Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kaupassa: 2 asiaa joista 2 meni väärin.

Vierailija
07.03.2012 |

Voi itkujen itku. Aina pitäisi kaikki tehdä itse. Flunssan kourissa kuitenkin oli pakko pyytää mies kaupoille.

Stockmannilla oli kantistarjouksena tiettyjä astioita, josta sarjasta meillä on espressokuppeja, aivan pieniä, ilman aluslautasia. Sanoin, että aluslautasia on sarjassa kolmea kokoa, tuo ne pienimmät. No toi toiseksi pienimmät.

Pälypussit oli loppu. Mielen pussit ovat helppoja ostaa, suukappale käy kaikkiin malleihin, mutta on koot isoille ja pienille koneille. Sanoin, että tuo pieniä. Toi isoja.

Huomasin heti että pölypussit meni väärin. Harvoin pillastun niin kuin nyt. Pakotin miehen saman tien vaihtamaan, mikä onnistui. Olin niin kiukkuinen, etten heti avannut lautaspakettia. Tein sen tänään, ja huomasin väärän koon. Kantistarjous on jo mennyt, vaihtaa ei varmaan enään voi.

Voi rissus sentään. Tuon selvempiä ohjeita ei mielestäni voi antaa. Minusta muutenkin voisi olettaa, että diplomi-insinöörimies osaisi asioida kaupassa mutta että ei edes ohjeiden avulla.

Haukkukaa vaan, sanokaa että olen phana vaimo. Olen vaan niin kyllästynyt olemaan korvaamaton tällaisiss itsestäänselvyyksissä. Miten se osaa töissään mitään, kun tällaiset on ylivoimaisia ymmärtää.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin se olisi ihme. Joten ole nyt hyvä rouva kiitollinen, että mies edes yritti. Voit muuten olla aika varma, että seuraavalla kerralla saat ihan itte hakea ne tassis ja pussis. Tuollaisen mäkätyksen jälkeen ei kukaan halua ottaa riskiä, että tekis seuraavallakin kerralla jotain väärin.

Miksi miehiä pitää ymmärtää loputtomiin? Miten tampio tyyppi ei onnistu yksinkertaisimmassa ostoksessa? Miksei mies voinut kysyä ap:lta pienimpien lautasten läpimittaa, jos ei ollut koosta varma? MIKSI pitää olla niin helvetin avuton?

Sama avuttomuus pätee yhtä lailla lasten vaatteisiin. Varmaan ikinä uskaltaisi pistää tuollaista miestä ostamaan vaikka lapselle kenkiä, ties mitä sieltä tulisi.

Vierailija
22/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei pysty kauppalistaa kirjoittamaan niin selvästi, etteikö sieltä tulisi jotain aivan muuta kuin on tilattu. Esimerkki, halusin kokeilla tulevia juhlia varten täytettä karjalanpiirakoihin. Kirjoitin kauppalistaan että karjalanpiirakoita. Mitä se tuo? No jotain saamarin perunapiirakoita, koska niillä oli hassu nimi ja oli "pakko" siksi ostaa. Voi saamarin saamari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimoa käymään rautakaupassa. En pyydä enää. Pyysin tuomaan ilmastointiteippiä, toi pakkausteippiä jne.

Tuli vaan mieleen.

Vierailija
24/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei pysty kauppalistaa kirjoittamaan niin selvästi, etteikö sieltä tulisi jotain aivan muuta kuin on tilattu. Esimerkki, halusin kokeilla tulevia juhlia varten täytettä karjalanpiirakoihin. Kirjoitin kauppalistaan että karjalanpiirakoita. Mitä se tuo? No jotain saamarin perunapiirakoita, koska niillä oli hassu nimi ja oli "pakko" siksi ostaa. Voi saamarin saamari.

että meillä ei kukaan edes tykkää perunapiirakoista! Sinnittelin alas ne melkein kaikki ja heitin kaksi viimeistä menemään kun parasta ennen tuli ja meni. Mä en ymmärrä mikä tällaisia oikosulkuja voi aiheuttaa aikuisessa ihmisessä.

Vierailija
25/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ketjussa 80% onnistuu pistämään asian täysin miehen piikkiin, vaikka ap on selkeästi antanut surkeat ohjeet! Ohjeet olivat täysin epätarkat, silti mies on täysin syyllinen. Ei ihme, jos tulee avioliitossa konflikteja, jos ymmärrys on tuota tasoa...

Toki mieskin oli syyllinen, ja olisi voinut tarkempia ohjeita kysyä. Siltikin vielä enemmän syyllinen on ap, joka antaa surkeat ohjeet, ja sen jälkeen vielä tylyttää äijäänsä vääristä ostoksista....eikä edelleenkään tajua itse tehneensä mitään väärää! Ja sitten vielä kanssarouvat ovat täällä yhteen ääneen ihmettelemässä, että miten nen miehet ovatkin niin tyhmiä! Tosi jees hei, niin sitä pitää!

Vierailija
26/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyykin aina autonsa kanssa, kun ei koskaan voi kysyä keneltäkään neuvoja.

Ap olisit soittanut kauppaan ja varannut ne lautaset kassalle, niin olisit varmana saanut oikeat tuotteet.

Vierailija
27/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimoa käymään rautakaupassa. En pyydä enää. Pyysin tuomaan ilmastointiteippiä, toi pakkausteippiä jne. Tuli vaan mieleen.

Älä vaan erehdy täällä lausumaan mitään tuollaista;-) En usko, että kukaan nainen voisi olla noin pahvi...;-) Tässä ketjussa keskitytään siihen, että miten mies voi ostaa vääriä lautasia ja pölypusseja ilman kunnon ohjeita, vaikkei kenenkään tällä planeetalla pitäisi niin tampio olla.

Vierailija
28/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mieheni osaa ostaa lisäosia astiasarjoihimme, naisten hygieniatuotteita, pölypusseja, viikonlopun ruoat jne. ja minä osaan käydä autovaraosa-, sähkötarvike- sekä rautakaupassa.

Hyvänen aika; kaupassa käynti on kaupassa käyntiä,

mikään ei tee siitä ydinfysiikkaa,

sitäpaitsi joka putiikista löytyy vähintään se kassahenkilö, jolta viimeistään voi tarkistaa tuliko valittua oikeanlainen tuote!

Vierailija
29/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin se olisi ihme. Joten ole nyt hyvä rouva kiitollinen, että mies edes yritti. Voit muuten olla aika varma, että seuraavalla kerralla saat ihan itte hakea ne tassis ja pussis. Tuollaisen mäkätyksen jälkeen ei kukaan halua ottaa riskiä, että tekis seuraavallakin kerralla jotain väärin.

Miksi miehiä pitää ymmärtää loputtomiin? Miten tampio tyyppi ei onnistu yksinkertaisimmassa ostoksessa? Miksei mies voinut kysyä ap:lta pienimpien lautasten läpimittaa, jos ei ollut koosta varma? MIKSI pitää olla niin helvetin avuton?

Mä en kans jaksa käsittää että miksi miehiä, aikuisia ihmisiä tulisi jotenkin erityisesti paapoa ja ymmärtää, noinkin yksinkertaisessa ja arkipäiväisessä asiassa kuin kaupassa käynti. Kyllä aikuisen miehen pitää joitakin asioita tajuta, ilman että vaimo on koko ajan kädestä pitäen ohjeistamassa. Ei ne miehet sentään mitään lobotomiapotilaita ole.

Vierailija
30/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ketjussa 80% onnistuu pistämään asian täysin miehen piikkiin, vaikka ap on selkeästi antanut surkeat ohjeet! Ohjeet olivat täysin epätarkat, silti mies on täysin syyllinen. Ei ihme, jos tulee avioliitossa konflikteja, jos ymmärrys on tuota tasoa...

Toki mieskin oli syyllinen, ja olisi voinut tarkempia ohjeita kysyä. Siltikin vielä enemmän syyllinen on ap, joka antaa surkeat ohjeet, ja sen jälkeen vielä tylyttää äijäänsä vääristä ostoksista....eikä edelleenkään tajua itse tehneensä mitään väärää! Ja sitten vielä kanssarouvat ovat täällä yhteen ääneen ihmettelemässä, että miten nen miehet ovatkin niin tyhmiä! Tosi jees hei, niin sitä pitää!

Jos miehelle ei selvinnyt, mitä kokoa lautasten pitikään olla, eikö hän voinut kysyä ap:lta vaikka lautasten läpimittaa? Tai kysyä siellä kaupassa, mikä näistä onkaan se pienin koko?

Pölypusseista samanmerkkiset ovat todennäköisesti vierekkäin kaupassa. Voi vaivautua viiden sekunnin ajan, lukea hyllystä minkä kokoiset on missäkin ja ottaa niistä sitten sen pienemmän koon. Ei pitäisi olla ylitsepääsemätöntä.

Vierailija
31/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin joskus on. Eli se on sitä, kun tehdään tahallaan väärin, se on eräänlainen vastarinnan muoto. Ei siis välttämättä edes tietoisesti vaan alitajuisesti.

