Mies kaupassa: 2 asiaa joista 2 meni väärin.
Voi itkujen itku. Aina pitäisi kaikki tehdä itse. Flunssan kourissa kuitenkin oli pakko pyytää mies kaupoille.
Stockmannilla oli kantistarjouksena tiettyjä astioita, josta sarjasta meillä on espressokuppeja, aivan pieniä, ilman aluslautasia. Sanoin, että aluslautasia on sarjassa kolmea kokoa, tuo ne pienimmät. No toi toiseksi pienimmät.
Pälypussit oli loppu. Mielen pussit ovat helppoja ostaa, suukappale käy kaikkiin malleihin, mutta on koot isoille ja pienille koneille. Sanoin, että tuo pieniä. Toi isoja.
Huomasin heti että pölypussit meni väärin. Harvoin pillastun niin kuin nyt. Pakotin miehen saman tien vaihtamaan, mikä onnistui. Olin niin kiukkuinen, etten heti avannut lautaspakettia. Tein sen tänään, ja huomasin väärän koon. Kantistarjous on jo mennyt, vaihtaa ei varmaan enään voi.
Voi rissus sentään. Tuon selvempiä ohjeita ei mielestäni voi antaa. Minusta muutenkin voisi olettaa, että diplomi-insinöörimies osaisi asioida kaupassa mutta että ei edes ohjeiden avulla.
Haukkukaa vaan, sanokaa että olen phana vaimo. Olen vaan niin kyllästynyt olemaan korvaamaton tällaisiss itsestäänselvyyksissä. Miten se osaa töissään mitään, kun tällaiset on ylivoimaisia ymmärtää.
Kommentit (95)
ja huollattanut autoa. Ja valvonut työkseni ydinvoimalaa. Jos en tiedä jotain, selvitän asian, kysymällä tai jotenkin muuten. Minäkin olen DI.
ap
ap on naispuolinen homer.
Samassa veneessä ollaan.
Minulla on hyvässä asemassa työelämässä (kai?) pärjäävä FM-mies, joka toheltaa päivittäin käytännön asioissa. Meillä ongelma lienee siinä, ettei hän kuuntele ohjeita. Usein ei myöskään voi kysyä neuvoa, jos tulee jokin ongelma, vaan yrittää arvaamalla ratkaista tilanteen parhain päin.
Perusesimerkki tästä: Olin kuumeessa ap:n tapaan ja pyysin miestä käymään leffavuokraamossa vuokraamassa Piiat-elokuvan. Olin just lukenut kirjana ja halusin nähdä sen siksi.
No mies tulee kotiin jonkun ranskalaisen taide-elokuvan kanssa. Piiat oli loppu, joten valitsi sitten mielestään kivan.
Romanttista, ehkä, mutta kyllä ärsytti. Terveenä - ja täysissä järjissäni - taideleffatkin menettelevät, mutta nyt olisin kaivannut jotain yksinkertaisempaa ja vähemmän melankolista.
Miksi mies ei voinut soittaa sieltä vuokraamosta? En tajua.
Kiltti mies, mutta usein hemmetin ärsyttävä. Ja se loukkaa, kun hän ajattelee, että mulle kelpaa mikä vaan. Ei sen niin väliä.
Ihan samoja asioita voin sanoa vaimostani kun puhutaan autosta tai työkaluista. Ei varmasti osaisi laittaa renkaita oikeinpäin tai hakea oikeaa työkalua kaupasta ellen anna yksityiskohtaiset yksiselitteiset ohjeet.
Kaikki täällä mainitut esimerkit ovat sellaisia, että ne ovat miesten mielenkiinnon viimeisimmässä kolosessa. Esimerkiksi lasten sukkahousujen suunta. Ne nyt on niin rasittavia pukea, että en itse edes siihen suostu. Idioottimanen keksintö.
Tai otetaan esimerkiksi siteet tai sidukka. Molemmat ovat sellainen kategoria, joissa kesti kauan tietää oikea vahtoehto. Ja edelleenkin, jos siteitä on kauppalistassa, niin kyllä pitää olla erittäin tarkat tiedot halutusta tuotteesta.
Ja sama koskee yleisesti kauppalistaa. Jos jotain haluaa varmasti tietyn määrän, niin jumalauta merkataan se siihen lappuun. Jos lapussa lukee vaikka sokeri, niin oletusarvoisesti palasokeri on loppu. Ja auta armias kun olisikin pitänyt olla kymmenen kiloa hillosokeria. Mutta lukiko se siinä lapussa, no ei.
Arvon naiset. Huomioikaa, että miehet eivät ajattele lainkaa samalla tavalla kuin te, heitä ei kiinnosta lainkaan samat asiat kuin teitä, ja miehille ei ole samat asiat itsestäänselviä kuin teille. Eli jos haluatte varmasti jotain tiettyä tuotetta kaupasta, niin kirjoittakaa sellaiset kriteerit ettei niissä ole tulkinnan varaa. Muuten voitte pitää se nalkutuksen sisällänne, kun ette kerran osaa ohjeistaa oikein.
ihan äkkiä tulee nyt mieleen esimerkkinä vaikka se, että 1-vuotiaallamme on sukkahousut usein väärin päin jalassa. Ja vaikka kuinka selitän, että ei voi olla vaikeaa katsoa, että kaksi saumaa on takana, yksi edessä ja lahkeet suorassa, ettei tarvitse kierteelle vääntää, niin ei... se ei vaan onnistu. Tai sitten kiskotaan lapsiparalta bodya päältä väkisin niin, että pää on irrota. Kun ei millään muista avata neppareita olkapäältä.
Mun mies on ihan onneton muutenkin. Pari kertaa olen meinannut hermostua totaalisesti, kun pakastin hälyttää sulamisen merkiksi. Mies ei muista sulkea ovea kunnolla. Kerran heräsin esikoisen kanssa aamulla, ja havaitsin, että ulko-ovemme oli apposen auki. Mies ei ollut muistanut sulkea lähtiessään. Koira sentään oli tallessa. Ja kerran herätessäni meidän väliovi oli auki kylmälle kuistille, pakkasta sellaisen liki 20 astetta. Koira herätti haukkumalla minut sulkemaan oven, kun tajusi, että jotain on vialla. Mies oli lähtenyt tyytyväisenä töihin. Ja kerran meillä kohisi hana ihan täysillä jossakin. Mieskin oikein ihmetteli, että mistä tulee juoksevan veden ääni. No, vessasta. Mies ei ollut muistanut sulkea hanaa lähtiessään wc:stä.
Että sellasta meillä... joskus meinaa vähän ottaa aivoon. Ei onneks paljoa...
Sun mies on tyhmempi kuin teidän koira! :D
Mä muistan lapsuudestani ne sukkahousut missä oli kaksi saumaa takana ja yksi edessä. Ei ollut vaikea pukea...
Ensinnäkin...oletkohan sä hiukan pilalle hemmoteltu? Ei voi mennä päivä pilalle jonkun pölypussin takia! Sulla on varaa käydä Stockalla, sulla on ylipäätänsä mies ja koti. Arvostatko yhtään sitä kaikkea mitä sulle on suotu?
Miksi halveksit miestäsi? Tiedätkö että rakkauteen kuuluu olennaisena osana kunnioitus? Hyvällä itsetunnolla varustettu nainen myös hyväksyy toisen sellaisena kuin hän on eikä vaadi täydellisyyttä.
Ihan samoja asioita voin sanoa vaimostani kun puhutaan autosta tai työkaluista. Ei varmasti osaisi laittaa renkaita oikeinpäin tai hakea oikeaa työkalua kaupasta ellen anna yksityiskohtaiset yksiselitteiset ohjeet.
Kyllä mä ne renkaat osaisin oikein päin laittaa, mutta silti varmistan aina jostain toisesta autosta että on oikein. Eli tarkistan, vaikka olisinkin aika varma asiasta, enkä laittaisi sokkona miten sattuu.
ja huollattanut autoa. Ja valvonut työkseni ydinvoimalaa. Jos en tiedä jotain, selvitän asian, kysymällä tai jotenkin muuten. Minäkin olen DI.
ap
hih ap on naispuolinen homer.
Mutta ei kai naiseltakaan voida vaatia epäinhimillistä itsehillintää kerta toisensa jälkeen, kun kaupasta tulee kuin arvalla tavaraa.
Ja Stockalla käydään, koska se on meidän lähikauppa. Ei siellä ole esim. astiat sen kalliimpia kuin muuallakaan, ja nyt oli vieläpä tarjous kyseessä.
Onko se rakkaudettomuuden merkki, jos hermo joskus menee. Minusta on rakkaudetonta vaatia, etei miehelle saisi koskaa sanoa mitään, edes aiheesta. Mitä kumman herkkähipiöitä ne äijät oikein on?
ap
mutta nyt olisin kaivannut jotain yksinkertaisempaa ja vähemmän melankolista.
Mikset antanut vaihtoehtoja? Kun et kertonut, mitä siinä tapauksessa jos pyytämääsi leffaa ei ole, niin kai ajatteli ettei sen väliä.
Olisi voinut sitä paitsi tulla tyhjin käsinkin kotiin! Minkäs kiukkukohtauksen SE tilanne olisi laukaissut?
"Huomasin heti että pölypussit meni väärin. Harvoin pillastun niin kuin nyt. Pakotin miehen saman tien vaihtamaan, mikä onnistui. Olin niin kiukkuinen, etten heti avannut lautaspakettia. Tein sen tänään, ja huomasin väärän koon. Kantistarjous on jo mennyt, vaihtaa ei varmaan enään voi."
Tietenkin ne astiat voi käydä vaihtamassa. Ei tarjouksella ole sen kanssa mitään tekemistä.
ei kaupan tarvi mitään vaihtaa, jos joku hölmö ostaa vääränlaiset.
Toinen mahdollisuus on tietty se, että mies on alkanut "ajatella" siellä kaupassa. Annoin tarkoituksella ohjeet kuin alakoululaiselle
Pidät miestäsi tyhmänä ja "vauvana".
Stocka kuitenkin vaihtaa. Se on osa asiakaspalvelua.
tästä ketjusta tulee mieleen, että päättävätkö naiset monissakin talouksissa kaikki taloustavara- ja ruokaostokset? kun ne miehet eivät kerran sitten millään osaa tuoda oikeaa sortimenttia (=naisen haluamaa).
(tällä palstalla muuten DI on jotenkin synonyymi älykkäälle ja nohevalle ihmiselle - mikä ei todellakaan pidä paikkaansa....nimimerkillä itsekin DI ja monta sellaista tunteva:)
mutta nyt olisin kaivannut jotain yksinkertaisempaa ja vähemmän melankolista.
Mikset antanut vaihtoehtoja? Kun et kertonut, mitä siinä tapauksessa jos pyytämääsi leffaa ei ole, niin kai ajatteli ettei sen väliä.Olisi voinut sitä paitsi tulla tyhjin käsinkin kotiin! Minkäs kiukkukohtauksen SE tilanne olisi laukaissut?
No koska hän juurikaan ei ole ajatusteni lukija, ei hänen olisi pitänyt tällaista yrittää. Siis arvata, mistä pidän. Olisi ollut hyvin pieni vaiva soittaa ja kysyä. Räplää kännykkäänsä muutenkin valtaosan valveillaoloajastaan.
Samaa arvaamista yrittää liikenteessä: ajelee ympäriinsä, jos naviska pettää. Ei voi kysyä neuvoa keneltäkään.
Ja mitään kiukkukohtausta (mitä nyt mies kiukutteli, kun ihmettelin tätä toimintaa) meillä ei nähty. Harmitti kyllä.
että olen ryhtynyt järjestelmällisesti selvittämään mahdollisimman varmaa tapaa antaa ohjeita. Ja eikös täällä juuri niitä ohjeita ole peräänkuulutettu. Nyt vaan tapahtui joku järjestelmähäiriö, tällä metodilla on nimittäin onnistuttu kunnialla jo pitkään.
ap
Toinen mahdollisuus on tietty se, että mies on alkanut "ajatella" siellä kaupassa. Annoin tarkoituksella ohjeet kuin alakoululaiselle
Pidät miestäsi tyhmänä ja "vauvana".
Stocka kuitenkin vaihtaa. Se on osa asiakaspalvelua.
ja ap, jos Stocka on teidän lähikauppa, niin luulisi sun tietävän, että siellä lähes aina onnistuu tuollainen vaihto.
Mutta ei kai naiseltakaan voida vaatia epäinhimillistä itsehillintää kerta toisensa jälkeen, kun kaupasta tulee kuin arvalla tavaraa. Ja Stockalla käydään, koska se on meidän lähikauppa. Ei siellä ole esim. astiat sen kalliimpia kuin muuallakaan, ja nyt oli vieläpä tarjous kyseessä. Onko se rakkaudettomuuden merkki, jos hermo joskus menee. Minusta on rakkaudetonta vaatia, etei miehelle saisi koskaa sanoa mitään, edes aiheesta. Mitä kumman herkkähipiöitä ne äijät oikein on? ap
Luepa ap se ensimmäinen viestisi nyt uudestaan ihan ajatuksella. Hyvä. Siitä huomaat selkeästi, että olet antanut miehelle surkeat ohjeet, ja siten on tyhmää kaataa koko paska miehen niskaan. Olet itse vähintään yhtä syyllinen.
Nyt tässä viestissä kirjoitatkin, että jotain tämän kaltaista sattuu "kerta toisensa jälkeen"!!! Emme me voineet tätä tietää sinun ensimmäisen viestisi perusteella. Siihen, että suutuit asiasta, johon olet itse valtaosin syyllinen, onkin taustalla jotain muitakin aiempia seikkoja.
Herkkähipiäisyydestä kirjoitat myös...siitä en tiedä, mutta sinulta ainakin puuttuu itsekritiikin taitoa aika lailla. Olet edelleen lähes vankkumaton siinä, että mieshän nyt toimi taas kerran typerästi, vaikka ihan ekana peiliin katsominen toimisi parhaiten..
Aapeetä. Miksei voi varmistaa? Jossain stokkalla on kyllä niin hyvä palvelu, että olis joku myyjä kaivanut ne oikeat hyllystä. Mutta kyllä ne saa vaihdettua, kun selität tilanteen.
Mä toimin aikanaan juoksulikkana isälleni ja hain varaosia. Se oli vielä ennen kännykkäaikaa, mutta aina sai varmistettua. Usein pyysin myyjää soittamaan isälle ja varmistamaan onko oikea osa.
T
Mun ohjeet ruokakauppaan on aina samat: kotimaista, luomua, hylaa, ei kevyttuotteita.
Mutta AINA se tuo jotain väärin. Saattaa katsoa hyllysä hyla-tuottteen mutta käsi osuu viereiseen purkkiin. Väittää ostaneensa kotimaista luomua, kun purkissa lukee 'Perinteinen'.