Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jollain ollut DEPRAKINE-lääke käytössä? Kokemuksia?

Vierailija
15.03.2012 |

Olen aloittamassa sitä huomenna töitten jälkeen migreenin estoon. Migreeni on ollut todella invalidisoiva yli 10 vuotta ja estohoidoksi kokeiltu koko arsenaali, b-salpaajat, Triptyl, AT-salpaajat ja epilepsialääkkeet. Nyt olen 3 krt kuukauden sisällä ollut neuron osastolla taas kohatuksen takia lääketiputuksessa. Menin sit lukemaan farmacan tosta deprakinesta ja kauheaa myrkkyä vaikuttaa olevan. Maksakokeita ja lääkepitoisuutta pitää seurata tasaisin väliajoin, lihottaa ja vaikka mitä. Neurologi kyllä sanoi, että tää alkaa olla viimeinen oljenkorsi. Samaa lääkettähän käytetään myös psykiatrisiin sairauksiin. Kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle todella toimiva lääke. Ei ole myöskään aiheuttanut sivuvaikutuksia kuten lihominen saati muuta.

Vierailija
2/5 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut sama lääke käytössä 20 vuotta epilepsian takia. Ainakin siihen toimii tosi hyvin. Aluksi voi tulla näitä sivuoireita mutta ne häviävät ajan mukana. Mulla oli huimausta aluksi mutta sekin hävisi kun sai lääkkeen joka sulaa vähitellen eikä välittömästi elimistöön. En ole nähnyt että lääkkeet lihottaa vaan päinvastoin välillä mennyt vatsa sekaisin rasvaisesta ruuasta. Kiloja on tullut muutama lisää mutta se ei johdu lääkkeestä vaan elämäntilanteiden muuttumisesta. Perhe, työ yms. Aloitin lääkkeet teini iässä. Jotenkin on tuntunut että seksuaalisuus lisääntyy näitä käytettäessä. En tiedä onko kuvitelmaa. En ole käyttänyt särkylääkkeitä pääkipuun koko lääkkeiden ajan.

Aluksi oli lääkepitoisuuden ja maksa-arvojen seurantaa usein, mutta nyt kerran vuodessa tai kahdessa. Koskaan ei ole ollut mitään. Kerrankin olet aloittanut niin lopettaa ei kannata lopettaa tai mennään taaksepäin. Mieluummin popsin lääkkeitä kuin sairastanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lääkitys päättyi, oli kuin olisin herännyt pitkästä unesta. Elin koko lääkityksen ajan jonkinlaisessa sumuverhossa. Myöhemmin olen myös lukenut lääkkeen yhteyksistä esim PCO:hon, jota olen nyt aikuisiällä sairastanut. (lääkitys minulla oli lapsuuden epilepsiassa)

Sinuna kokeilisin vielä paria hoitoa. Ensin menisin asentohuimausgurulle Tapani Rahkolle vastaanotolle ja katsoisin saisiko hän jotain säätöjä tehtyä. Hän on lääkäri ja vastaanottaa ainakin Terveystalolla.

Sitten kokeilisin vielä vyöhyketerapiaa.

Nämä tekisin ensin, vaikka maksaisivatkin jonkin verran. Näin siksi, että jos deprakine vain on vältettävissä ihan millä tahansa muulla vaihtoehdolla, niin olisin siitä valmis maksamaan.

Vierailija
4/5 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä 7 vuodesta kun lääkitystä käytti.

Muistan tapahtumia ajalta ennen lääkitystä ja jälkeen lääkityksen. Lääkityksen ajalta muistan 2 tapahtumaa.

Pieni esimerkki: vietin 1 v muuttomme vuoksi eri koulussa. Kun sitten 8v myöhemmin tapasin näitä luokkatovereita, en tunnistanut heistä kuin yhden. Luokallani oli 15 lasta ja leikin ja opiskelin heidän kanssaan yhden kokonaisen vuoden, joidenkin kanssa jopa 2 vuotta kun olimme samassa kerhossa (silloin ei esikouluja ollut).

En tunnistanut heitä vielä silloinkaan kun he tulivat esittäytymään, enkä muistanut heistä yhtään mitään kun myöhemmin katselin luokkakuvaa ja yritin muistella.

Vierailija
5/5 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii, joskin ei migreeniin.