Mulla oli tuollainen avokki. Ei niin simppeliä juttua ettei se tehnyt sitä väärin, muistanut väärin, unohtanut tehdä kokonaan. Päällepäin se oli sellainen tyyppi, jonka kanssa ei voinut mistään edes riidellä, oli kuin saippuapalaa olisi yrittänyt puristaa kädessä, aina lumpsahti kaikista konflikteista pois.

Erottiin. SE oli muuten sellainenkin, ettei töissäkään sanonu mitään, vitutus laukesi sit viikonloppuisin järkkyinä migreeneinä. toivottavasti sun mies on vaan tyhmä. Jos toi on passiivista aggressiivisuutta, niin ei oo hyvä ennuste.

On OIKEIN ärsyyntyä tästä asiasta, oli väärintekemisen syy sitten mikä hyvänsä. Et ap ole todellakaan ole väärässä. Mä en tajua tän palstan akkojen logiikkaa, siis niiden jotka on heti volisemassa ettei saa ärsyyntyä. Kyllä saa

Vierailija
32/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan äkkiä tulee nyt mieleen esimerkkinä vaikka se, että 1-vuotiaallamme on sukkahousut usein väärin päin jalassa. Ja vaikka kuinka selitän, että ei voi olla vaikeaa katsoa, että kaksi saumaa on takana, yksi edessä ja lahkeet suorassa, ettei tarvitse kierteelle vääntää, niin ei... se ei vaan onnistu. Tai sitten kiskotaan lapsiparalta bodya päältä väkisin niin, että pää on irrota. Kun ei millään muista avata neppareita olkapäältä.

Mun mies on ihan onneton muutenkin. Pari kertaa olen meinannut hermostua totaalisesti, kun pakastin hälyttää sulamisen merkiksi. Mies ei muista sulkea ovea kunnolla. Kerran heräsin esikoisen kanssa aamulla, ja havaitsin, että ulko-ovemme oli apposen auki. Mies ei ollut muistanut sulkea lähtiessään. Koira sentään oli tallessa. Ja kerran herätessäni meidän väliovi oli auki kylmälle kuistille, pakkasta sellaisen liki 20 astetta. Koira herätti haukkumalla minut sulkemaan oven, kun tajusi, että jotain on vialla. Mies oli lähtenyt tyytyväisenä töihin. Ja kerran meillä kohisi hana ihan täysillä jossakin. Mieskin oikein ihmetteli, että mistä tulee juoksevan veden ääni. No, vessasta. Mies ei ollut muistanut sulkea hanaa lähtiessään wc:stä.

Että sellasta meillä... joskus meinaa vähän ottaa aivoon. Ei onneks paljoa...

Vierailija
33/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää, mutta olisit voinut antaa tarkemmat ohjeetkin. Varmasti netistä löytyy valmistajan tuotenumero astioille, jolloin koosta ei tule epäselvyyttä.

Itsekin ostelen välillä kiireessä mitä sattuu, viimeksi piti ostaa kaksi paketti tummaa Presidenttiä tarjouksesta, mutta kotona huomasin että toinen oli vaalea. Joku asiakas oli jättänyt siihen tummien pinoon vaalean, enkä katsonut niitä niin tarkasti.... Päiväyksiä olen oppinut katsomaan tarkasti, kun joskus on tullut ostettua jotain mikä menee lähipäivänä vanhaksi, kinkkuleike tms.

Ei kannata liikaa valittaa, voi olla että mies ei enää asioillasi ravaa kun tarpeeksi kyllästyy valitukseen,

Vierailija
34/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee yleensä ihan hyvin ja rakastavin ajatuksin. Mies on vaan sellainen pellepeloton, haaveilee omiaan kun tekee ns rutiiniasioita. Ja sitten kun se rutiinijuttu ei olekaan ihan rutiinia, niin voi käydä hullusti.

Toinen mahdollisuus on tietty se, että mies on alkanut "ajatella" siellä kaupassa. Annoin tarkoituksella ohjeet kuin alakoululaiselle, sillä jos olisin esim. muistanut lautasen mitan sentillä väärin, olisin taatusti saanut sen koon, mihin suuntaan virhe osoitti. Nyt lautasia on varmasti "ajateltu" jotenkin sovittamalla niihin niitä kuppeja siellä kaupassa ja tekemällä asiasta joku päätelmä, jonka lopputuloksena tuli sitten väärää tavaraa. Yritin nimenomaan eliminoida kaikki "ajattelun" mahdollisuuet, kun annoin ohjeet.

