Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aloittaako teidän neljäsluokkalaiset ruotsin?

Vierailija
07.03.2012 |

en tiedä mitä asialla tekis. lapsi tod.näk. suuntautuu kaupan alalle, toimistoalalle tms. jossa ruotsia tarvii mutta lapsi itse ei ole kovin innostunut. Tiedän että se olisi viisasta. mitä tekisitte?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä milloin se alkaa, lapset nyt eskarissa ja 3. luokalla.

Vierailija
2/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa, tulee teillekkin pian kyselyä varmaan. onko lapsesi itse innostunut? mies ei ole koskaan ruotsia tarvinnut ja kehoitta lasta opiskelemaan englannin hyvin, itse menetin huipputyön kun en osannut ruotsia tarpeeksi hyvin, tai siis haastattelija sanoi että paikka olisi minu jos ruotsin taidot ois riittäneet.. lapsen luonne just sellainen että ajautuu tod. näk. ruotsia vaativalle alalle. mitä jos lapsella ei tarpeeksi motivaatiota? voinko vaan ilmoittaa hänet sinne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin siinä käy, että kukaan meidän viidestä lapsesta ei opiskele ruotsia koulussa. muita kieliä kyllä. yksi etu lisää ulkomailla asumiseen.

Vierailija
4/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapset on kielikoulussa, jossa kielet menee eri lailla kuin muualla. Eka ns. pitkä kielikin alkaa vasta 5. luokalla.

Ja kyllä tosiaan aion huolehtia molemmilla erinomaisen ruotsin. Jatkossa yhä harvempi sitä osaa kunnolla ja jo minulla se on ollut avain menestykseen työelämässä.

Vierailija
5/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka pitkä kieli alkaa vasta 5. luokalla? outoa. erinomaisella ruotsilla ei pitkälle pötki. :)

Vierailija
6/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän kieliä osaa niin sitä parempi.

Molempien lapsien koko luokka on aloittanut ruotsin opiskelun 4-luokalla ja hyvin on mennyt.

Jos kotona on opiskelua tukeva innostunut asenne ja lapsi "normaaliälyinen" niin ruotsinkieli kannattaa ottaa.

Vierailija
7/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että hän keskittyy nyt englantiin ja muihin aineisiin, päätimme että ehtii ruotsin oppia vielä seiskallakin. Oppii taatusti silloinkin koska koulu noin muuten menee hyvin. Ei haluttu turhaan lisätunteja tässä vaiheessa.

Vierailija
8/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon, paljon tärkeämpää on se, että lapsesi oppii englannin hyvin. Sen jälkeen ehkä saksa, ranska ja venäjä olisivat tärkeitä. Nämä jos hallitsee, niin sitten tulisi tärkeysjärjestyksessä suomenruotsi.

Älä tee lapsellesi karhunpalvelusta, vaan kannusta opiskelemaan hyödyllisiä kieliä.

Vierailija
9/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa opiskellaan kahdella kielellä eskarista asti.

Lisäkieli tulee sitten vasta 5. luokalla ja luulen että ruotsi tulisi vasta 7. luokalla.

5

Vierailija
10/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä paskakaupungissa ala ei venäjä eikä ruotsi. Englanti ja saksa vaan kaikille. :(

Vierailija
11/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi pakollisena kolmannella, neljännellä englanti. Halusimme lapsistamme kaksikielisiä. Kun hallitsee ruotsin, englanti ja saksa ovat helppoja. Kaksikielisyys on myös hyvää aivojumppaa, niin eivät sairastu dementiaan.

Vierailija
12/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut se käsitys, että A2-kieli alkaa viidennellä. Eikö uuden kielen aloittaminen joka vuosi ole vähän hankalaa?

Vierailija
13/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa pitkä kieli kolmannalle ja toinen, vapaaehtoinen kieli 4. luokalla.

Se 4. luokalla aloitettava opiskellaan tiiviimmin ja jossain vaiheessa ollaan samalla tasolla sitten.

Minä ajattelin ottaa kuopukselle ekaksi kieleksi ruotsin, koska olen itsekin lukenut ruotsia 3. luokalta alkaen.

Englantia hän osaa jo, joten se ei paljon kuormita sitten lisää.

Vierailija
14/14 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakollisena A2-kielenä englanti kolmosella. Ruotsin alkaa tässä ohjelmassa vasta seiskalla ja kasilla saa valita vielä C-kielen, jos haluaa. Kannustamme omaamme haluamaan, koska on kielellisesti erittäin lahjakas.