Suosittele ehkäisyä!
Minulla on muutaman viikon ikäinen lapsi ja pitäisi keksiä, miten hoidamme ehkäisyn jatkossa. Tässä muutamia faktoja:
- tällä hetkellä imetän
- lapsiluku on täynnä (99-prosenttisen varmasti)
- haluan käyttää jatkossakin tamponia
- en haluaisi runsaampia kuukautisia
Mitä suosittelette? Aiemmin olen käyttänyt yhdistelmäpillereitä, mutta niitähän ei voi ainakaan nyt imetyksen aikana käyttää. Ja muutenkin haluaisin miettiä, ovatko ne järkevin vaihtoehto.
Kommentit (12)
Huhuna puhutaan, että tamponia ei sais käyttää, mutta miksei sais. Jos edes tarvii, mun menkat on viimeset 10 v ollut sellaisya, että phs vähän tuhriintuu. Jos ollut uimahallikeikkaa tms, niin oon sit huvikseni varmuuden vuoksi laittanut tamponin.
On varma, helppo ja helppo myös poistaa, jos vauvakuume iskee.
En vaan kestä niitä sidehässäköitä :/ ap
kokeilemaan joskus kuukuppia, loistokeksintö. En tiedä, miten toimii yhdessä kierukan kanssa, mutta kieltämättä ehkäisynä tilanteessasi varmaan se hormonikierukka olisi paras.
Olen sitä kokeillut about 5 kertaa, mutta se falskaa. En tiedä, onko sitten liian pieni tai väärin asetettu. Tuntuu, ettei isompi ainakaan helposti mene sisään.
ap
käteen. Ei kuukautisia, vain pieni määrä hormoneja. KAllis sijoitus mutta suosittelen!
on toiminut meillä hyvin.
Miehen sterilisaatio?
mut mitä haittapuolia siinä voi olla?
Kondomi meillä on ollut viime vuodet, mutta nyt tosiaan tarkoitus olisi, ettei tehdä enempää lapsia eli jotain pidempiaikaistakin voisi harkita. Sterilisaatio on kuitenkin turhan äärimmäinen vaihtoehto.
ap
Ja vuodot on niin vähäiset tai loppuu kokonaan, että et tarvitse edes sitä tamponia. Ja vaikka tarvitsisit, kyllä sitä voi käyttää, ne langat on niin lyhyet ja pehmeät, että ei ne mihinkään tamponiin VOI jäädä kiinni.
t. tyytyväinen käyttäjä jo monta vuotta
Kupariketju. en tiedä saako niitä Suomessa?
Google ei auttanut...
lisääntymisen takia. Mulla oli normalisti menkat kerran kuussa ja niiden välissä tiputteluvuoto lähes jatkuvasti. Tätä jaksoin aikani, kunnes poistatin kahden vuoden jälkeen koko kapistuksen.
Huhuna puhutaan, että tamponia ei sais käyttää, mutta miksei sais. Jos edes tarvii, mun menkat on viimeset 10 v ollut sellaisya, että phs vähän tuhriintuu. Jos ollut uimahallikeikkaa tms, niin oon sit huvikseni varmuuden vuoksi laittanut tamponin.
On varma, helppo ja helppo myös poistaa, jos vauvakuume iskee.