Pölypusseihin en ole vielä keksinyt mitään selitystä. Niitä ostettaessa on varmaan ajateltu jotain ihan muuta.

ap

Vierailija
35/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppareissut mene yleensä päin honkia jos ei ole todella tarkat ohjeet. Mutta kun nämä nyt ei oikeasti tosiaan ole isoja asioita, murtuiko maailma nyt kun sulla on siellä yhtä kokoa väärät lautaset? Meillä näistä on kyllä aina selvitty ilman isompia kriisejä. Viimeksi pyysin tuomaan kissanhiekkaa, no mainitsemani merkki oli loppu ja toi sitten jotain muuta, joka osoittautui käytössä vielä paremmaksi. Pyysin jätskiä ja toivoin brownies jätskiä. Toi brownies/cookies jätskiä. Inhoan niitä keksinpaloja, mutta syötiin sitten puoliksi, mies koukki keksit sieltä. Pyysin vauvalle korviketta, otti epähuomiossa kakkosvaiheen korviketta. Vauva hörppi sen päivän kakkosta ja seuraavana päivänä haettiin lisää ykköstä varastoon. Pyysin siteitä, toi jotain hitsin virtsankarkailu siteitä:D No toimivat ihan hyvin sen päivän ajan ja seuraavana päivänä hakemaan oikeita. Oisko osittain asennekysymyksiäkin?

Pärjäähän sitä vaikka tois ruuvimeisselin tölkinavaajan sijaan. Kyse on vain siitä, että mulla ainakin puolison arvostus laskee aika rajusti, kun alkaa tajuta, että äijä on huollettava idiootti, joka ei selviydy arjesta ilman, että mamma puuttuu peliin... Vaikeaa katsoa ylöspäin miestä, joka on edelleen se äidin pikkupoika...

Vierailija
36/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkijutuissa ja piste.

Vierailija
37/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimittäin tässäkin on kyse kuuntelemattomuusongelmasta. Mun mies on mokannut monesti siksi, koska ei vain ole kuunnellut mitä hänelle puhutaan. Se on kaikkein raivostuttavin tilanne, että yrität vääntää rautalangasta puhelimessa hänelle mitä hänen pitää tehdä. Kerrot monta kertaa, mahdollisimman tarkkaan, kyselet onko selvä jne. Joku ihan simppeli asia, niin ei, hän vain ei ole viitsinyt keskittyä hetkeksikään eikä tiedä mitä piti tehdä. Joskus kun ajattelee, että yhdessä eletään ja yhteistä perhettä tässä hoidellaan, niin toisellekin voi delegoida jotain.

Ei siinä ole sen kummemmasta asiasta kyse kuin puolison - ja muiden ihmisten - kunnioittamisesta. Mutta av-palstan tuomareiden mukaan luultavasti sekin puute on vaimon vika.

Vierailija
38/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyväksytte asian noin vain? Minä jotenkin kuvittelin menneeni täyspäisen ja täysivaltaisen ihmisen kanssa avioon. Mulla onkin siis yhden vauvan sijaan kaksi, yksi pieni ja yksi täysikasvuinen. Ei hyvä :( Ja lautasohje oli täysin pätevä. Olin helmikun 28. pyyhältänyt hirmukiireessä siitä ohi, huomannut tarjouksen ja varmistanut, että tavaraa on joka laatua paljon jäljellä. Illalla iski kuume, ja seuraava päivä oli tarjouksen viimeinen päivä. ap

Sun ohje oli huono. Jos haluat lautasia espresso-kuppeihin, niin sano että "haluan lautasia espressokuppeihin, jos ei löydy, niin kysy myyjältä." Ihan rurha mitään koko-asioita sekoitaa tähän. Se että on kolema eri kokoa, on ihan turha tieto.

Anna miehelle pöynimurin mallinumero, ja sano että pölypusseja tähän malliin. Se koko-asia oli taas ihan harhaanjohtava.

Oletko ihan varmasti DI? ;)

Vierailija
39/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varmasti DI? ;)

ap

Vierailija
40/95 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huomasin heti että pölypussit meni väärin. Harvoin pillastun niin kuin nyt. Pakotin miehen saman tien vaihtamaan, mikä onnistui. Olin niin kiukkuinen, etten heti avannut lautaspakettia. Tein sen tänään, ja huomasin väärän koon. Kantistarjous on jo mennyt, vaihtaa ei varmaan enään voi."

Tietenkin ne astiat voi käydä vaihtamassa. Ei tarjouksella ole sen kanssa mitään tekemistä.