Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mtä teidän kunnon perheiden lapset tekee oikeasti näinä iltoina kun ei ole

Vierailija
06.03.2012 |

harrastuksia, kyläilyjä jne...Kun meitin muksut vaan pellaa koneella jakattoo töllöä...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisiko jotain maata mullistavaa vinkkiä...Kun olen lasten kanssa päivät kotona ja jo kertaalleen on maalailtu ulkoiltu ja joskus jopa askarreltu :) kiitos kaikille kunnollisille. :)

teidän lapset on? Mitä tekevät jos et ohjaa heitä? Narisevatko, ettei ole tekemistä, vai keksivätkö itse?

Minä en paljon ohjaa lapsia, että "nyt tehdään sitä tai tätä". Lapset osaavat käyttää itse mielikuvitusta ja keksiä vaikka mitä. Toki meilläkin helposti kaikki jämähtäis telkkarin/pleikkarin/tietokoneen ääreen jos antaisin. Meillä on määritelty, että arkipäiväisin tunnin ajan saa tehdä jotain em. asiaa, muu aika sitten jotain muuta.

Meillä on laitettu esim. kaikki askartelutilpehöörit yms. semmoisiin paikkoihin, mistä lapset saa ne itse otettua ja tehtyä mitä mieli tekee. Usein niistä innostuvatkin. En ohjaa askartelussa, seuraan vaan mitä he tekevät. Lasten mielikuvituksella tulee paljon parempia juttuja kun jos minä ohjaisin. Näin saavat käyttää luovuuttaan ja jaksavat pitkiäkin aikoja keskittyä näpertelyyn.

Välillä innostuvat roolileikeistä. Keksivät itse jotain näytelmän pätkiä, mitä harjoittelevat lastenhuoneissa ja mulle tulevat sitten esittelemään.

Osaavat myös mennä ulos leikkimään kun siltä tuntuu. Ja saavat mennäkin kun haluavat.

Tykkäävät pelata lautapelejä ja niitä me pelataankin monena päivänä viikossa.

Lapset on 6v., 7v. ja 8v.

Vierailija
22/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukevat kirjoja ja läksyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katota telkkaria, paitsi perheen elokuvaillat n. 1 x vkossa.

Hyvin löytyy tekemistä. Itse asiassa paremmin keksivät kun telkkari ja tietokone pysyvät kiinni. Viikonloppusin kun katsovat telkkaria alkavat sen jälkeen narista ja valittaa ettei ole tekemistä.

Mutta siis leikkivät, ulkoilevat, askartelevat, lukevat, pelaavat lautapelejä, yhdessä leivotaan, ulkoillaan, välillä siivotaankin ja tietysti tehdään läksyjä ja ruokaa yhdessä. Koitan ottaa lapsia omiin puuhiini elle ole joku hyvä leikki menossa. Leikit keksivät itse, niihin ei aikuiset puutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi