Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsellasi mielikuvituskavereita? Vai oliko sinulla?

Vierailija
07.03.2012 |

Minulla oli Kaakelipaakeli niminen mielikuvituskaveri kun olin pieni. Olin hyvin ujo mutta Kaakelipaakelin kanssa leikin koko ajan, kun ei muita kavereita ollut.

Nyt meidän poika 3v on kehittänyt itselleen mielikuvituskaverin jonka nimi on kuulemma Joonatan.

Minusta se on sööttiä, enkä ole huolissani, mustakin tuli riittävän selväjärkinen tyyppi. ;-)

Mutta PK:ssa tädit ottivat puhutteluun eilen ja kyselivät "onko kotona sattunut jotain", "kuraattori tulee ensi viikolla", "onko lapsenne ahdistunut", "pissaako lapsenne alleen" (ei ole lainkaan käyttänyt vaippoja kohta vuoteen) "onko lapsella raivokohtauksia" jne jne.

Eivät PK:ssa osaa ollenkaan käsitellä tätä ja muta otaa NIIN pattiin. Ny sit pitää tavata se psykologinplanttu ens viikolla tämän asian tiimoilta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuvituskaveri. Sillä on punaiset hiukset ja mustat silmät =)

En muista, oliko minulla mielikuvituskaveria.

Vierailija
2/11 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta mielikuvitusystävää, oikein kaveripiiri. Olin ainoa lapsi ja asuimme maalla, jossa ei ollut kavereita. Mielikuvituskaverit olivat koko ajan samoja ja pysyivät elämässäni pitkään; muistan, että olin jo lähellä kouluikää, kun lopulta luovuin heistä, ja se oli tosi surullista minusta.

Omallakin lapsella on mielikuvitusystäviä, mutta ei yhtä pysyviä kuin itselläni oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelen heidän kanssaan pääni sisällä, kun olen itsekseni. Esim. ruokaa laittaessa tai autoa ajaessa.

Vierailija
4/11 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta ja nuorimmaisella oli mielikuvistuskaveri. Tämä "tyyppi" oli mukana matkoillamme ja joskus kuulimme huimia juttuja mitä hänelle oli tapahtunut. kavei hävisi kuvioista pikkuhiljaa ennen kouluikää. Eikä ole lapsen kehitystä tai oikeita kaverisuhteita haitannut millään tavalla :-).

Vierailija
5/11 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielikuvituskaveri, keksijä Vekotiitus Vappunen (Onneli ja Anneli -kirjoista tuttu). Vekotiitus asuu Sillissä kaverinsa Herra Reilan kanssa.

Mulla itselläni oli lapsena mielikuvituskaveri Jonku.

Vierailija
6/11 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli Vellevalle-niminen mielikuvituskaveri lapsena, leikin hänen kanssaan keittiön pöydän alla. Omilla lapsilla ei ole.

Vierailija
7/11 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienimmällä ( kohta 4-v) on ollut jonkun aikaa syntipukin asemassa oleva "pieni hiiri". Jos meillä on sattunut jotain, mitä me aikuiset emme ole nähneet, on sen lapsen mukaan tehnyt tämä "pieni hiiri". Hiiri on usein lapsella mukana, kädellä jne.

Esikoisella taasen oli Työpomo niminen mielikuvitusystävä. Hän soitteli jatkuvasti Työpomon kanssa, ja suoritti erinäisiä rakennus-urakoita tämän kanssa. Ulkona liikkuessa myös suurin osa rakenteilla olevista rakennuksista tai muuten vaan merkittävistä rakennuksista oli Työpomon tekemiä. Työpomolla oli kaksi lasta, tytär Ruotsinjalka ja poika Suomenpoika.

Vierailija
8/11 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tietääkseni mielikuvituskaverit ovat ihan normaali asia.

Vierailija
9/11 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen nimi on Eikku ja se omistaa punaisen plasto mopon ja jättää mopon aina kummallisiin paikkoihin, esim. tiskialtaaseen. ;-)

Vierailija
10/11 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon sen johtuneen siitä, että olen ainoa lapsi, ja siis leikkikaveria ei ollut, joten ikäänkuin olosuhteiden pakosta kehitin edes jonkun keksityn lapsen leikkimään kanssani. (Kaverit kun ei korvaa sisaruksia, jos joku niin luulee :( )

Omilla lapsillani ei ole ollut kellään mielikuvitusystävää, mutta heitä onkin kolme, joten ihan oikeitakin leikkikavereita on tarjolla.

Kummilapsellani oli aina alle kouluikäisenä mielikuvitusystävä (nyt jo koulussa, enkä tiedä vieläkö kuvittelee tämän keskityn ystävän), mutta onkin ainoa lapsi.

Ja ennen kuin joku sähähtää, niin toki monilapsisissa perheissäkin mielikuvitusystäviä on, mutta uskon vakaasti, että on enemmän yksinäisten lasten juttu.

Vierailija
11/11 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Tykkään siis kirjoitella omia juttujani vapaa-aikanani, ja usein "analysoin" tekstejäni yksinollessani ääneen. Silloin mielikuvituskaverini "on täällä", oikeammin "kuulen" hänen mielipiteensä. Ja siinä se.

Ihan selväjärkinen työssäkäyvä perheellinen nainen olen, mutta joskus sitä vaan haluaa "ulkopuolisen mielipiteen". Tai se on lienee oman tekstinsä kriittisempää mutta turvallista analysointia, mutta se ja sama.

Lapsella ei ole näkymättömiä kavereita, mutta 11 vuoden iästä huolimatta useilla pehmoleleleuilla tuntuu olevan jonkin sortin "sielu". Eli niille jutellaan, niitä puetaan jne.

Ja kyseessä on siis poika.