ei värjätä?

Miksi saa polttaa tupakkaa, mutta ei juoda alkoholia?

Miksi saa käyttää nettiä mutta ei telkkaa?

Ja IHAN OIKEASTI; mä haluaisin noihin vastauksen, ihan selkeän ja perustellun. Musta vaan tuntuu, että rivilestadiolaiset ei itse edes tiedä syytä. Rauhanyhdistyksellä sunnuntaisin saarnamies kertoo,, ja sitä sitten noudatetaan sen enempää asiaa pohtimatta, eli ei käytetä omia aivoja ollenkaan!

Vierailija
79/88 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lestadiolaispiireissä on valtavasti lasten seks.hyväksikäyttöä! Sitä ei ole kaikissa vl-kodeissa tietenkään, mutta paljon sitä on, sitä on turha kenenkään yrittää kieltää! Ja minäkin haluaisin vastauksen, että miksi saa permanentata hiukset, mutta ei värjätä? Miksi saa polttaa tupakkaa, mutta ei juoda alkoholia? Miksi saa käyttää nettiä mutta ei telkkaa? Ja IHAN OIKEASTI; mä haluaisin noihin vastauksen, ihan selkeän ja perustellun. Musta vaan tuntuu, että rivilestadiolaiset ei itse edes tiedä syytä. Rauhanyhdistyksellä sunnuntaisin saarnamies kertoo,, ja sitä sitten noudatetaan sen enempää asiaa pohtimatta, eli ei käytetä omia aivoja ollenkaan!

Kyseessä on joko tai tilanne.

Joko luotat siihen että se mitä yhteisö sanoo, on aina oikein riippumatta siitä mitä se vaatii, silloin pysyt lestadiolaisena.

Jos kysyt yhteenkään kieltoon raamatullisia perusteluja, olet jo väärässä ja sinut voidaan pakottaa hoitokokoukseen.

Kiellot ovat testi ehdottomasta kuuliaisuudesta. Jos rauhanyhdistyksellä vaadittaisiin uskomaan että musta on valkoista, siihenkin pitäisi alistua.

Kysellä ei saa. Silloin leimataan vääräuskoiseksi tai ainakin harhautuneeksi. Pahat puheet selän takana levitetään laajlle.

Vierailija
80/88 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutteleva kirjoitus. (t. Eräs vl-suurperheessä kasvanut.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan