Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kaupassa: 2 asiaa joista 2 meni väärin.

Vierailija
07.03.2012 |

Voi itkujen itku. Aina pitäisi kaikki tehdä itse. Flunssan kourissa kuitenkin oli pakko pyytää mies kaupoille.

Stockmannilla oli kantistarjouksena tiettyjä astioita, josta sarjasta meillä on espressokuppeja, aivan pieniä, ilman aluslautasia. Sanoin, että aluslautasia on sarjassa kolmea kokoa, tuo ne pienimmät. No toi toiseksi pienimmät.

Pälypussit oli loppu. Mielen pussit ovat helppoja ostaa, suukappale käy kaikkiin malleihin, mutta on koot isoille ja pienille koneille. Sanoin, että tuo pieniä. Toi isoja.

Huomasin heti että pölypussit meni väärin. Harvoin pillastun niin kuin nyt. Pakotin miehen saman tien vaihtamaan, mikä onnistui. Olin niin kiukkuinen, etten heti avannut lautaspakettia. Tein sen tänään, ja huomasin väärän koon. Kantistarjous on jo mennyt, vaihtaa ei varmaan enään voi.

Voi rissus sentään. Tuon selvempiä ohjeita ei mielestäni voi antaa. Minusta muutenkin voisi olettaa, että diplomi-insinöörimies osaisi asioida kaupassa mutta että ei edes ohjeiden avulla.

Haukkukaa vaan, sanokaa että olen phana vaimo. Olen vaan niin kyllästynyt olemaan korvaamaton tällaisiss itsestäänselvyyksissä. Miten se osaa töissään mitään, kun tällaiset on ylivoimaisia ymmärtää.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi kaikkien naisten jo oppineen, että jos haluaa miehen suorituvan tuloksellisesti kauppareissusta, pitää kirjoittaa yksityiskohtaiset ohjeet paperille ylös, ja tämänkin jälkeen vielä varautua siihen että joutuu puhelimessa antamaan lisäohjeita.

Miehiä ei vaan ole luotu tekemään ostoksia.

Vierailija
62/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä ei kyllä mitenkään voi verrata ap:n urpomieheen.

Jeesus että osaat olla kusipää! Mitä sen miehesi olisi pitänyt tehdä, mennä sen toisen asiakkaan luo ja riistää se leffa niiltä??! Olet täysi idiootti. Jos ei ole niin ei ole! Ja jos olisit itse vähän vähemmän tampio niin olisit osannut vaikka ladata netistä sellaisen elokuvan joka kelpaa, sen sijaan että haukut huomaavaista miestäsi siitä ettei lukenut ajatuksiasi.

Olet pilalle hemmoteltu horo.

Samassa veneessä ollaan.

Minulla on hyvässä asemassa työelämässä (kai?) pärjäävä FM-mies, joka toheltaa päivittäin käytännön asioissa. Meillä ongelma lienee siinä, ettei hän kuuntele ohjeita. Usein ei myöskään voi kysyä neuvoa, jos tulee jokin ongelma, vaan yrittää arvaamalla ratkaista tilanteen parhain päin.

Perusesimerkki tästä: Olin kuumeessa ap:n tapaan ja pyysin miestä käymään leffavuokraamossa vuokraamassa Piiat-elokuvan. Olin just lukenut kirjana ja halusin nähdä sen siksi.

No mies tulee kotiin jonkun ranskalaisen taide-elokuvan kanssa. Piiat oli loppu, joten valitsi sitten mielestään kivan.

Romanttista, ehkä, mutta kyllä ärsytti. Terveenä - ja täysissä järjissäni - taideleffatkin menettelevät, mutta nyt olisin kaivannut jotain yksinkertaisempaa ja vähemmän melankolista.

Miksi mies ei voinut soittaa sieltä vuokraamosta? En tajua.

Kiltti mies, mutta usein hemmetin ärsyttävä. Ja se loukkaa, kun hän ajattelee, että mulle kelpaa mikä vaan. Ei sen niin väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jotenkin kuvittelin menneeni täyspäisen ja täysivaltaisen ihmisen kanssa avioon. Mulla onkin siis yhden vauvan sijaan kaksi, yksi pieni ja yksi täysikasvuinen.

Etkö näe sitä itse? Mä jopa väittäsin, että mies tekee nuo "virheet" tahallaan sun ilkeän halveksuvan asenteesi vuoksi. Sinä olet se, joka kohtelee miestäsi kuin vauvaa. Sinä asetut äidiksi miehelle.

Voin luvata sulle, että jos alat kunnioittaa miestäsi ja kohdella häntä normaaliälyisenä niin hän lopettaa provonsa. Sinä alat taas kiinnittää huomiota omaan asenteeseesi: ole naisellinen ja hehkeä. Hymyile ja naura enemmän. Uskalla olla haavoittuva äläkä luule aina olevasi oikeassa. Hyväksy että miehesi on hyvä omissa jutuissaan, älä vaadi häntä olemaan nainen.

T. kyökkipsykologi

Vierailija
64/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tajuaisi kysyä jos vaikka olisi kahta kokoa, että näitä on vaan kahta, minkä kokoinen se piennin oli. Yleensäkin ellei ole varma, soittaa ja kysyy. Ja ellei saa minua kiinni, ilmoittaa kättelyssä että saattoi mennä väärin, mutta pitää isttne vaihtaa jos näin on. Normaali ihminen mielestäni käyttäytyy siten, niin teen itsekin ellen asiasta tarkemmin tiedä.

Vierailija
65/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kyllä vihainen, kun aiheesta suutun.

Rehellinen viha on aitoa palautetta, mikä on seurausta tavallisen asian täydellisestä sössimisestä. Se on myös rehellistä, en ole mikään mainipuloiva ja kiero vehkeilijä. Minä sanon asiat suoraan kertarykäisyllä, enkä mäkätä. Mun ajatuksiani ei miehen tarvitse arvailla. Asiat ovat niin kuin ne näyttävät olevan.

ap

Mä jopa väittäsin, että mies tekee nuo "virheet" tahallaan sun ilkeän halveksuvan asenteesi vuoksi. Sinä olet se, joka kohtelee miestäsi kuin vauvaa. Sinä asetut äidiksi miehelle.

Vierailija
66/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyväksytte asian noin vain? Minä jotenkin kuvittelin menneeni täyspäisen ja täysivaltaisen ihmisen kanssa avioon. Mulla onkin siis yhden vauvan sijaan kaksi, yksi pieni ja yksi täysikasvuinen. Ei hyvä :(

Ja lautasohje oli täysin pätevä. Olin helmikun 28. pyyhältänyt hirmukiireessä siitä ohi, huomannut tarjouksen ja varmistanut, että tavaraa on joka laatua paljon jäljellä. Illalla iski kuume, ja seuraava päivä oli tarjouksen viimeinen päivä.

ap

Vierailija
67/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin DI-mies on IHAN samanlainen! Ja se ärsyttää ihan vietävästi. Kirjoitan hyvin yksityiskohtaisen ostoslistan aina hänelle kauppaan mutta ensinnäkin se lappu unohtuu usein eteiseen. Mutta ei sen väliä, koska lopputulos on yleensä sama vaikka se ostoslista olisi mukana.

Eilen kirjoitin lapulle että osta housuvaippoja, ympyröin numeron "6" ja kirjoitin että 11/12kg->

No arvaa mitä toi. 4-koon vaippoja, jotka peittävät suurin piirtein taaperon toisen pyllynposken. Lisäksi unohti pari asiaa listalta.

Ei tuo muuten häiritsisi mutta jos suunnittelen vaikkapa laittavani jotain tiettyä ruokaa ja siitä puuttuu miehen ostostoilailujen vuoksi olennainen ainesosa ja sitten on ostanut jotain "jokeriostoksia" tilalle niin ei paljon naurata.

Eikä meilläkään ollut tosiaankaan eka kerta. Tällä kertaa vähän hiillyin, aina en jaksa.

Ihan uskomatonta kun ei puhe eikä tarkat kirjalliset ohjeet mene aikuiselle miehelle perille. Motivaatio-ongelmasta on tuskin kyse koska menee kyllä ihan mielellään ostoksille.

Voimia ap:lle ja muille hajamielisten miesten vaimoille!

Vierailija
68/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen mies.

Jos lapsia, rikas mies tai muuta esteenä niin tuo on kyllä peruste hankkia salarakas. Eihän tuota apn:n perhehelvettiä muuten kestä.

Vierailija
69/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysipäiset ja täysivaltaiset. Joo, ap, suosittelen eroa. Vai minkä ikäiset lapset? Voithan heistä kasvattaa espressolautasten ja pölypussien täysivaltaisia ostajia, jos itselläsi täydellisen täysipäisenä jokin este:) Huoh!

Vierailija
70/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espressolautasten väärä koko.

Se oli suuri virhe kun avioeron saaminen tehtiin helpoksi. Vieläkin pitäisi olla ne eron syyt ja syylliset. Julkinen häpeä toimii hyvin! Papin puhuttelu takaisin!

Vierailija
71/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä ei kyllä mitenkään voi verrata ap:n urpomieheen.

Jeesus että osaat olla kusipää! Mitä sen miehesi olisi pitänyt tehdä, mennä sen toisen asiakkaan luo ja riistää se leffa niiltä??! Olet täysi idiootti. Jos ei ole niin ei ole! Ja jos olisit itse vähän vähemmän tampio niin olisit osannut vaikka ladata netistä sellaisen elokuvan joka kelpaa, sen sijaan että haukut huomaavaista miestäsi siitä ettei lukenut ajatuksiasi.

Olet pilalle hemmoteltu horo.

Samassa veneessä ollaan.

Minulla on hyvässä asemassa työelämässä (kai?) pärjäävä FM-mies, joka toheltaa päivittäin käytännön asioissa. Meillä ongelma lienee siinä, ettei hän kuuntele ohjeita. Usein ei myöskään voi kysyä neuvoa, jos tulee jokin ongelma, vaan yrittää arvaamalla ratkaista tilanteen parhain päin.

Perusesimerkki tästä: Olin kuumeessa ap:n tapaan ja pyysin miestä käymään leffavuokraamossa vuokraamassa Piiat-elokuvan. Olin just lukenut kirjana ja halusin nähdä sen siksi.

No mies tulee kotiin jonkun ranskalaisen taide-elokuvan kanssa. Piiat oli loppu, joten valitsi sitten mielestään kivan.

Romanttista, ehkä, mutta kyllä ärsytti. Terveenä - ja täysissä järjissäni - taideleffatkin menettelevät, mutta nyt olisin kaivannut jotain yksinkertaisempaa ja vähemmän melankolista.

Miksi mies ei voinut soittaa sieltä vuokraamosta? En tajua.

Kiltti mies, mutta usein hemmetin ärsyttävä. Ja se loukkaa, kun hän ajattelee, että mulle kelpaa mikä vaan. Ei sen niin väliä.

Menepäs nyt vaikka kylmään suihkuun rauhoittumaan ja tee jotain tuolle katkeruudelle. Osa meistä on todellakin tottunut jotain saamaan ja vaatimaankin. Ei vain tyytymään ja menettämään.

Vierailija
72/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei espressolautasten eikä minkään muunkaan takia.

Aion kuitenkin edelleen olettaa, että kaupasta osataan tuoda tarvittaessa oikeaa tavaraa. Ja hermostua, jos näin ei tapahdu.

ap

Vierailija
73/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasten halkaisija olisi pitänyt määritellä senttimetreissä ja pölypussille koodi 4500. So simple.

Insinöörismies

Vierailija
74/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten toinen vaihtoehto, hyväksy miehesi sellaisena kuin hän on.

Vierailija
75/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuollakaan koulutuksella ei älyä saa lisää, jos sitä ei ole muuten suotu. Ensinnäkin, miksi pitää juosta moisten kantistarjousten perässä. Tai laittaa toinen asialle kun on itse kipeä, ei siinä kovin kummoista säästöä edes tule. Toiseksi, pienet on murheet, jos moisesta suuttuu, mitä et mennyt itse. Kolmanneksi, vaikka mieheni ei ole DI, niin osaa sentään kaupassa asioida. Kyllä on ihanaa olla maalaisjärjellä varustettu ihminen, ei tarvi moisista pikkuasioista murehtia.

Vierailija
76/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisiedes viitsinyt rasittaa miestäni pyytämällä menemään Stockmannille joidenkin lautasten perässä. Raukka olisi saanut varmaan paniikkikohtauksen jo oikeaa osastoa etsiessään. (Mutta onkin vaan tradenomi.) Joten ole onnellinen, että sinulla ap on noin uhrautuvainen mies!

Mutta miehessäni on kyllä se hyvä puoli, että jos nyt vaikka ruokakaupasta (uskaltaa käydä siellä) ei löydy jotain mitä olen pyytänyt tuomaan, niin soittaa kyllä toimintaohjeita, ettei mene pieleen. Sano miehellesi, että ensi kerralla kun on päässyt oikealle hyllylle, niin soittaa sieltä niin voitte keskustella lautasten oikeasta koosta että tulee kerralla oikein.

Vierailija
77/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoasi, äitiäsi tai naiskaveria tuomaan kaupasta jos itse et pääse. Näin säästät hermojasi ja miehesi ei tarvi tehdä naisten juttuja.

Vierailija
78/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin hyvin kuvitella että ap hermostuu, ei nyt vaan niistä lautasista vaan siitä, että mikään ei onnistu kerralla. Meillä mies ostanut sulatejuustoa tuorejuuston sijaan, pukee lapset toistensa vaatteisiin (2v ikäeroa) kysyy edelleenkin joka aamu mistä lasten vaatteita löytyy ja joka kerta siis ihan joka kerta unohtaa tuoda jotain kaupasta vaikka olisikin lappu mukana. Eli arki on täysin vaimon vastuulla ja se jos mikä on uuvuttavaa.. Tästä on loistava esimerkki uudessa parisuhteen pelastusopas kirjassa. Sitten kun lapset on isompia lopetan kaikesta huolehtimisen ja saa isikin jotain vastuuta ottaa.

Vierailija
79/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on OUTOJA! Mä en tajua näitä raivoavia jurpoja, jotka tänne kuittailee asiallisiin aloituksiin.

Mä kirjoitin aiemmin viestin, että oisko passiivisesta aggressiivisuudesta kyse. Ei varmastikaan tässä tapauksessa (tosin niin mäkin itselleni omassa suhteessa vakuuttelin). Jäinkin miettii, että mikä muu voisi olla kyseessä.

Juolahti mieleen, että toi tiettyjen ukkojen hajamielisyys muistuttaa myös samaa väliaikaista tyhmentymistä, mikä on joskus nähtävillä raskaana olevissa työtovereissa.

Ja älkää nyt mammat suuttuko, mut oon huomannut, että monet briljantit työtoverit muuttuu raskaana olevina muistamattomiksi tai muuten tekee sellaisia itselleen epätyypillisiä väärinymmärryksiä ja unohduksia, joita ne ei muuten tee.

Ehkä se on vaan sitä, että on ajatukset raskaana olevilla pik-ka-sen tärkeemmissä jutuissa kuin työrutiineissa? Mikä siis oikein onkin! Mut ehkä miehillä on sit sama juttu eli tärkeemmät asiat pyörii päässä? Mutta se tietty kertoo jotain siitä, miten tärkeinä ne pitää sitä, että tekee niin kuin on pyydetty.

Vaikka passiivista aggressiivisuutta ei olisikaan niin ehkä vähän kuitenkin jotain väheksyntää mukana tollasessa miesten käytöksessä. Ja just siksi se ärsyttää, koska sen tietää? Ainakin itteeni ärsyttää. Mut tunnustan itsekin tekeväni samanlaisia mokia. ja jotenkin on sellainen nolo olo aina jälkikäteen. Vaikka ei olisi passiivis-aggressiivinen niin tietää, että ei ole pitänyt asiaa ehkä niin tärkeenä, että oisi jaksanut tehdä sen kunnolla.

Vierailija
80/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein satavarma, että saatte vaihtaa ne lautaset. Stockmanille olen joskus palauttanut jonkin Hullut päivät-vaatteen, ihan itsestäänselvyytenä meni.

Ja ihan tosi, miten tyhminä meidän pitäisi pitää miehinä? Eikö olisi alentavaa antaa yhtään tuota selvempiä ohjeita.