Mä säälin vl-äitejä ja lapsia
En voi mitään, että säälin heitä. Kaikki elämän ilo kielletään, jopa tanssi! Sen lisäksi nainen joutuu olemaan jatkuvasti raskaana, jos sattuu helposti hedelmöittyvä olemaan. Ei se ole nykypäivää. Se on jäänne jostain 1800-luvulta.
Voi noita uskontoja. Olen surullinen :/
Kommentit (88)
Sääli on sairautta ja elämässäni on muitakin iloja kuin tanssi. Olen surullinen sinunlaistesi ihmisten puolesta joilla elämänilot ovat noin vähissä. :/
vl-mutsi
En voi mitään, että säälin heitä. Kaikki elämän ilo kielletään, jopa tanssi! Sen lisäksi nainen joutuu olemaan jatkuvasti raskaana, jos sattuu helposti hedelmöittyvä olemaan. Ei se ole nykypäivää. Se on jäänne jostain 1800-luvulta.
Voi noita uskontoja. Olen surullinen :/
Löydät varmasti terapian kautta sisältöä omaan elämääsi.
se tanssi tässä se pääpointti oli.. hih
on niin aivopesty, että itsekin kuvittelette, että tuollainen lahko on ok 2000-luvun Suomessa. Se on ihan sairasta. Uskoa voi Jumalaan, Jeesukseen ja mihin vaan. Seksistä voi pidättäytyä. Voi näyttää luonnolliselta yms yms. Mutta lestadiolaisuus on sairasta
Mikä tai kuka olet säälimään muita? Ettei vaan oma kurja elämä näyttäisi hyvältä, kun pääsee fantasioimaan muiden kurjuudesta? Häpeäisit! (Olen muuten agnostikko, ei ole oma lehmä ojassa.)
monen muun asian ymmärrän tässä maailmassa, mutta en uskonnollisia lahkoja. Vierestä olen seurannut näiden ihmisten elämää ja ahdinkoa.
Tiedän jopa tapauksen, missä vl-isällä on lapsiakin toisen naisen kanssa. Tulee perinnönjaossa kiva pikku ylläri perheelle. Vaimo ja lapset eivät tietä, että isillä on lapsia muuallakin.
Toiset haluaa seksiä viikko synnytyksestä ja toiset vasta vuosi synnytyksestä. Ei se riipu mitenkään uskosta tai uskonnosta, hönöt. Täälläkin mammat uhkailee toisiaan, että ellet anna miehelle pimpsaa heti kun se haluaa, mies etsii toisen joka antaa. Yleensä vl-äidit ei ehkä kuitenkaan ensimmäisenä pelkää että mies pettää vaikkei sitä pimpsaa aina saisikaan. :)
Voin kertoa (vaikkei se kellekään oikeastaan kuulukaan) että esikoisen syntymän jälkeen meni 4kk ennen kuin kokeilimme seksiä. Tokan lapsen syntymän jälkeen meni 1,5vuotta ennen kuin mun alkoi tehdä mieli seksiä, ja mies jaksoi sen kuin mies. Tosin taisin antaa miehelle suuhoitoa siinä välillä. Kun rakkautta on suhteessa niin osaa ottaa huomioon toisenkin. ;)
t. kahden lapsen vl-äiti joka ei kyllä kaipaa kenenkään sääliä
He saavat vapautuksen liikuntatunneilta, joissa on tanssia.
Saavat kyllä vapautuksen teattereista yms.
no mä ihmettelen mitä kamalaa on esim.vanhojen tansseissa joita lestat ei pääse katseleen? jos siinäkin näkee jotain pahaa niin se paha on kyllä sitten ihan oman pään sisällä.
Minä ainaki olen vanhojentanssit käyny kattoon, vaikka ihan lesta olen.
Mä olen tyhmä ku edes vastaan täällä mihinkään, koska ei se näitä ennakkoluuloja lopeta!:D
Mitä hitsin ennakkoluuloja? Se on kuule ihan totista totta, ettei vht saa tanssia. Jos et tiennyt, niin mahdatkohan olla edes lesta?
Mulla on ystävä, joka ei saanut osallistua koulussa liikuntatunnille, koska siellä tanssittiin. Eikä miehiä mailla halmeilla! Mitä helkutin järkeä?
synnytyksestä.
Kyllä mua ainakin kävi sääliksi se nuori vl-nainen, joka sai yhdeksännen lapsen samaan aikaan kuin minä olin synnyttämässä. Nukkui apaattisena väliajat kun vauva tuotiin syömään. Itki sen jälkeen, että viekää se äkkiä pois, hän ei halua nähdä sitä.
Isä käytti isompia lapsia kahdessa erässä katsomassa äitiä ja vauvaa. Äiti makasi apaattisena, eikä reagoinut lapsiin. Lapset oli surullisia ja itkivät kun äiti ei heistä välittänyt.
Nainen oli hitusen päälle 30v ja sai siis jo yhdeksännen lapsen. Isä varmaan odotti muna pystyssä kotona jo valmiina, että pannaan kymmenes alkuun, vaikka nainen oli jo aivan raato nyt jo väsymyksestä.
jos nämä sitä vaativat? Eikö äiti saa edes toipua raskaudesta ilman, että joku on muna pystyssä kinuamassa seksiä? Tuli vain mieleen kun monesti pienen vauvan äidit odottavat jo uutta tulokasta...
Meillä on ihan samalla tavalla oikeus kieltäytyä kuin kellä tahansa muullakin. Mulla ainakin on tehny mieli jo muutama kuukaus synnytyksestä. Onko se jotenkin outoa että mies sattuu olemaan haluttava? Kauan sitä sitte pitäs olla ilman? Voi hyvänen aika...
ei viissin VANHOILLISLESTADIOLAISET ole kommentoimassa kun ovat noin autuaan tietämättömiä asioista. Onhan teidä muistakin lestoja, joilla esim. vain 3 kakaraa
siis perinnöllinen sairaus kummallakin kun silloin on suuri mahdollisuus että lapsilla on sairaus?
hoidossa. Lisää lapsia tuli senkin jälkeen. Sitä en tiedä, monta kehitysvammaista tuli näiden neljän jälkeen. Kyseessä oli liian läheinen sukulaissuhde vl-parin kesken.
Hyvin yleistä, koska pienillä paikkakunnilla ollaan sisäsiittoisia ja geenisairaudet periytyvät näin herkästi.
Miksi ihmeessä te jauhatte tota samaa sontaa koko ajan..
Olen kuullut että joku vl mies pani muijaansa jo pari pvää synnytyksestä.. Olen kuullut.. Olen kuullut... Plääplää.
Mitäs jos se vaimo halus????
Musta tuntuu että nää jotkut katkerat ihmiset eivät voi sietää sitä
että joku onkin onnellinen ja minä ehkä itse en ole sitä. Ja aina mulle vaan tulee se fiilis että siellä joku ex-vl katkerana heittelee kommenttejaan. Tai joku väsynyt yhden tai kahden lapsen mutsi kenen mies on pettänyt eikä halua kolmatta ja on lottovoittokin mennyt sivu suun. On liikakiloja ja ohi pyyhältää hoikka viiden lapsen äiti jota hän heti epäilee vl vaikkei sitä oiskaan.
Mä alan kohta tehdä avauksia ei- vl -petturimiehistä ja olutta kittaavista ( kaikki juoppoja mentaliteetilla) äideistä. Olen kuullut.... Sitä ja tätä...
synnytyksestä.
Kyllä mua ainakin kävi sääliksi se nuori vl-nainen, joka sai yhdeksännen lapsen samaan aikaan kuin minä olin synnyttämässä. Nukkui apaattisena väliajat kun vauva tuotiin syömään. Itki sen jälkeen, että viekää se äkkiä pois, hän ei halua nähdä sitä.Isä käytti isompia lapsia kahdessa erässä katsomassa äitiä ja vauvaa. Äiti makasi apaattisena, eikä reagoinut lapsiin. Lapset oli surullisia ja itkivät kun äiti ei heistä välittänyt.
Nainen oli hitusen päälle 30v ja sai siis jo yhdeksännen lapsen. Isä varmaan odotti muna pystyssä kotona jo valmiina, että pannaan kymmenes alkuun, vaikka nainen oli jo aivan raato nyt jo väsymyksestä.
jos nämä sitä vaativat? Eikö äiti saa edes toipua raskaudesta ilman, että joku on muna pystyssä kinuamassa seksiä? Tuli vain mieleen kun monesti pienen vauvan äidit odottavat jo uutta tulokasta...
Meillä on ihan samalla tavalla oikeus kieltäytyä kuin kellä tahansa muullakin. Mulla ainakin on tehny mieli jo muutama kuukaus synnytyksestä. Onko se jotenkin outoa että mies sattuu olemaan haluttava? Kauan sitä sitte pitäs olla ilman? Voi hyvänen aika...
että se mitä hän on "kuullut" voi olla täysin sitä itseään.
Olen kuullut että joku vl mies pani muijaansa jo pari pvää synnytyksestä.. Olen kuullut.. Olen kuullut... Plääplää.Mitäs jos se vaimo halus????
että joku onkin onnellinen ja minä ehkä itse en ole sitä. Ja aina mulle vaan tulee se fiilis että siellä joku ex-vl katkerana heittelee kommenttejaan. Tai joku väsynyt yhden tai kahden lapsen mutsi kenen mies on pettänyt eikä halua kolmatta ja on lottovoittokin mennyt sivu suun. On liikakiloja ja ohi pyyhältää hoikka viiden lapsen äiti jota hän heti epäilee vl vaikkei sitä oiskaan.Mä alan kohta tehdä avauksia ei- vl -petturimiehistä ja olutta kittaavista ( kaikki juoppoja mentaliteetilla) äideistä. Olen kuullut.... Sitä ja tätä...
sairaalassa pari päivää synnytyksen jälkeen?
No ehkä se vaimo sitten halus sellaista.
Olen kuullut että joku vl mies pani muijaansa jo pari pvää synnytyksestä.. Olen kuullut.. Olen kuullut... Plääplää.Mitäs jos se vaimo halus????
että joku onkin onnellinen ja minä ehkä itse en ole sitä. Ja aina mulle vaan tulee se fiilis että siellä joku ex-vl katkerana heittelee kommenttejaan. Tai joku väsynyt yhden tai kahden lapsen mutsi kenen mies on pettänyt eikä halua kolmatta ja on lottovoittokin mennyt sivu suun. On liikakiloja ja ohi pyyhältää hoikka viiden lapsen äiti jota hän heti epäilee vl vaikkei sitä oiskaan.Mä alan kohta tehdä avauksia ei- vl -petturimiehistä ja olutta kittaavista ( kaikki juoppoja mentaliteetilla) äideistä. Olen kuullut.... Sitä ja tätä...
Joku haluaa kusta eukkosa päälle ja sen pitäs olla normaalia sekstailua.
Joku haluaa että sitä panee kaks ukkoa ja yks akka yhtäaikaa ja pitäs olla oikeus sellastaki harrastaa.
Joku paskantaaa lasipöydälle ja ukko katsoo sitä ja kiihottuu...
Se että haluaa miestään on normaalia ja kertoo hyvästä parisuhteesta täällä noin yleensä, mutta kun vl vaimo haluaa miestään se on sairasta.
Kenellä aihetta katsoa peiliin?
kun oli niin uupunut sairaalassa, että itki ja nukkui siellä pelkästään.
Hoitajat pitivätkin vauvaa kansliassa, että tämä sai nukkua.
Hirveen himokkaalta vaikutti tämä kolmikymppinen, uupunut ja äärimmäisen laiha yhdeksän lapsen äiti.
vastaatkos edellä kysyttyihin kysymyksiin, kiitos.