Mies kaupassa: 2 asiaa joista 2 meni väärin.
Voi itkujen itku. Aina pitäisi kaikki tehdä itse. Flunssan kourissa kuitenkin oli pakko pyytää mies kaupoille.
Stockmannilla oli kantistarjouksena tiettyjä astioita, josta sarjasta meillä on espressokuppeja, aivan pieniä, ilman aluslautasia. Sanoin, että aluslautasia on sarjassa kolmea kokoa, tuo ne pienimmät. No toi toiseksi pienimmät.
Pälypussit oli loppu. Mielen pussit ovat helppoja ostaa, suukappale käy kaikkiin malleihin, mutta on koot isoille ja pienille koneille. Sanoin, että tuo pieniä. Toi isoja.
Huomasin heti että pölypussit meni väärin. Harvoin pillastun niin kuin nyt. Pakotin miehen saman tien vaihtamaan, mikä onnistui. Olin niin kiukkuinen, etten heti avannut lautaspakettia. Tein sen tänään, ja huomasin väärän koon. Kantistarjous on jo mennyt, vaihtaa ei varmaan enään voi.
Voi rissus sentään. Tuon selvempiä ohjeita ei mielestäni voi antaa. Minusta muutenkin voisi olettaa, että diplomi-insinöörimies osaisi asioida kaupassa mutta että ei edes ohjeiden avulla.
Haukkukaa vaan, sanokaa että olen phana vaimo. Olen vaan niin kyllästynyt olemaan korvaamaton tällaisiss itsestäänselvyyksissä. Miten se osaa töissään mitään, kun tällaiset on ylivoimaisia ymmärtää.
Kommentit (95)
yhtä hukassa kuin naiset sellaisissa asioissa, jotka ovat selkeesti miesten maailmaa.:)
Ens kerralla sitten vaan piirrät kuvan mukaan.:)
"Lautasia on kolmen kokoisia, osta pienimmät", niin millä logiikalla se ostaa sen keskikoon. Ei siinä tarvitse olla perillä yhtään mistään.
Sen verrran on perillä, että muisti sarjan nimen. Nimen perusteella meni hyllyyn, jossa oli esillä kolme lautaskokoa omissa pinoissaan.
tiedät jos pienimmät oli loppu, oli vain kahta kokoa ja otti sitten ne pienemmät mitkä oli tarjolla.
Että jaksatkin raivota moisesta! Miehesi nyt vaan ei ollut hirmu kiinnostunut toimimaan sinun shoppailukisällinäsi.
En minäkään osaisi miehen autoon lähteä ostamaan osia, ja vaikeaa varmaan olisi vaikka ohjeet olisi hyvät.
...mutta tuo vuodatuksesi tuo mieleen todellisen tyyppiesimerkin nalkuttavasta, pikkutarkasta naisesta...jotka eivät pääsääntöisesti herätä kovin lämpimiä tunteita meissä miehissä. Relaa, oikeasti.
Olet täysin väärässä, kun sanot, että "tuon selvempiä ohjeita ei voi antaa"!
Seuraavalla kerralla, jos pyydät miestäsi ostamaan jotain joka ei häntä voisi vähempää kiinnostaa (ne lautaset), niin ymmärtänet antaa hänelle selkeämmät ohjeet. Lautasista varmaan oli jotain tarkempaa tietoa olemassa kuin, että "ne pienimmät siitä meidän sarjasta"., eikö? Seuraavalla kerralla kerrot esimerkiksi lautasten läpimitan, ja superfiksu kirjoittaisi sen ihan paperille....
Ihan sama juttu, jos mies pyytää sinua menemään ostamaan teidän autoon uudet iskarit. Ei hän sano sinulle, että osta ne keskikokoiset Corollaan sopivat pamput vaan hän antaa sinulle selkeät speksit, minkä mukaan asiassa ei voi epäonnistua.
Käsitätkö?
ja huollattanut autoa. Ja valvonut työkseni ydinvoimalaa. Jos en tiedä jotain, selvitän asian, kysymällä tai jotenkin muuten. Minäkin olen DI.
ap
tiedät jos pienimmät oli loppu, oli vain kahta kokoa ja otti sitten ne pienemmät mitkä oli tarjolla.
Ja tätä ei ap kykene käsittämään. TÄmähän oli vain yksi esimerkki, mitä siellä kaupassa on voinut tapahtua. Eli täysin oma virhe, kun ei kirjoittanut selkeästi ylös mitä pitikään ostaa. Typerää syyttää miestä tuollaisesta, kun itse on mokannut vähintään yhtä paljon.
ja huollattanut autoa. Ja valvonut työkseni ydinvoimalaa. Jos en tiedä jotain, selvitän asian, kysymällä tai jotenkin muuten. Minäkin olen DI. ap
No, sen verran voi toki miehen syyksi laittaa, ettei hän itse oma-aloitteisesti tajunnut kysyä lisäohjeita, kun niitä ei vaimo kerran tajunnut antaa....
niin yksinkertainen ettet osaa esim. kysyä jos olet ostamassa jotain, josta et mitään tiedä. Tämä ap:n pölvästimies olisi voinut siellä kaupassa avata suunsa ja kysyä onko nämä lautaset pienimmät vai jotain muuta. En ymmärrä parisuhteessa että toinen on täysin kädetön toiseen liittyvissä asioissa, ettei edes kaupasta selviä ulos sähläämättä.
Että jaksatkin raivota moisesta! Miehesi nyt vaan ei ollut hirmu kiinnostunut toimimaan sinun shoppailukisällinäsi. En minäkään osaisi miehen autoon lähteä ostamaan osia, ja vaikeaa varmaan olisi vaikka ohjeet olisi hyvät.
Mitä jos ne pienimmät lautaset olivat jo loppu ja miehesi osti silloin saatavilla olevat pienimmät lautaset tietämättä että ne ovat vääriä lautasia? Se on helppo lukea mainoksia ja käskeä sitten jonkun muun mennä hakemaan jotain ja alkaa vaahtomaan kun tuleekin väärää tavaraa. Mitä jos miehesi olisi lukenut työkalulehdestä, että kantistarjouksena on kolmea eri pulttia ja käskenyt sinun mennä hakemaan pienimpiä pultteja kertomatta sen tarkemmin minkä kokoisia ne on?
Kerrot vielä itse että miehesi on diplomi-insinööri. Tässä vaiheessa luulisin sinunkin jo tietävän, että jos olisit antanut selkeät ohjeet (mitat, väri, hinta) olisit 100% varmuudella saanut oikeat tavarat kaupasta. Antamalla epämääräisi suureita kuten "pienimmät" aiheutat vain harmaita hiuksia ja auta armias jos palaat kaupasta tyhjin käsin kun et löytänytkään niitä "pieniä" juttuja, sitten vasta onkin piru merrassa.
...niin se olisi ihme. Joten ole nyt hyvä rouva kiitollinen, että mies edes yritti. Voit muuten olla aika varma, että seuraavalla kerralla saat ihan itte hakea ne tassis ja pussis. Tuollaisen mäkätyksen jälkeen ei kukaan halua ottaa riskiä, että tekis seuraavallakin kerralla jotain väärin.
Miehet eivät usein kuuntele ohjeita. Pölypussit taas on sellainen maailma, että helposti tulee sekaannuksia. Kannattaa aina ottaa se edellisen pakkauksen läpyskä mukaan.
on yksinkertainen. Ymmärrän tuskan. En tajua kuinka noilla ohjeilla ei onnistu. Mä en ylipäätänsä tajua kuinka miehet pysyy elossa tai saa mitään hoidettua.
Oma mies ei onneksi ole tuollainen, mutta uskon, että monet ovat. Meillä on myös sellainen politiikka, että mies soittaa vielä kaupasta, jos ei ole varma mitä pitikään ostaa. Mulla ei vaan silti mahdu kaaliin, miten voi ostaa vääränkokoisia pölypusseja, ei pitäisi olla mahdottomuus. Eikö mies kuuntele, eikö välitä vai mistä on kyse? Ihan kuin pistäisi lapsen asialle.
Päin vastoin. Nyt voit hyvällä omallatunnolla lähettää miehen takaisin kauppaan ostamaan uusiin lautasiin sopivat kupit! Saat tuplasti astioita.
Sitä miestäsi ei nyt paskankaan verran kiinnosta joku alennuksessa oleva ekspressokupin lautanen, jolla ei ole mitään merkitystä kuin paskantärkeille akoille. Ilmeisesti olet antanut erittäin epämääräiset ohjeet, jotka tuntuvat sinusta erittäin selkeiltä. Normaali ja yleinen toimintatapa insinööreille. Kuvitellaan että toinenkin ymmärtää asian kun kerran itsekin ymmärtää.
Ja voi olla että niitä pölypussejakin on sillä kaupassa enemmänkin muttet tiedä. Ja jälleen on kyseessä sellaisesta asiata mikä ei välttämästtä kiinnosta miestäsi yhtään. Tilaa vaikka netistä niin saat juuri sellaisen kun haluat.
Niin ja toivottavasti miehesi ymmärtää ottaa eron sinusta. Itse en ainakaan kovin kauaa katselisi tuollaista nalkuttavaa biatsia ;)
T:DI
kauppareissut mene yleensä päin honkia jos ei ole todella tarkat ohjeet. Mutta kun nämä nyt ei oikeasti tosiaan ole isoja asioita, murtuiko maailma nyt kun sulla on siellä yhtä kokoa väärät lautaset?
Meillä näistä on kyllä aina selvitty ilman isompia kriisejä.
Viimeksi pyysin tuomaan kissanhiekkaa, no mainitsemani merkki oli loppu ja toi sitten jotain muuta, joka osoittautui käytössä vielä paremmaksi.
Pyysin jätskiä ja toivoin brownies jätskiä. Toi brownies/cookies jätskiä. Inhoan niitä keksinpaloja, mutta syötiin sitten puoliksi, mies koukki keksit sieltä.
Pyysin vauvalle korviketta, otti epähuomiossa kakkosvaiheen korviketta. Vauva hörppi sen päivän kakkosta ja seuraavana päivänä haettiin lisää ykköstä varastoon.
Pyysin siteitä, toi jotain hitsin virtsankarkailu siteitä:D No toimivat ihan hyvin sen päivän ajan ja seuraavana päivänä hakemaan oikeita.
Oisko osittain asennekysymyksiäkin?
ja hyväksytte asian noin vain? Minä jotenkin kuvittelin menneeni täyspäisen ja täysivaltaisen ihmisen kanssa avioon. Mulla onkin siis yhden vauvan sijaan kaksi, yksi pieni ja yksi täysikasvuinen. Ei hyvä :(
Ja lautasohje oli täysin pätevä. Olin helmikun 28. pyyhältänyt hirmukiireessä siitä ohi, huomannut tarjouksen ja varmistanut, että tavaraa on joka laatua paljon jäljellä. Illalla iski kuume, ja seuraava päivä oli tarjouksen viimeinen päivä.
ap
Niin että en pitäisi oikeankokoisten ostamista minään "itsestäänselvyytenä". Vai onko miehesi jotenkin muuten perillä teidän astia-asioista?