Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 karjalanpiirakkaa = lapsen ruoka

Vierailija
14.03.2012 |

Lapseni meni leikkimään koulun jälkeen kaverinsa luokse. Perheen äiti sanoi, että tarjoo kyllä ruuan lapsille, että ei kiire kotiin. Lapsi oli siellä siis 12-19.

Kotiin tultaessa lapsella kova nälkä ja jano. Kysyin ruuasta. No saanut 2 karjanpiirakkaa pelkiltään, ei juomista.

Aika ihmeellsiä käsityksiä ihmisillä.

Kaverini lapsi kun ollut meillä niin olen tarjonnut välipalan ja sitten ruuan.

Minusta karjalanpiirakat on lähinnä välipala.

Ja olisin ilman muuta hakenut aikaisemmin jos olisin tiennyt tästä. En odota , että lapselleni tarjotaan ruoka, mutta tämän lapsen äiti nimenomaan lupasi.

Ja siitä´juotavasta. Lapseni oli kysellýt, "saanko jotain juotavaa" " saanko ottaa vettä". niin vastaus "Kohta annetaan". Aika pitkä kohta :D

Kunhan mietin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin, että toisella luokalla oleva lapsi osaa jo itse ottaa vettä.

Vierailija
2/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin, että toisella luokalla oleva lapsi osaa jo itse ottaa vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin, että toisella luokalla oleva lapsi osaa jo itse ottaa vettä.Osaa, mutta ei ole moukka, että meneel luvatta toisen kaapeille. ap

Ei hän ole moukka. Hän kyllä kysyi, että saanko ottaa vettä ja annoin luvan, että ottaa lasin kaapista ja hanasta vettä.

Vierailija
4/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elävästi mieleen kun olin teini-ikäisenä yhden kuukauden kesällä päivisin vahtimassa ekaluokalta päässyttä muksua. Ei suostunut syömään kunnon ruokaa vaikka miten yritin ja illalla äitinsä soitti että pidän nälässä lasta, että nyt se täällä hotkii oikein kun et päivällä antanut ruokaa. No, en ymmärtänyt että pitää pakkosyöttää jos lapsi ei suostu mitään ottamaan. Hmph.

Vierailija
5/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat siis menneet koulun jälkeen sinne kaverille ja syöneet välipalan joskus kahden maissa?

Sitten perheen mama oli touhunnut töitään jne ja oli ajatellut tehdä ruuan klo 18.30, kun se on heillä normaali ruokailuaika. Sit tapahtui jotain, ettei ruoka valmistunutkaan ajoissa, ja sitten ap jo ehtikin hakea lapsensa, ennen sitä ruokaa?

Ja vesi, silkka unohdus, eli mamalla ollut hoppua.

Ja ap:n lapsi veden suhteen... niin, ei sitten uskaltanut mainita asiasta uudelleen, edes sille kaverilleen? Tai käynyt vessassa juomassa?

Joku syy kuiten, ei tahallista.

Vierailija
6/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö osaa itse haluta kotiin, jos on nälkä/jano?

Mutta joo, omituisestihan lapsen kaverin äiti toimi. Jos kuitenkin on kyse koululaisesta, luulisi osaavan lähteä kotiin, jos nälkä tulee.

Vierailija
7/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta tuossa ajassa pitää antaa kunnon ruoka.

Itse vaan mietin että en antaisi lapsen olla kaverilla 7 tuntia putkeen, kyllä sieltä pitää kotiin tulla käymään välillä.

Vierailija
8/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko vettä? En. Syötkö, perunaa ja jauhelihakastiketta? En. Otatko jogurtin? Joo. Tässä meidän keskustelu erään meillä olleen lapsen kanssa.

Illalla soi puhelin ja kyseisen lapsen mamma soittaa ja itkee, kuinka en ollut antanut lapselle vettä, kun hän sitä pyysi, enkä antanut ruokaa, vaikka oltii muuta sovittu, että lapsi syö meillä.

Vierailija
9/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten anna lapseni olla kuin 2-2,5 h leikkimässä.

No hieman vaikea tulla kotiin, tosiaan kun oli hoidossa ja kotiin matkaa 15 km. Kävelläkö olis pitänyt?

Ja lapseni ei ole nirso eli syö kyllä ruokaa jos tarjotaan. Olen itsekin törmännyt lapsiin joille ei kylässä kelpaa mikään.

No lapsi sai kotona ruokaa ja seuraavalla kerralla jos vielä tarve tulee, laitan eväät mukaan :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi