Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tamperelaisia paikalla?

Vierailija
05.03.2012 |

Mikä olisi ns. "hyvä ja arvostettu asuinpaikka" Tampereella?

Suunnitelmissa olisi sinne muutto (ja asunnon osto) vielä tämän kevään-kesän aikana, mutta ainoastaan alue on vielä hakusessa.

Alueen pitäisi olla keskustassa tai melko lähellä keskustaa, kartasta katsoen mieluiten Tampereen etelä- tai itäpuolelta. Eli siis Hämeenlinnan (E12) - tai Jyväskylänväylän (E63) lähettyviltä, että pääsee hoitamaan työmatkat sujuvasti autollakin. Alue ei siis saisi olla ainakaan ns. Tampereen "takana" Ylöjärven suunnalla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuinalueita ole :) Itäpuolella on paljon hyviä asuinalueita, mutta jos pitää olla keskustan lähellä, niin katso Tammelasta ja Kalevasta. Petsamo ja Käpylä ovat myös lähellä keskustaa ja itäpuolella.

Vierailija
2/10 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuinalueita ole :) Itäpuolella on paljon hyviä asuinalueita, mutta jos pitää olla keskustan lähellä, niin katso Tammelasta ja Kalevasta. Petsamo ja Käpylä ovat myös lähellä keskustaa ja itäpuolella.

Noita olisin minäkin suositellut. Ja Pyynikki tietty kans on arvostettua aluetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyynikki ei taida enää osua ap:n spekseihin. Vai? Ei tahtonut alueen olevan liikaa Ylöjärven suunnalla tai ainakaan Treen länsi/pohjoissuunnassa... Jos raha ei ole este, kannattaa ap:n metsästää keskusta-alueen hyvinhoidettuja ja rempattuja vanhoja taloyhtiöitä. Ne erottaa kyllä jo pelkästä taloyhtiön ulkomuodosta. Niiden arvo ei laske, päinvastoin.

Vierailija
4/10 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa maisemissa olen itse lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt, ja silloin varsinkin Koivistonkylä oli ihana alue. Mutta en ole siellä käynyt 15 vuoteen, joten en tiedä onko jo esim. rakennettu liian täyteen tmv. Nekalan mainetta taisi vähän kolhaista se taannoinen surmajuttu.

Ehkä olen puolueellinen, mutta minulla oli tuolla kyllä todella ihana ja onnellinen lapsuus.

Vierailija
5/10 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimenomaan _arvostettua_ sijaintia etsit, niin Pyynikin/Pispalan lisäksi sellaisia taitavat olla lähinnä ydinkeskustan vanhat talot. Pyynikki/Pispala taas ovat sinulle juuri väärässä suunnassa, joten katsele keskustasta!

Vierailija
6/10 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottamaan vaikka harpin ja piirtämään jokun parin kilometrin säteellä ympyrän rautatieaseman kohdalta, ja katsomaan sen sisästä, että mitkä alueet osuvat noiden teiden varsille tai miltä alueilta niille pääsee kätevästi.

Noin lyhyellä etäisyydellä ei mitäään spurgualueita tule edes vastaan, ellei koko kaupunkia sellaiseksi lasketa.

Vierailija
7/10 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurikunnista Pirkkala.

Vierailija
8/10 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervannasta okt- tai rivitaloalueet ovat hyviä paikkoja. Hervanta on niin iso alue, että mahtuu noita parempiakin alueita spurguloiden lisäksi.

Vierailija
9/10 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos pitäisi Tampereelle takaisin muuttaa, muuttaisin ihan ehdottomasti keskustaan palveluiden ja rautatieaseman lähelle. Asuntoa etsisin vanhasta arvokiinteistöstä, sellaisesta jo ulospäin arvokkaalta näyttävästä. Ja tietysti varmistaisin, että isot ja kalliit remontit (putki/viemäri, katto, julkisivu) on tehty jo lähivuosien aikana.

Myös Ratinan alue saattaisi mua kiinnostaa, siis ne uudet ja melkouudet talot siinä ihan lähellä Ratinan kenttää ja Koskikeskusta ja Ilvestä.

Tietysti mahdollisena lapsiperheellisenä AP saattaa olla enemmän kiinnostunut paritalo/rivitalo/omakotitalo-asumisesta, jolloin mun neuvoni voi sivuttaa. Tuolla alueella kun kerrostalot taitavat olla se ainoa vaihtoehto.

Vierailija
10/10 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme keskustassa, Tammerkosken ja Pispalan välisellä alueella, ja kyllä tästä lähtee sekä Helsingin että Jyväskylän suuntaan erittäin liukkaasti, Ratinan sillan yli vaan ja Viinikan liikenneympyrään ja siitä Helsinkiin päin; Jyväskylän suuntaan ajamme myös useasti ja sinne suuntaamme myös tuon Helsingin tien kautta, ekasta liittymästä vain ulos ja Jyväskylän tielle (menee todella sujuvasti, tätä käytämme paljon).

Pyynikki lienee Tampereen arvostetuinta asuinaluetta ja täällä on kaikki lähellä, tästä on helppo lähteä mihin suuntaan tahansa.