Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen työntekijä olin 20-vuotiaana

Vierailija
23.03.2012 |

Tein toimistotyötä vuokrafirman kautta 90-luvulla. Olin ollut toimistoharjoittelijana työmarkkinatuella sitä ennen, mutta siinä hommassa en ollut oppinut juuri mitään. Muuta työkokemusta ei ollut.

Minulla oli työaika mutta tulin joka aamu myöhässä. En missään vaiheessa ymmärtänyt itse työsuhteen aikana, että tämä oli huono juttu.

Kun yhdet toimistossa työskentelevät sanoivat, että "älä yhdistä meille puheluita nyt kun olemme kahvilla" sanoin sitten kaikille soittajille, jotka soittivat tuohon aikaan, että henkilö ei ole tavattavissa nyt. Mutta yksi soittaja tivasi minulta, miksei ole paikalla ja sai minut myöntämään, että hän on "kahvilla", mikä oli tosi huono juttu..

Suhtauduin myös elämänkokemuksellani vähättelevästi pariin työntekijään, jotka olivat "alempiarvoisia" (toivottavasti eivät ottaneet pahalla).

Eräs keski-ikäinen nainen oli aina todella nuiva minulle mutta en ymmärtänyt miksi. Jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut vaan hyvä, että nainen olisi ojentanut minua suoraan monessakin asiassa mutta hän ei kai asemansa puolesta voinut. Aivan oikeassahan hän oli, en osannut mitään! En vain silloin voinut ymmärtää, miksi tämä Mirja oli minulle niin hapan.

Kuvittelin kuitenkin olevani töissä siinä missä muutkin työpaikalla olijat. Kävin kuitenkin kiittämässä toimitusjohtajaa, kun pestini päättyi. Eli kiitos ja anteeksi tuostakin kokemuksesta!

Seuraavaksi menin töihin hampurilaisravintolaan. Siellä näytettiin kaikki tehtävät kädestä pitäen ja muutenkin kaikki säännöt tehtiin hyvin selväksi ja niitä valvottiin. Olin niin lapsellinen 20-vuotiaana, että se oli minulle täysin hyvä työpaikka silloin.:)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kans laiska paska ja jätin menemättä töihin, jos olin ollut vaikka bilettämässä edellisenä iltana. Myöhässä aina, laiskottelemassa tai röökillä aina, purnaamassa aina. En osannut mitään, mutta soitin kyllä suutani. :D Aivan kamala tapaus. Nykyään 35 ja asiantuntijatehtävissä. Hieman eri menoa. :)

Ja en ole näitä, jotka motkottavat nykynuorista. :D

Vierailija
2/2 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että monet kypsempään ikään ehtineet naiset valittavat, kun jotkut eivät itsekseen tajua työtehtäviä tai yleensä jotain asioita töissä, kuinka käyttäydytään jne. Toiset vaan ovat sellaisia, ja heille asiat pitää selvittää kunnolla tai antaa hyvät ohjeet. Varmaan nämä vanhemmatkin ihmiset on joskus saaneet ohjeet johonkin, eivät vaan itse muista sitten, että asiat pitää ohjeistaa, ei kukaan itsekseen opi..:)

Minulle hampurilaisravintola oli siinä mielessä oikea paikka että siellä sain kärsiä omanikäisistäni ja opetella juuri sitä työpaikalla käyttäytymistä. Joskus on tosi huono laittaa kaikkitietävä 20v. seestyneiden keski-ikäisten seuraan, jotka eivät jaksa enää sanoa asioista tyyliin "kukaan ei jaksa sinua jos käyttäydyt noin".:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi