Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekauokan ope ei suostu kertomaan sairaalle läksyjä?

Vierailija
06.03.2012 |

Ekaluokkalaiseni oli nyt ekaa kertaa kipeänä,ja ystävällisesti ilmoitin tästä tytön opettajalle. Ja ehdotin,voiko hän ilmoittaa viestillä,tai netin kautta läksyt. Vastaus oli, ei voi, lapsen tulee kysyä kavereiltaan!!! Olin vähän ällikällä lyöty,että ekaluokkalaiset keskenään juttelevat puhelimessa,mitätuli läksyksi ja mitä ovat tehneet tunnilla!!! hohhoijaa...

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella ikävää laittaa lastaan tuommoisen opetukseen;(

Vierailija
2/63 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viestitteli ketjussa, että opet opettaa vain 20 tuntia, minä opetan ekaluokkaa, mutta toki sitten sen lisäksi muita luokkia jotta tunnit tulee täyteen. Jos ette ole olleet opeina, ette uskoisi, miten paljon viikkoon tulee palavereja, yhteydenottoja vanhempiin, lasten asioiden selvittelyä, monistuksia, rehtorin kirjeiden setvimisiä, harjoittelijoiden ja muiden ohjauksia, vihkojen ja kokeiden tarkastuksia jne. En ole vielä kertaakaan tehnyt tänä vuonna alle 9 tunnin päivää. JOten esim. kun ennen hiihtlomaa 8 lapsista oli sairaana, ja taas tänään 2-3, sama sitten voi olla jokaisessa muussa ryhmässä, jolle jotakin opetan, on todella iso apu, jos oppilaat itse ottavat selvää. Kysyttäessä olen kertonyt jollekin vanhemmalle suoraan, ja jos poissaolo jatkuu, olen pyytänyt käymään koululla hakemssa materiaalit, jotka olen voinut selittää, mutta on oikeasti kova työ kirjoittaa joka aineen joka sivut ja selittää miten ne meni jokaiselle. Yleensä poissolo on vain päivän ja pari, joten usein käy sekin, että tekee sitten valkoiden tai opettajan kertomat kun on tervehtyyt ja palaa kouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei se maailma kaadu, vaikka läksyt olisi tekemättäkin! Ihan oikeasti, löysätkää pipoa.

Miksei ekaluokkalaiset osaa kysyä toisilta? Viimeksi tänään meidän ekaluokkalaisen luokkakaveri soitti ja kysyi läksyjä. Nätisti tytöt puhuivat puhelimessa ja meidän tyttö antoi sivunumerot. Ja jos nyt lasten välillä tulisi joku epäselvyys, niin opetteluahan tuokin on ja virheitä tulee tuon ikäisille. Koulu on vaan koulua. En ymmärrä, miksei vanhemmat osaa suhtautua oikein. Toiset ei välitä yhtään ja sitten on niitä, jotka kuvittelee koulun olevan joku pyhä paikka, jossa kaikki asiat on mahdottoman vakavia. Koulussa tapahtuu kaikkea ja fiksukin lapsi voi saada rangaistuksen. Ei sitä kannata niin liioitella ja tutkia perimmäisiä mutkia myöten. Ottaapahan opikseen. Kerran mulle soitti äiti, jonka tytär oli jäänyt lunttauksesta kiinni. Itki kauhuissaa, kuinka kasvatus on mennyt päin mäntyä jne. Totesin suoraan, että "tälläistä sattuu ja ei se nyt niin vakavaa ole. Koulussa opetellaan elämää ja tyttö toivottavasti ottaa opikseen tästä. Hänen elämänsä ei hötky suuntaan tai toiseen jatkossa, jos on 14-vuotiaana saanut jälki-istunnon lunttauksesta..."

Luokanopettajien opetusvelvollisuus on muuten 24 eli yksikään luokanope ei saa täyttä palkkaa 20 opetustunnilla tai sitten on paljon muita palkallisia velvollisuuksia.

Vierailija
4/63 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta on aivan törkeää, vastata noi opettajalta, jonka tehtävänä on mielestäni kuitenkin saada lapset oppimaan!!! Ja olen todella iloinen, jos tämä asia, on vaan mitätön, eikä mikään kannanotto lapseen tai vanhempiin... lapsi oli tehnytaivan oikeat tehtävä, ja asia on ok, mutta missä muussa työpaikassa asiakkaille voi tökerösti vastata, että "kysy naapurilta, en kerro, lälllällää"=D

Vierailija
5/63 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli, kun on kipeä, opettaja on merkannut kirjoihin mitä pitää tehdä, minä ole kirjat hakenut päivän jälkeen. Ja jos sairastuminen on jatkunut, on opettaja laittanut viestin wilmaan. Johan on helvetti vaikeaa, jos ei toimi! Wilmassa voi laittaa saman viestin useille huoltajille, eli jos luokalta on useita pois koulusta, läksynkin voi lähettää monelle kerralla. Itse olen koulukuraattori ja takuulla on yhteydenottoja, palavereja ja menoja paljon enemmän kuin opeilla. Ja silti pidän tällaista asiaa ihan itsestään selvänä, etenkin tämän ikäisten kohdalla.

Vierailija
6/63 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössa Helmi järjestelmä,eikä opettaja vieläkään saa laitettua niitä läksyjä sinne ylös.Ainoastaan englannin opettaja merkkaa läksyt ylös tähän järjestelmään =(.En voi ymmärtää mikä siinä on niin vaikeaa,kun siitä kuitenkin vanhemmille toitotetaan totuuden torvena,että saa tietää lapsen kouluasiat.

Lapsemme kohdalla on käynyt niin,että on joutunut koulussan syrjityksi ja toidset oppilaat eivät hänelle läksyjä kerro.Tätä asiaa on jo kuraattorinkin kanssa ihmetelty,mutta opettajan mukaan vika on oppilaassa,kun ei saa läksyjä selville.

Pitääkö se minun mennä koulun jälkeen sinne pihalle ja niskasta puljuuttaan niitä oppilaita,että saan niistä kiskottua läksyt lapselle,kun opettajalle niiden ilmoittaminen tuottaa niin suurta tuskaa =0.

No olen vain ilmoittanut,että huoplehtivat lapsen läksyt sitten siellä koulussa,kun niitä kotona ei voida tehdä,kun niitä ei mistään saada selville.

Lapsi on sitten sairastelujen jälkeen jäänyt siihen läksyparkkiin tekemään niitä tunti tehtävia ja läksyjä mitkä ovat jääneet tekemättä.

Lapsella muutenkin on ollut kouluhaluttomuutta,jota on puitu rehtoria myöten ja kaikki johtuu lapsen evakkovuodesta,kun oma koulu remontissa ja koulu jaettu useaan eri alueen kouluihin,jolloin pojan kaverit joutuivat eri kouluun...

Toivottavasti syksyllä tilanne paranee,tai me aletaan hommaaamaan poika toisen alueen kouluun vaikka muuttamalla,jos ei muuten onnistu =(

Vierailija
7/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan ei kuulu läksyjä selvittää. Ei kuulu opettajalle. Eikä varsinkaan lomamatkojen ajalta. Sinä voit soittaa luokkatvoerin vanhemmalle, ei se ole lapsen tehtävä.

Vierailija
8/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yllättävän vaivalloista etsiä sivunumeroita, tarkistaa poissaolopäiviä kalenterista, tsekata missä ryhmässä lapsi on (eri ryhmät etenevät eri tahtia) jne.

Vierailija
9/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat on kertoneet sen jo heti syksyllä vanhempainilloissa. Kavereilta kysellään, ei opettajalta, joko lapsi itse tai minäkin olen joskus kysynyt joltain tutulta äidiltä.

Vierailija
10/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait ne läksyjen antamiset kuuluvat ensisijaisesti opettajalle,eikä täysin vieraille kavereiden vanhemmille!

Vierailija
11/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niiiiin vaikeaa lapsellenne kysyä asiaa kavereilta?

Vierailija
12/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mun lapsella on ollut aina

Vierailija
13/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi vain läksyt? Kyllähän ne tuntitehtävätkin pitää tehdä.

Vierailija
14/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait ne läksyjen antamiset kuuluvat ensisijaisesti opettajalle,eikä täysin vieraille kavereiden vanhemmille!

Mun mielestäni opet voisi laittaa ne läksyt myös esim. Wilmaan tms. jotta vanhemmat voisi helpommin tarkistaa että kaikki läksyt ovat tulleet tehdyksi.

Vierailija
15/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella ei ole kavereita, ei saa tietää läksyjä :-(

Kyllä se ope saa palkan siitä, että kertoo läksyt.

Samalla logiikalla minäkin sanon asiakkaille puhelimessa, että kysykää naapurilta, paljonko on yhtiövastike. Minä olen kerran lähettänyt laput ja mitäs ootte hukanneet.

Vierailija
16/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin se olisi kamalan vaikeaa. Näin nettiaikana varsinkin.

Vierailija
17/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitti sitten kaverilleen,ja ohjeet olivat "se sieltä seuraavalta sivulta"hahahh=D No menihän se noinkin, mutta ihmettelen,kuin vaikeaa voi olla, jos kerran oikein pyydän, niin laittaa,että matikasta sivut 10 ja 11, koska kuitenkin joutui vastaamaan viestiini! Jo mutta hyvä tietää, ettei tämä ollut mitään "syrjimistä" vaan ihan käytäntö:) Onneksi lapsella on kännykkä ja kavereiden numeroita, säälin niitä, kellä ei ole, ja jotka eivät niitä läksyjä sitten saa!

Vierailija
18/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että opettajilla on paljon muuta tehtävää. Aika paljon tosiaan pitää olla, jos lasketaan, että tekisivät normaalipäivätyötä ja saisivat vain normaalilomat. Erityisesti ekaluokan opet tekevät ehkä 20h/vko opetusta.

Vierailija
19/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja sanoi erikseen syksyllä, että varsinkin ekalla lasten osaamiserot voi vaikka lukemisessa olla niin suuria, että eri lapsilla voi olla eri läksyt. Eli että kaverilta ei välttämättä saa oikeaa tietoa, vaan kannattaa kysyä opettajalta.

Vierailija
20/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä? Kyllä meillä ainakin ekaluokkalaiselle opettaja antaa läksyt lapulle jonka naapurin lapsi tuo tullessaan. Ja jos ollaan lomamatkalla niin ope antaa etukäteen kirjoista sivut, mitkä pitää tehdä.

Wilmaan eivät laita läksyjä ihan senkin takia, että lapset oppivat itse huolehtimaan läksyistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan