Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänahkaa kutittaa sietämättömästi. Apua!

Vierailija
05.03.2012 |

Hilsettäkin on. Mulla on pitkä paksu tukka ja se ei ehkä auta asiaa. Löysin avun tähän system4 tuotteista ja olenkin käyttänyt niitä jo monta vuotta. Nyt nekään ei auta ja jotain muuta pitäis keksiä. Sp:n päänahan kuorintashampoo (tjsp) auttoi vähän aikaa, mutta sitä ei saa kuulemma käyttää kuin 4 viikkoa. Millä mä saan tän kutinan loppumaan?!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sai saman vaivan (hilsettä, kutinaa, pitkä paksu tukka) loppumaan hyvin nopeasti kampaamosta ostamallani Four Reasons -sarjan Healing shampoolla. Hintaa vain alle kymppi, tuotteessa mm. rosmariinia ja mentholia ja tietty muutakin tehoavaa. Suosittelen, se tuntuu päänahassa ihanalta, viilentää! Miehellä kuitenkin vaiva palasi vähän sen jälkeen kun ko. shampoo loppui. Jos sulle käy samoin etkä halua olla shampooriippuvainen ;) voisit kokeilla seuraavaa: Molkosania päänahkaan (töpöttele vanulapulla), anna vaikuttaa 30 min - tunti ja pese hiukset normaalisti. Tehoaa mm. hiuspohjan hiivaan. Vaatii useamman hoitokerran ennen kuin hilse katoaa mutta oireet lievenee jo ekan-tokan hoidon jälkeen. Saman ajaa ehkä (omenaviini)etikka, meillä oli tota Molkosania.

Vierailija
2/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivalle päänahalle decubalin tuotteet apteekista, sitten on saatavilla ihanaa kosteuttavaa geeliä, ruotsalaiselta aco-merkiltä. Helpottaa samantien. Mulla kanssa vuosi sitten ihan hirvee kutina, mutta kuivuus vaan. Nyt pysyy kurissa näillä keinoilla. Samoin voi laittaa kevyttä kosteusvoidetta vaikka tunniksi tai yöksi ja pesee sitten pois, esim. apteekin perusrasvoista aqualanL, missä vain vähän rasvaa. Sitten on yksi kampaamomerkki, missä kosteuttavia shampoita. Nyt oot saanut niin paljon ohjeita, että varmaan joku helpottaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin auttoi System 4-sarjan tuotteet muutaman vuoden. Nyt päänahka on niille niin herkistynyt, että alkaa kutittaa sietämättömästi.

Nyt olen pari vuotta käyttänyt apteekissa myytävää Decubal-merkkistä Mild Shampoota. Päänahka ei enää kutise ja voi olla kolmekin päivää väliä hiustenpesun kanssa.

Jätä myös huuhdottava hoitoaine pois. Se ainakin minulla ärsytti ja rasvoitti päänahkaa, minulla myös pitkät paksut hiukset. Vaihda sellaiseen hoitoaineeseen, joka levitetään vain latvoihin pesun jälkeen ja jätetään niihin. Minulla käytössä Wellan Enrich moisturizing leave in balm, hiuksiin jätettävä hoitosuihke.

Jos tilanne nyt oikein paha, osta apteekista jotain päänahan hoitoon tarkoitettua öljyä, jota hierotaan yöksi päänahkaan.

Vierailija
4/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ole täitä? Luulet hilseeksi ja onkin muuta.

Kyllä kai kutinaan on syy ja kannattas poissulkea tämä yksi syy.

Vierailija
5/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla tosi paljon hilsettä?

Vierailija
8/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kortisonikuuri? Mistä sitä saa?

Vierailija
9/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketista ei halvalla taida saada. Suosittelen kysymään kampaamoista erikoistuitteita vaikka onkin kalliimpia. Ne on kuitenkin useasti paljon riittoisempia nimittäin niissä ei monestikkaan käytetä vettä vaan on täyttä tavaraa eikä tarvi käyttää niin paljon.

Forever living myy ainakin todella hyvää shamppoota ja hoitoainetta jotka on juuri ärsyyntyneelle päänahalle. Jos löydät läheltä jälleenmyyjän niin kannattaa kokeilla tuo, nimittäin noilla on 90 päivän palautusoikeus kaikille tuotteille, vaikka palauttaisi tyhjänä..

Vierailija
10/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Olisiko lisää vinkkejä?

ap

Vierailija
11/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käytän shampoota, jonka neste on maidonvalkoinen. Nämä aiheuttavat heti kutinan, ja hilseen. Olen siirtynyt käyttämään shampoita, joiden neste on kirkasta. Vaihtelen merkkiä myös usein, ja tämä on saanut minulla oireet häviämään. Markettien shampoot käyvät eikä ole tarvinnut ostaa mitään kampaamojen tuotteita.

Toivottavasti sait selvää selityksestäni :)

Vierailija
12/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa Selukos-shampoo, apteekista. Nizoral ei tehonnut.

Vierailija
13/13 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi apteekin käsikauppalääkkeet on liian mietoja, sulla on varmaan seborrooinen ihottuma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän