Mies kaupassa: 2 asiaa joista 2 meni väärin.
Voi itkujen itku. Aina pitäisi kaikki tehdä itse. Flunssan kourissa kuitenkin oli pakko pyytää mies kaupoille.
Stockmannilla oli kantistarjouksena tiettyjä astioita, josta sarjasta meillä on espressokuppeja, aivan pieniä, ilman aluslautasia. Sanoin, että aluslautasia on sarjassa kolmea kokoa, tuo ne pienimmät. No toi toiseksi pienimmät.
Pälypussit oli loppu. Mielen pussit ovat helppoja ostaa, suukappale käy kaikkiin malleihin, mutta on koot isoille ja pienille koneille. Sanoin, että tuo pieniä. Toi isoja.
Huomasin heti että pölypussit meni väärin. Harvoin pillastun niin kuin nyt. Pakotin miehen saman tien vaihtamaan, mikä onnistui. Olin niin kiukkuinen, etten heti avannut lautaspakettia. Tein sen tänään, ja huomasin väärän koon. Kantistarjous on jo mennyt, vaihtaa ei varmaan enään voi.
Voi rissus sentään. Tuon selvempiä ohjeita ei mielestäni voi antaa. Minusta muutenkin voisi olettaa, että diplomi-insinöörimies osaisi asioida kaupassa mutta että ei edes ohjeiden avulla.
Haukkukaa vaan, sanokaa että olen phana vaimo. Olen vaan niin kyllästynyt olemaan korvaamaton tällaisiss itsestäänselvyyksissä. Miten se osaa töissään mitään, kun tällaiset on ylivoimaisia ymmärtää.
Kommentit (95)
Mutta ei kai naiseltakaan voida vaatia epäinhimillistä itsehillintää kerta toisensa jälkeen, kun kaupasta tulee kuin arvalla tavaraa.
Kun se tuo väärää kaljaa tai väärää öljyä autoon. Nehän on nyt ihan itsestään selviä asioita.
Jos vaimoni olisi AP:n kaitainen ruikuttava nirppanokkka, niin en menisi kauppaa lainkaan. Ostakoon itse jos on niin helvetin tärkeää joku lautasen koko. Ja oikein alennuksella, eli persausiakin vielä olette.
Anna sen miehesi olla mene itse kauppaan.
ja on sanomattakin selvää ettei mies osaa väikkäristä huolimatta käyttää pyykinpesukonetta ym kodin laitteita
Mutta ei kai naiseltakaan voida vaatia epäinhimillistä itsehillintää kerta toisensa jälkeen, kun kaupasta tulee kuin arvalla tavaraa.
Kun se tuo väärää kaljaa tai väärää öljyä autoon. Nehän on nyt ihan itsestään selviä asioita.Jos vaimoni olisi AP:n kaitainen ruikuttava nirppanokkka, niin en menisi kauppaa lainkaan. Ostakoon itse jos on niin helvetin tärkeää joku lautasen koko. Ja oikein alennuksella, eli persausiakin vielä olette.
Anna sen miehesi olla mene itse kauppaan.
Lautasten halkaisija olisi pitänyt määritellä senttimetreissä ja pölypussille koodi 4500. So simple. Insinöörismies
Tämähän täällä kaiken keuhkoamisen keskellä hienosti unohtuu. Tässä joku avautuu siitä, ettei mies osaa lukea kauppalistaa, jos siinä lukee esim. Liberon vaippoja koko XYZ. No, se onkin ongelma.
MUTTA se on ERI asia kuin tuo ap:n tapaus, mistä tässä nyt puhutaan. Ap ei itse osannut antaa kunnon ohjeita. Jokainen tietää esim. etteä pölypussien ostoon on erittäin tarpeellista olla tasan tarkat "koodit", jotta varmasti menee oikein. Ei "ihan" riitä tuo ap:n ohje, että "osta niitä pienempiä Mielen pusseja".
Lautasten kohdalla tampiompikin tajuaisi antaa nuo tarkat senttiohjeet läpimitan osalta. Ei ap.
Vielä ihmeellisemmäksi tuon ap:n keuhkoamisen tekee se, että hänen mukaansa mies tekee usein virheitä ostosten kanssa. No sitä suuremmalla syyllä----> minkä takia hän sittenkään edes tajunnut antaa kunnon ohjeita, jos jo etukäteen tiesi, ettei mies ole kaupassa kuin kala vedessä?? Ja sitten ihmetellään kun menee vikaan...ja tietenkin miehen vika!
että kuinka usein miehenne pyytävät teitä tuomaan jotain ja onko se kuinka vaikeaa? Mä (nainen) olen joskus tuonut vääriä pölypusseja ja se oli tosi ärsyttävää itsellekin...mutta voisko olla niin, että on oikeasti vaikeaa löytää kaupasta just se mitä toinen käskee tuoda? Kun ei ole itse ajatellut sitä asiaa ja jotenkin orientoitunut siihen (ok, jos toinen pyytää perunoita ja tyyppi tuo tyyliin punajuuria niin siinä saa kyllä olla aika...jurpo).
Mietin kun mun mies on käytännön asioissa ihan hyvä ja myös älykäs muuten, huomaa jos lapselta puuttuu jotain ja myös hankkii sen oma-aloitteisesti jne. jne. mutta sekin tuo joskus vääriä juttuja kaupasta, eikä meinaa löytää Stockalta edes itse ulos.
pölypussien ostoon on erittäin tarpeellista olla tasan tarkat "koodit", jotta varmasti menee oikein. Ei "ihan" riitä tuo ap:n ohje, että "osta niitä pienempiä Mielen pusseja".
Vaihtoehtoja on kaksi, iso ja pieni. Pyydetään pieni. Mihin sitä koodia siinä enää tarvitsee?
vaimoa käymään rautakaupassa. En pyydä enää. Pyysin tuomaan ilmastointiteippiä, toi pakkausteippiä jne.
Tuli vaan mieleen.
Kyllä minä naisena ymmärrän eri teippien käyttötarkoituksen ja ymmärrän pyytää myyjää avuksi jos en itse tunnista eri teippejä: ilmastointi, maalarin, pakkaus, höyrynsulku, saunan folio jne.
pölypussien ostoon on erittäin tarpeellista olla tasan tarkat "koodit", jotta varmasti menee oikein. Ei "ihan" riitä tuo ap:n ohje, että "osta niitä pienempiä Mielen pusseja".
Vaihtoehtoja on kaksi, iso ja pieni. Pyydetään pieni. Mihin sitä koodia siinä enää tarvitsee?
Hei, luuletko oikeasti että hyllystä löytyy "MIELEN PIENI PÖLYPUSSI"?? Miten vaikeaa se olisikaan kirjoittaa siihen ostoslistalle ne pölypussin selkeät speksit? Minkä ihmeen takia pitäisi myyjältä, joka todennäköisesti ei ole perehtynyt pölypusseihin täydellisesti, lähteä kyselemään Mielen pientä pölypussia??
Joo, toki mieskin teki virheen, mutta sen virheen mahdollisuuden ap olisi voinut eliminoida jo alkuunsa antamalla kunnon ohjeet.
Lähetin kauppaan ostamaan 2 tölkkiä säilykepersikoita ( kakun täytteeksi).
Arvatkaapa mitä toi?
No toi kolme päärynää.
Sama mies oli innoissaan ripustanut kuivumaan ja silittänyt hänen ja kolmen pojan juhlakauluspaidat ja muun valkopyykin. Ikävä kyllä ei vaan ollut huomannut, että kaikki pyykit on kuivia ja likaisia, koska kone ei ollut vielä ollut käynnissä, olin vaan aamulla laittanut ne sinne valmiiksi, että töiden jälkeen voisi vaan napsauttaa päälle...
EN mä noista ole kyllä viitsinyt edes suuttua, lähinnä on naurattanut. Koska eihän kukaan nyt tahallaan ihan noin tunari ole.
Itse en olisiedes viitsinyt rasittaa miestäni pyytämällä menemään Stockmannille joidenkin lautasten perässä. Raukka olisi saanut varmaan paniikkikohtauksen jo oikeaa osastoa etsiessään. (Mutta onkin vaan tradenomi.) Joten ole onnellinen, että sinulla ap on noin uhrautuvainen mies!
Mutta miehessäni on kyllä se hyvä puoli, että jos nyt vaikka ruokakaupasta (uskaltaa käydä siellä) ei löydy jotain mitä olen pyytänyt tuomaan, niin soittaa kyllä toimintaohjeita, ettei mene pieleen. Sano miehellesi, että ensi kerralla kun on päässyt oikealle hyllylle, niin soittaa sieltä niin voitte keskustella lautasten oikeasta koosta että tulee kerralla oikein.
Siis rasittaako se miestä, että joutuu käymään lähikaupassa hakemassa tarjouksen, jonka voimassaoloaika loppuu just sinä päivänä?
Ja oikeastiko näin monen mielestä on ok, että mies tuo jotain sinnepäin vain - tällaisessa asiassa. Se yksi jäätelöesimerkki oli ihan puutaheinää tähän verrattuna, siinä saa ja voikin soveltaa, mutta isommat ja ns. kalliimmat ostokset ei ole sovelluskenttää.
Lisäksi: rahanmeno kiukuttaisi ainakin minua. Olen sen verran vähävarainen ihminen, että jos jotain hartaasti keräämääni tuotais väärä koko, menis hermot. Ihan oikeasti.
Itse olen laukannut miehen tavaroita noutamassa milloin mistäkin liikkeestä. Kestänyt miespuolisten autonosamyyjien pilkallisia katseita kun pyydän puutteellisin ohjein varustettuna jotain osaa. Kulkenut matkahuollossa etsien pakettia, jonka koosta minulla ei harmainta hajuakaan. Ja AINA pyrkinyt hoitamaan homman oikein. En sinnepäin.
Siksi minua ottaisi aivoon, jos mies hoitaisi asian sinnepäin.
Ja mitä tulee tuohon jätski-esimerkkiin. Kyllä muakin ottais aivoon, jos pyydän ostamaan jotain tiettyä jäätelöä, mutta mies ostaa sitä omaa lemppariaan. Miksi hitossa sitten edes kysyy, mitä minä haluan? Miksei voi ostaa molempia? Kuten minä teen kaupassa käydessäni. Ja huomioin vielä lasten lempijätskin.
summasumarum, minusta miestenkin pitäisi kyetä ostaan astioita/pälypusseja/kukkia/vaippoja, jos naisen oletetaan toimivan miesten juoksutyttöinä.
Ja vielä siihen sukkahousu-autonrengas-juttuun. Sukkahousut puetaan sille lapselle ehkä 225krt vuodessa, renkaat vaihdetaan vain kahdesti. Siinä on vissi ero.
mies oli innoissaan ripustanut kuivumaan ja silittänyt hänen ja kolmen pojan juhlakauluspaidat ja muun valkopyykin. Ikävä kyllä ei vaan ollut huomannut, että kaikki pyykit on kuivia ja likaisia, koska kone ei ollut vielä ollut käynnissä, olin vaan aamulla laittanut ne sinne valmiiksi, että töiden jälkeen voisi vaan napsauttaa päälle...
Hihhih, päivän naurut :)
Tiesit etukäteen että mies ei välttämättä osaa ostaa haluamiasi tuotteita.
Silti annoit ohjeiksi vain: isompi & pienempi - kuin mikä?? Ei noin vaan sanottava tarkat mitat. Miesten putkiaivot eivät ymmärrä mihin verrataan ja jos se pienin lautaskoko on loppunut, niin ostaa tietenkin toiseksi pienimpiä. Sama juttu pölypusseissa. Jos olisit sanonut että lautasen halkaisija on 10cm, niin ei olisi varmasti tuonut ainakaan väärää kokoa.
Voi itkujen itku. Aina pitäisi kaikki tehdä itse. Flunssan kourissa kuitenkin oli pakko pyytää mies kaupoille.
Stockmannilla oli kantistarjouksena tiettyjä astioita, josta sarjasta meillä on espressokuppeja, aivan pieniä, ilman aluslautasia. Sanoin, että aluslautasia on sarjassa kolmea kokoa, tuo ne pienimmät. No toi toiseksi pienimmät.
Pälypussit oli loppu. Mielen pussit ovat helppoja ostaa, suukappale käy kaikkiin malleihin, mutta on koot isoille ja pienille koneille. Sanoin, että tuo pieniä. Toi isoja.
Huomasin heti että pölypussit meni väärin. Harvoin pillastun niin kuin nyt. Pakotin miehen saman tien vaihtamaan, mikä onnistui. Olin niin kiukkuinen, etten heti avannut lautaspakettia. Tein sen tänään, ja huomasin väärän koon. Kantistarjous on jo mennyt, vaihtaa ei varmaan enään voi.
Voi rissus sentään. Tuon selvempiä ohjeita ei mielestäni voi antaa. Minusta muutenkin voisi olettaa, että diplomi-insinöörimies osaisi asioida kaupassa mutta että ei edes ohjeiden avulla.
Haukkukaa vaan, sanokaa että olen phana vaimo. Olen vaan niin kyllästynyt olemaan korvaamaton tällaisiss itsestäänselvyyksissä. Miten se osaa töissään mitään, kun tällaiset on ylivoimaisia ymmärtää.
Omalla vastuullasi lähetit sen, ja se jopa totteli. En minä lähtisi varta vasten ostamaan miehelle jotain ei-välttämätöntä mitä se keksii pyytää (tosin ei asuta Stockan naapurissa). Jos haluat jotain tarkkaa, muut eivät sitä luultavasti löydä.
Mulla sentään on miehekäs DI, joka urheasti yrittää vaikka silloin tällöin erehtyy.
ap